Zakup C-klasy z 4matic
Re: Zakup C-klasy z 4matic
W Quattro kiedyś ... można szaleć na śniegu .. tylko uwaga hamuje to tak samo. Jak jest ślisko w 4 puktach i nie ma sie kolcy ... to raczej nie ma szans by coś zwojować.
Jako używane auto - 7 letnie w sprzedaży raczej odstraszało to ... 1 osiówkę pierwszy by już kupił po 1 dniu ogłoszenia ... a to poszło po miesiącu i cenę musiałem atrakcyjniejszą zrobić.
Od tego czasu nie komplikuję auta .. jak nie muszę .. dla narciarzy ma to sens, jakieś podłe drogi nie odśnieżane ... bo tylni napęd niestety łatwo się zakopuje.
Jako używane auto - 7 letnie w sprzedaży raczej odstraszało to ... 1 osiówkę pierwszy by już kupił po 1 dniu ogłoszenia ... a to poszło po miesiącu i cenę musiałem atrakcyjniejszą zrobić.
Od tego czasu nie komplikuję auta .. jak nie muszę .. dla narciarzy ma to sens, jakieś podłe drogi nie odśnieżane ... bo tylni napęd niestety łatwo się zakopuje.
Re: Zakup C-klasy z 4matic
Ciekawe, jak swoje quattro wystawiłem na sprzedaż po zakupie C43 to nie było problemów. Ogłoszenie pokazało się w piątek wieczorem po 23-ciej a już przed północą był pierwszy telefon. W poniedziałek miałem już kasę na koncie i nie miałem auta. Chętnych była niezła kolejka i sprzedałem za więcej, niż wystawiłem (a tanio nie było).
Może ilość chętnych zależy od stanu auta i jego historii a nie tego, czy ma quattro? W Audi odstrasza S-Tronic a nie quattro, które jest mniej awaryjne niż xDrive w BMW
C43 AMG
Re: Zakup C-klasy z 4matic
Dokładnie ludzie boją się trochę s tronica a z tiptronic jest mało modeli. U mnie też wybór padł na merca ze względu na skrzynię. Napęd 4x4 Audi jest trochę lepszy. Ale Mercedesowski 4 generacji też nie powinien odstawać jakoś mocno.
C 220 d 4 matic
Re: Zakup C-klasy z 4matic
Ciekawe Ja z podobnych powodów wziąłem Mercedesa. No i dźwięk AMG... Mocy prawie 100KM mniej niż w Audi, ale też ładnie jeździ - tylko trzeszczy w środku strasznie
Nie powiedziałbym, że "lepszy". Audi już od dawna nie stosuje klasycznego torsena - tylko układy z torsenem i kołem koronowym i sprzęgłami wielotarczowymi. Mogę to tak opisać: Audi wyjeżdżało przodem a Mercedes ma nerwowy tył Trudno powiedzieć, który napęd jest "lepszy". W codziennym, (spokojnym) użytkowaniu - nie widać różnicy w samym napędzie. Tu Mercedes nie ustępuje w jakiś widoczny sposób.
C43 AMG
Re: Zakup C-klasy z 4matic
C43 AMG ma napęd 4x4 ze stałym rozkładem momentu 31/69 p/t w odroznieniu od pozostalych C klas.
Jest wrażenie jazdy autem RWD.
Re: Zakup C-klasy z 4matic
W Mercedesie ze skrzynią 9 G też chyba są koła koronowe czy tam słoneczne. Coś podobnego jak w audi. Nie wiem czy są dodatkowo sprzęgła wielotarczowe umożliwiające płynne przekazywanie mocy czyli zamianę stosunku % przód tył. Chyba nie. Nigdzie nie natrafiłem na info o tym. W zwykłej c klasie z 9 G np mojej jest przekazywana moc w stosunku 55 % tył 45 % przód jak dobrze pamiętam. Większość audi ma wyjściowo 60 % tył i 40 % przód przy czym może ten stosunek zmieniać. I tutaj może być ta "lepszość" w pewnych bardziej ekstremalnych warunkach.
Niestety nie udało mi się dotrzeć do jakichś rysunków mechanizmu różnicowego c klasy z 9 g. Nawet w katalogu dyfer występuje jako jedna część i nie ma rysunków tego co ma w środku.
Na pewno Mercedes ma napęd stały tak jak audi w przeciwieństwie do x drive bmw, które jest napędem dołączanym.
Wjeżdżanie przodem w audi to w dużej mierze zasługa silnika przed przednią osią. W c klasie silnik jest przesunięty do tyłu i nawet mój diesel ma przednią oś mniej więcej na środku silnika. Podejrzewam, ze w c 43 amg gdzie jest v6 krótsze od mojego r4 jeszcze więcej silnika może być za przednią osią.
Niestety nie udało mi się dotrzeć do jakichś rysunków mechanizmu różnicowego c klasy z 9 g. Nawet w katalogu dyfer występuje jako jedna część i nie ma rysunków tego co ma w środku.
Na pewno Mercedes ma napęd stały tak jak audi w przeciwieństwie do x drive bmw, które jest napędem dołączanym.
Wjeżdżanie przodem w audi to w dużej mierze zasługa silnika przed przednią osią. W c klasie silnik jest przesunięty do tyłu i nawet mój diesel ma przednią oś mniej więcej na środku silnika. Podejrzewam, ze w c 43 amg gdzie jest v6 krótsze od mojego r4 jeszcze więcej silnika może być za przednią osią.
C 220 d 4 matic
Re: Zakup C-klasy z 4matic
Chyba nie do końca tak ze stalym rozkładem momentu w zwyklej c klasie.
Jak rozkodujesz VIN C43 to jest wzmianka o rozkladzie momentu 31/69.
51A TORQUE DISTRIBUTION 31/69
Zwykla c klasa chyba ma zmienny rozklad momentu jak xdrive w BMW.
Jak rozkodujesz VIN C43 to jest wzmianka o rozkladzie momentu 31/69.
51A TORQUE DISTRIBUTION 31/69
Zwykla c klasa chyba ma zmienny rozklad momentu jak xdrive w BMW.
Re: Zakup C-klasy z 4matic
Podajesz stały stosunek rozdziału napędu i piszesz, ze coś nie tak. Wszystko jak najbardziej tak. Poprzez dobór odpowiedniej średnicy kół koronkowych czy tam słonecznych jak zwał tak zwał w c klasie z góry założono jakiś rozdział momentu na obie osie. AMG mają więcej na tylną oś zwykłe bo 31 do 69 zwykłe 45 do 55. Natomiast jeśli chodzi o opis najnowszych generacji quattro w których oprócz kół koronkowycch są sprzęgła. One mogą w określonych sytuacjach na przód przenieść więcej mocy niż na tył. I mamy np opis, że na przednią os może trafić o 30 do 60 % mocy a na tył, od 40 do 70. Czyli mamy tu wartości określone nie jedną liczbą a od do. Dlatego mamy zmienny rozkład momentu.
Zwykła c klasa ma taki sam centralny dyferencjał jak amg c klasa. Tylko zmienione są proporcje kół koronkowych dla przedniej i tylnej mocy co daje inny stosunek podziału momentu na obie osie. W dyfrze nie ma żadnej elektroniki nie prowadzą do niego, żadne kable itd. Są tam tylko koła zębate w przeciwieństwie do audi, które ma tam dodatkowo sprzęgła. Oczywiście mowa o skrzyni 9 G.
Natomiast bmw ma napęd dołączany jak haldex tylko dołącza się przednia oś zamiast tylnej. Faktycznie stopień dołączenia osi przedniej może być regulowany w zakresie od 10 do 50 %. Ale gdy samochód jedzie po prostej i się nie ślizga 90 % mocy trafia na os tylną. Podczas gdy w 4 matic i quattro moc w założonym stosunku trafia na każdą oś cały czas nawet gdy auto się nie ślizga. (np 45 do 55 lub 31 do 69 dla c klasy lub 40 do 60 dla audi)
Zwykła c klasa ma taki sam centralny dyferencjał jak amg c klasa. Tylko zmienione są proporcje kół koronkowych dla przedniej i tylnej mocy co daje inny stosunek podziału momentu na obie osie. W dyfrze nie ma żadnej elektroniki nie prowadzą do niego, żadne kable itd. Są tam tylko koła zębate w przeciwieństwie do audi, które ma tam dodatkowo sprzęgła. Oczywiście mowa o skrzyni 9 G.
Natomiast bmw ma napęd dołączany jak haldex tylko dołącza się przednia oś zamiast tylnej. Faktycznie stopień dołączenia osi przedniej może być regulowany w zakresie od 10 do 50 %. Ale gdy samochód jedzie po prostej i się nie ślizga 90 % mocy trafia na os tylną. Podczas gdy w 4 matic i quattro moc w założonym stosunku trafia na każdą oś cały czas nawet gdy auto się nie ślizga. (np 45 do 55 lub 31 do 69 dla c klasy lub 40 do 60 dla audi)
C 220 d 4 matic
Re: Zakup C-klasy z 4matic
Co do BMW to parę lat temu dość młode ( aczkolwiek już po gwarancji) a już sprzęgła były do regeneracji ( podobno mało trwale to jest ) ... wiec obecne napędy 4x4 to fajne do gwarancji to. Nawet 6x6 wywrotki potrafią nie przeżyć jednej budowy jak się trafi budowanie w zimie i grząskim terenie.hubertuss pisze: ↑10 sty 2021, o 14:23 Podajesz stały stosunek rozdziału napędu i piszesz, ze coś nie tak. Wszystko jak najbardziej tak. Poprzez dobór odpowiedniej średnicy kół koronkowych czy tam słonecznych jak zwał tak zwał w c klasie z góry założono jakiś rozdział momentu na obie osie. AMG mają więcej na tylną oś zwykłe bo 31 do 69 zwykłe 45 do 55. Natomiast jeśli chodzi o opis najnowszych generacji quattro w których oprócz kół koronkowycch są sprzęgła. One mogą w określonych sytuacjach na przód przenieść więcej mocy niż na tył. I mamy np opis, że na przednią os może trafić o 30 do 60 % mocy a na tył, od 40 do 70. Czyli mamy tu wartości określone nie jedną liczbą a od do. Dlatego mamy zmienny rozkład momentu.
Zwykła c klasa ma taki sam centralny dyferencjał jak amg c klasa. Tylko zmienione są proporcje kół koronkowych dla przedniej i tylnej mocy co daje inny stosunek podziału momentu na obie osie. W dyfrze nie ma żadnej elektroniki nie prowadzą do niego, żadne kable itd. Są tam tylko koła zębate w przeciwieństwie do audi, które ma tam dodatkowo sprzęgła. Oczywiście mowa o skrzyni 9 G.
Natomiast bmw ma napęd dołączany jak haldex tylko dołącza się przednia oś zamiast tylnej. Faktycznie stopień dołączenia osi przedniej może być regulowany w zakresie od 10 do 50 %. Ale gdy samochód jedzie po prostej i się nie ślizga 90 % mocy trafia na os tylną. Podczas gdy w 4 matic i quattro moc w założonym stosunku trafia na każdą oś cały czas nawet gdy auto się nie ślizga. (np 45 do 55 lub 31 do 69 dla c klasy lub 40 do 60 dla audi)
Re: Zakup C-klasy z 4matic
Co do BMW to parę lat temu dość młode ( aczkolwiek już po gwarancji) a już sprzęgła były do regeneracji ( podobno mało trwale to jest ) ... wiec obecne napędy 4x4 to fajne do gwarancji to. Nawet 6x6 wywrotki potrafią nie przeżyć jednej budowy jak się trafi budowanie w zimie i grząskim terenie.hubertuss pisze: ↑10 sty 2021, o 14:23 Podajesz stały stosunek rozdziału napędu i piszesz, ze coś nie tak. Wszystko jak najbardziej tak. Poprzez dobór odpowiedniej średnicy kół koronkowych czy tam słonecznych jak zwał tak zwał w c klasie z góry założono jakiś rozdział momentu na obie osie. AMG mają więcej na tylną oś zwykłe bo 31 do 69 zwykłe 45 do 55. Natomiast jeśli chodzi o opis najnowszych generacji quattro w których oprócz kół koronkowycch są sprzęgła. One mogą w określonych sytuacjach na przód przenieść więcej mocy niż na tył. I mamy np opis, że na przednią os może trafić o 30 do 60 % mocy a na tył, od 40 do 70. Czyli mamy tu wartości określone nie jedną liczbą a od do. Dlatego mamy zmienny rozkład momentu.
Zwykła c klasa ma taki sam centralny dyferencjał jak amg c klasa. Tylko zmienione są proporcje kół koronkowych dla przedniej i tylnej mocy co daje inny stosunek podziału momentu na obie osie. W dyfrze nie ma żadnej elektroniki nie prowadzą do niego, żadne kable itd. Są tam tylko koła zębate w przeciwieństwie do audi, które ma tam dodatkowo sprzęgła. Oczywiście mowa o skrzyni 9 G.
Natomiast bmw ma napęd dołączany jak haldex tylko dołącza się przednia oś zamiast tylnej. Faktycznie stopień dołączenia osi przedniej może być regulowany w zakresie od 10 do 50 %. Ale gdy samochód jedzie po prostej i się nie ślizga 90 % mocy trafia na os tylną. Podczas gdy w 4 matic i quattro moc w założonym stosunku trafia na każdą oś cały czas nawet gdy auto się nie ślizga. (np 45 do 55 lub 31 do 69 dla c klasy lub 40 do 60 dla audi)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości