Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
I tu jest pytanie za co tyle biorą /.
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Ciekawe jak Brembo będą się spisywały bo wielu co je miało pisało że nigdy więcej....Pablo pisze: ↑11 maja 2019, o 18:48 Dzięki temu forum dziś popełniłem samodzielną wymianę klocków przód i tył Tył TRW, przód brembo, czujniki ATE - razem z wysyłką śmieszne 310zł.
Cała czynność nieskomplikowana, a przód AMG wręcz banalnie prosty (patrzyłem jeszcze na filmik na youtube).
Nie trzeba było korzystać z dopinania zewnętrznego akumulatora, wystarczył ścisk stolarski (nic nie trzeba było kręcić).
W205 C200 184PS +....
W222 S500...
W222 S500...
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Najwyżej się zmieni jeszcze raz na inne
Wszystkie oryginalne miały napisy Jurid.
Wszystkie oryginalne miały napisy Jurid.
C250 AMG line
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Mam Brembo na tyle w W215 cały komplet tzn. tarcze i klocki, złego słowa nie moge powiedzieć.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
- JessyJames7
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 lis 2018, o 13:08
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
W ubiegłą niedziele samodzielnie wymieniłem klocki+tarcze przód (pakiet zewn. AMG), sprawa banalnie prosta. Nie licząc demontażu koła do wybicia są 2 szpilki i do odkręcenia są tylko 2 śruby łączące zacisk z tarczą oraz jedna śrubka na tarczy+oczyszczenie elementów, tyle. Założyłem oryginalne tarcze oraz klocki upolowane w internecie. Wszystko hula aż miło, za jakiś czas pora na tylną oś
C200 (W205)
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Witajcie, jestem nowym na tym forum i nowym uzytkownikiem mercedes c 200 benzynka 2.0 184
mieszkam w anglii i generalnie wogole nie dbaja tu o auta,kupilem auto z zamiarem pojezdzenia nim ok 5 lat bo juz mam dosyc zmian aut;d
serwisy robia prawie co 2 lata wiec kupno "nowego" uzywanego auta to ciezki temat, ale cos tam sie udalo kupic wiec
po kupnie mam kilka rzeczy do zrobienia, wymienilem juz olej, filtr oleju oraz filtr powietrza i kabinowy aczkolwiek musze jeszcze zrobic 4 rzeczy w niedlugim czasie a mianowicie wymienic klocki hamulcowe z tylu i przodu chyba tez ,wymienic plyn hamulcowy ,zrobic serwis klimatyzacji i wymienic olej w skrzyni biegow
o ile serwis klimy i skrzyni biegow zrobie w grudniu w Polsce, prosilbym o jakis kontakt do godnego ASO w kujawsko pomorskim (bydgoszcz, torun, wloclawek) badz Warszawa
o tyle klocki hamulcowe oraz plyn hamulcowy chcialbym zrobic sam
klocki i plyn juz mam,jest to moj pierwszy kontakt z elektronicznym recznym, wiem ze nalezy w workshopie przejsc w tryb serwisowy, kiedy zacisk sie przelaczy mam wylaczyc calkiem zaplon i przejsc do rozbierania zacisku a po skonczeniu odpalic zaplon i wyjsc z trybu serwisowego czy musze zostawic auto na 1 zaplonie do momentu skonczenia?:D
czy kiedy skoncze z wymiana klockow musze najpierw wylaczyc tryb serwisowy aby zacisk sie ustawil czy pompowac hamulec w celu ustawienia klockow przed jazda testowa a nastepnie wyjsc z trybu serwisowego?? pytanie wydaje sie retoryczne ale wole sie upewnic ;d
zacisk tylny sie wkreca a przedni sie wpycha czy oba sie wkreca?:D
wymienial ktos z was plyn hamulcowy przy pomocy maszyny cisnienuiowej podlaczanej do zbiorniczka wyrownaczego plynu hamulcowego? czy raczej wymiane zlecic ta serwisowi?:)
sorki za dluga wypowiedz, samochod dosc nowy, nie chce nic popsuc a nie chce z glupimi rzeczami jezdzic po serwisach aso bo z serwisem mazdy i hondy w UK mam bardzo zle doswiadczenia, a mianowicie takie ze kazdy z nich nie wymienil mi oleju a tylko spucili troszke i dolali i nie powymieniali mi raz filtra powietrza a raz filtra kabinowego, a te mercedesa maja jeszcze gorsze opinie
z gory serdecznie dziekuje za odpowiedzi
Michał
mieszkam w anglii i generalnie wogole nie dbaja tu o auta,kupilem auto z zamiarem pojezdzenia nim ok 5 lat bo juz mam dosyc zmian aut;d
serwisy robia prawie co 2 lata wiec kupno "nowego" uzywanego auta to ciezki temat, ale cos tam sie udalo kupic wiec
po kupnie mam kilka rzeczy do zrobienia, wymienilem juz olej, filtr oleju oraz filtr powietrza i kabinowy aczkolwiek musze jeszcze zrobic 4 rzeczy w niedlugim czasie a mianowicie wymienic klocki hamulcowe z tylu i przodu chyba tez ,wymienic plyn hamulcowy ,zrobic serwis klimatyzacji i wymienic olej w skrzyni biegow
o ile serwis klimy i skrzyni biegow zrobie w grudniu w Polsce, prosilbym o jakis kontakt do godnego ASO w kujawsko pomorskim (bydgoszcz, torun, wloclawek) badz Warszawa
o tyle klocki hamulcowe oraz plyn hamulcowy chcialbym zrobic sam
klocki i plyn juz mam,jest to moj pierwszy kontakt z elektronicznym recznym, wiem ze nalezy w workshopie przejsc w tryb serwisowy, kiedy zacisk sie przelaczy mam wylaczyc calkiem zaplon i przejsc do rozbierania zacisku a po skonczeniu odpalic zaplon i wyjsc z trybu serwisowego czy musze zostawic auto na 1 zaplonie do momentu skonczenia?:D
czy kiedy skoncze z wymiana klockow musze najpierw wylaczyc tryb serwisowy aby zacisk sie ustawil czy pompowac hamulec w celu ustawienia klockow przed jazda testowa a nastepnie wyjsc z trybu serwisowego?? pytanie wydaje sie retoryczne ale wole sie upewnic ;d
zacisk tylny sie wkreca a przedni sie wpycha czy oba sie wkreca?:D
wymienial ktos z was plyn hamulcowy przy pomocy maszyny cisnienuiowej podlaczanej do zbiorniczka wyrownaczego plynu hamulcowego? czy raczej wymiane zlecic ta serwisowi?:)
sorki za dluga wypowiedz, samochod dosc nowy, nie chce nic popsuc a nie chce z glupimi rzeczami jezdzic po serwisach aso bo z serwisem mazdy i hondy w UK mam bardzo zle doswiadczenia, a mianowicie takie ze kazdy z nich nie wymienil mi oleju a tylko spucili troszke i dolali i nie powymieniali mi raz filtra powietrza a raz filtra kabinowego, a te mercedesa maja jeszcze gorsze opinie
z gory serdecznie dziekuje za odpowiedzi
Michał
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Jestem nowy, chciałbym się przywitać.daveeconomic pisze:Witam.
Posiadam c200 z przebiegiem 40 tys. W tygodniu skończyły mi się klocki hamulcowe postanowiłem wymienić je sam gdyż okoliczne warsztaty zawalone robota a serwis zawołał 1500zl. Zakupiłem zestaw TRW zarówno tył jak i przód. Auto posiada pakiet AMG więc z przodu jest system Brembo 4 tloczkowy, wymiana mega przyjemna i łatwa do tego oczyszczenie szpilek wchodzących w zacisk. Problem pojawił się na tyle. Po wejściu w menu serwisowe i wyborze "wymiana klocków" tłoczki się cofają ale tylko nieznacznie by wyjąć stare. Nie ma możliwości założenia nowych. Czy tłoczki z tyłu poza tym elektrycznym cofnięciem jeszcze jakoś się cofa? Próbowałem je wkręcać i wciskać , w zasadzie trochę poszło ale nie na tyle by włożyć klocki. Miał ktoś podobnie? Czy tłoczek powinien elektrycznie cofnąć się do końca czy raczej trzeba mu pomóc?;) Jakiś odpowietrznik odkręcić ?
Zapisałem się na forum w205, bo bliźniaczo podobny jest do kupionego w213, a ten drugi nie ma swojego forum. Ten temat jest mnie interesujący, naczytałem się gdzieś o niebanalnej wymianie klocków w Mercedesach, a jak tu czytam to sprawa jest dość typowa. Mam pakiet AMG, czy faktycznie wystarczy tylko wysunąć dwa bolce, blaszkę i otwierają się wrota do klocków? Nie trzeba rozłączać jakiejś pompy, aby nie zmiażdżyło palcy, albo zapryskalo oczu płynem?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
E220d 4Matic W213 AMG Style
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Jak jest w W213 nie wiem , jak zmienić w W 205 masz opisane wszystko po kolei .
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Zatem wygląda, że i u mnie będzie tak samo, bo i nawet części te same.
E220d 4Matic W213 AMG Style
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
PatRRick pisze: ↑20 lut 2019, o 10:41 Z wciskaniem raczej nie pójdzie bo "oprze" się tłoczek o trzpień silniczka i dalej nie pójdzie. Wystarczy ściągnąć kostkę od silniczka i pod dwa piny podpiąć się z "+" i "-" . Wystarczy aku i np sondy od najtańszego miernika i zewrzeć dwa piny i wkręcać lub zmienić biegunowość i wykręcać i tłoczek sam wchodzi lub wychodzi bez żadnych używania narzędzi. Później po założeniu zacisku na jarzmo polecam dokręcić silniczkiem żeby tłoczek doszedł do nowych klocków i owe klocki do tarczy, ponieważ przy pierwszych próbach wywali błąd związany z hamulcem postojowym i po prostu trzeba kilka razy włączyć/wyłączyć hamulec postojowy żeby klocki sobie doszły po czym błąd znika sam ( przetestowane na przy dwóch wymianach).
witam niestety mam ten sam problem ze swoim mercedesem przy wymianie klockow, trzpien stanal na 3/4 niestety i nie moge go wkrecic bardziej, a brakuje niestety troszke, mialem juz jechac na serwis kiedy przezytalem jeszscze raz ten temat, pomozecie mi z tym jak podpiac ten akumulator to tego silniczka? tam jest przy silniczku tylko 1 kostka i ma 2 takie wystajace styki na ktore wchodzi wtyka polaczona kablem idaca wglab samochodu, czy to wlasnie w ta wtyka, te 2 bolce trzeba podpiac + i - ? akumulator musi byc samochodowy dajacy 12 v? czy moze byc jakas bateria? jakie kable podpiac? w temacie elektroniki jestem dosc nieogarniety, a dobranie sie do tych zaciskow, tloczkow zajelo mi jakies 15 min a pierwszy raz robilem;p dostalbym jakiegos linka lub zdjecie do kabli jakie musze podpiac do akumulatora?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości