Odmowa naprawy gwarancyjnej
: 9 lis 2018, o 18:20
Witam,
Jestem posiadaczem modelu w205 C180 z rocznika 2016, obecny przebieg 55 tys km.
W maju tego roku skończyła się dwuletnia gwarancja fabryczna samochodu, posiadam wykupiony pakiet gwarancyjny na kolejne 2 lata/do 120tys km.
Znalazłem się w bardzo nieprzyjemnej sytuacji. Zgłosiłem się do serwisu, ponieważ pojawił się u mnie świst z okolic silnika przy dodawania gazu.
Serwis orzekł, że poszła uszczelka na przewodzie dolotowym do turbiny, a następnie przez kawałek uszczelki uszkodzony został przewód i wirnik turbiny - turbina do wymiany.
Jak wiadomo, koszt naprawy ogromny - kilkanaście tysięcy. Sprawa oczywiście została zgłoszona z pakietu gwarancyjnego, serwis był pewien, że nie będzie żadnego problemu.
Ku zdziwieniu doradcy serwisowego dzisiejsza odpowiedź Mercedes Polska to odrzucenie zgłoszenia, gdyż "pakiet gwarancyjny tego nie obejmuje". Zbaraniałem. Oczywiście na tym etapie - zgodnie z zaleceniem serwisu - natychmiast zadzwoniłem do Mercedes Polska i zareklamowałem to odrzucenie, sprawa będzie rozpatrywana ponownie. Żadnego pisma jeszcze nie wystosowałem. Podczas rozmowy w serwisie przy zgłaszaniu tej usterki dwa dni wcześniej (dopytywałem się) otrzymałem informację, że jedyne nieobjęte gwarancją elementy to amortyzatory, akumlator oraz hałasujące plastiki w wyposażeniu wnętrza kabiny.
Czy ktoś miał podobne przygody? Przyznaję, że jestem w szoku i nie wiem co robić, szczególnie jeśli reklamacja zostanie odrzucona.
Jestem posiadaczem modelu w205 C180 z rocznika 2016, obecny przebieg 55 tys km.
W maju tego roku skończyła się dwuletnia gwarancja fabryczna samochodu, posiadam wykupiony pakiet gwarancyjny na kolejne 2 lata/do 120tys km.
Znalazłem się w bardzo nieprzyjemnej sytuacji. Zgłosiłem się do serwisu, ponieważ pojawił się u mnie świst z okolic silnika przy dodawania gazu.
Serwis orzekł, że poszła uszczelka na przewodzie dolotowym do turbiny, a następnie przez kawałek uszczelki uszkodzony został przewód i wirnik turbiny - turbina do wymiany.
Jak wiadomo, koszt naprawy ogromny - kilkanaście tysięcy. Sprawa oczywiście została zgłoszona z pakietu gwarancyjnego, serwis był pewien, że nie będzie żadnego problemu.
Ku zdziwieniu doradcy serwisowego dzisiejsza odpowiedź Mercedes Polska to odrzucenie zgłoszenia, gdyż "pakiet gwarancyjny tego nie obejmuje". Zbaraniałem. Oczywiście na tym etapie - zgodnie z zaleceniem serwisu - natychmiast zadzwoniłem do Mercedes Polska i zareklamowałem to odrzucenie, sprawa będzie rozpatrywana ponownie. Żadnego pisma jeszcze nie wystosowałem. Podczas rozmowy w serwisie przy zgłaszaniu tej usterki dwa dni wcześniej (dopytywałem się) otrzymałem informację, że jedyne nieobjęte gwarancją elementy to amortyzatory, akumlator oraz hałasujące plastiki w wyposażeniu wnętrza kabiny.
Czy ktoś miał podobne przygody? Przyznaję, że jestem w szoku i nie wiem co robić, szczególnie jeśli reklamacja zostanie odrzucona.