Strona 2 z 3

Re: Run on Flat

: 26 kwie 2018, o 12:24
autor: ktos92
Tym bardziej, że tył jest głównym napędem - dziwne.

Re: Run on Flat

: 27 kwie 2018, o 11:35
autor: kartyn
gim-kg pisze:Taki lekki OT: Ile razy gdy mieliście koło zapasowe zdarzyło się go wam użyć? Czy warto zatem dopłacać do RunFlat? Jeśli samochód opuścił fabrykę na zwykłych oponach to nie ma żadnych wątpliwości: nie zakładamy w nim RunFlat! To że można na nich dojechać do wulkanizacji to jedno, ale inna rzecz to ryzyko czy wręcz niedopuszczalność naprawy takiej opony po przejechaniu kilku km bez powietrza. Dojeżdżamy zatem do warsztatu na flaku, w warsztacie nie ma takiej opony jak potrzebna więc .... zostajemy!
Jeśli nie macie zaestawu naprawczego, to proponuje zakupić - w razie co. Ja mam zestaw naprawczy i ubezpieczenie opon za 9 zł rocznie !!!! gwarantujące mi dowóz samochodu na lawecie do najbliższej wulkanizacji (bo nie mam fabrycznie koła zapasowego). To dużo taniej niż dopłata do RunFlatów.
Podpisuję się rękami i nogami. W dzisiejszych czasach bardzo rzadko zdarza się złapać gumę w trasie, a RF nie dość, że droższe to jeszcze mniej komfortowe. Uważam, że pieniądze wyrzucone w błoto, w dodatku za własną kasę tracimy na komforcie.

W dzisiejszych czasach, gdzie do każdego pakietu ubezpieczenia dołączane jest Assistance, zupełnie mija się to z celem.

Re: Run on Flat

: 29 kwie 2018, o 12:34
autor: GLC X253
Jako uzupełnienie dodam, że z powodu znacznej twardości szybciej zużywa się zawieszenie. Kiedyś miałem takie opony w rozmiarze 225/45/17 w aucie konkurencji (wyposażenie fabryczne) i efekt był taki że ja nie widziałem kolein w asfalcie, ale mój samochód jak najbardziej. Na gorszych drogach była tragedia.

Re: Run on Flat

: 1 maja 2018, o 09:16
autor: miluch
MarekkG pisze:Ja tez nie polecam run flatow, wyższy koszt, twardsze itd. Na dodatek po 2 sezonach na oponach letnich(zimówki mam zwykle opony) i przejechaniu Ok 20 tys przednie opony mam zluzyte a tylnie jeszcze są w dobrym stanie. Jak to możliwe przy napędzie 4x4 i jeździe raczej po mieście. Może ktoś miał tak przypadek ? Sam się zastanawiam czy nie napisać do continentala informacyjne ze jeszcze nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
Miałem to samo!

O dziwo opony zużywały się szczególnie na zewnętrznych krawędziach, mimo poprawnego ciśnienia i poprawnej geometrii. Nie wiem czy na to przedwczesne zużycie nie ma właśnie wpływu jazda głównie po mieście i manewry na parkingach. W mercach przednie koła się skręcają pod kątem i być może to wpływa na takie zużycie. To moja teoria. Letnie Conti RoF wymieniłem przy przebiegu 45kkm przy czym połowa zrobiona na zimówkach!
teraz kupiłem zwykłe Micheliny, zobaczymy jak się będą sprawowały...

Re: Run on Flat

: 9 sty 2019, o 14:35
autor: MarekkG
miluch pisze: 1 maja 2018, o 09:16
MarekkG pisze:Ja tez nie polecam run flatow, wyższy koszt, twardsze itd. Na dodatek po 2 sezonach na oponach letnich(zimówki mam zwykle opony) i przejechaniu Ok 20 tys przednie opony mam zluzyte a tylnie jeszcze są w dobrym stanie. Jak to możliwe przy napędzie 4x4 i jeździe raczej po mieście. Może ktoś miał tak przypadek ? Sam się zastanawiam czy nie napisać do continentala informacyjne ze jeszcze nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
Miałem to samo!

O dziwo opony zużywały się szczególnie na zewnętrznych krawędziach, mimo poprawnego ciśnienia i poprawnej geometrii. Nie wiem czy na to przedwczesne zużycie nie ma właśnie wpływu jazda głównie po mieście i manewry na parkingach. W mercach przednie koła się skręcają pod kątem i być może to wpływa na takie zużycie. To moja teoria. Letnie Conti RoF wymieniłem przy przebiegu 45kkm przy czym połowa zrobiona na zimówkach!
teraz kupiłem zwykłe Micheliny, zobaczymy jak się będą sprawowały...
A z ciekawości masz 4 matic? I na jaki rozmiar wymieniłeś ? Tez zastanawiam się nad zmiana z run na zwykle opony

Re: Run on Flat

: 22 sty 2019, o 19:30
autor: miluch
MarekkG pisze: 9 sty 2019, o 14:35
miluch pisze: 1 maja 2018, o 09:16
MarekkG pisze:Ja tez nie polecam run flatow, wyższy koszt, twardsze itd. Na dodatek po 2 sezonach na oponach letnich(zimówki mam zwykle opony) i przejechaniu Ok 20 tys przednie opony mam zluzyte a tylnie jeszcze są w dobrym stanie. Jak to możliwe przy napędzie 4x4 i jeździe raczej po mieście. Może ktoś miał tak przypadek ? Sam się zastanawiam czy nie napisać do continentala informacyjne ze jeszcze nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
Miałem to samo!

O dziwo opony zużywały się szczególnie na zewnętrznych krawędziach, mimo poprawnego ciśnienia i poprawnej geometrii. Nie wiem czy na to przedwczesne zużycie nie ma właśnie wpływu jazda głównie po mieście i manewry na parkingach. W mercach przednie koła się skręcają pod kątem i być może to wpływa na takie zużycie. To moja teoria. Letnie Conti RoF wymieniłem przy przebiegu 45kkm przy czym połowa zrobiona na zimówkach!
teraz kupiłem zwykłe Micheliny, zobaczymy jak się będą sprawowały...
A z ciekawości masz 4 matic? I na jaki rozmiar wymieniłeś ? Tez zastanawiam się nad zmiana z run na zwykle opony
Mam napęd tylko na tył. Opony fabryczne RoF wymieniłem na zwykłe o tym samym rozmiarze: przód 235/40R219, tył 255/35/R19.

Re: Run on Flat

: 22 sty 2019, o 20:41
autor: RyszardOni
od ładnych kilku lat uzywam na RoF i mam spokojna glowe :lol: już chyba mamy w miare normalne drogi . ja wole mieć solidne obuwie ;)

Re: Run on Flat

: 22 sty 2019, o 21:02
autor: freel4ncer
A ja znowoz po pierwszym komplecie runflatow (ktory zreszta wyprobowalem lapiac gume) w moim poprzednim aucie bmw e92 powiedzialem nigdy wiecej . Twardo i drogo . Od spokojnej glowy mam assitance

Re: Run on Flat

: 23 sty 2019, o 12:31
autor: RyszardOni
Raz czekałem na pomoc 3 godziny, nie zawsze lapiesz gume w miescie a na RoF jedziesz dalej choćby do domu lub miejca docelowego bez problemu. ;)

Re: Run on Flat

: 23 sty 2019, o 13:07
autor: freel4ncer
No spoko kazdy jezdzi jak lubi , dla mnie 3 godziny raz na pare lat to nie jest jakis wielki problem.