Strona 1 z 4

C200 184Km czego się obawiać / czas wymiany oleju

: 5 lip 2019, o 19:04
autor: KatarzynaW205
Witam.
Planuje kupno W205 z przebiegiem do max 120 tys .2014-2016 C200 benzyna 184KM .Szukam wersji z manualem oraz bez pneumatyki czy regulowanych amortyzatorów ( agility control ) .
Czy auta ,które były serwisowane a miały wymieniane olej co 25 tys. kilometrów to nie za dużo dla tych silników .Pomimo to,że producent na to zezwalał ;)
Druga sprawa jak to jest z tym łańcuchem czy dalej trzeba się go obawiać jak we wcześniejszych modelach .
Ewentualnie na co szczególnie zwrócić uwagę kupując takie auto ? książka serwisowa będzie potwierdzana w aso
Dziękuje i pozdrawiam Kaśka

Re: C200 184Km czego się obawiać / czas wymiany oleju

: 5 lip 2019, o 21:20
autor: sylmicha
Zależy skąd będzie pochodziło auto. W Polsce jest serwis co 20 tys, w Niemczech co 25 tys lub w obydwóch przypadkach co rok. Co do fabrycznych interwałów to oczywiście nie są one zdrowe dla silnika i elementów typu turbina. Kolejna sprawa to zależy gdzie było auto eksploatowane. Jeśli jeździło tylko po mieście lub w większości to takie rzadkie interwały są nawet bardzo nie zdrowe dla silnika i nie tylko. Natomiast jak latał w większości po autostradach to i ten olej nie jest aż tak zużyty i nie rozcieńczony przez paliwo. Po za tym jest bardzo wiele tych aut, które miały serwis co rok i nie przejeżdżały przez ten czas więcej jak 12-15 tys kilometrów. Jeśli chodzi o obawy to raczej jest dopracowany i nie powinno być z nim problemów. Jedno pytanie, dlaczego z ręczną skrzynią biegów?

Re: C200 184Km czego się obawiać / czas wymiany oleju

: 5 lip 2019, o 22:50
autor: Schnaider
Mechanik z Niemiec mi powiedział, że to są jeszcze za młode auta, żeby wiedzieć czego się obawiać.
sylmicha pisze: 5 lip 2019, o 21:20 Jedno pytanie, dlaczego z ręczną skrzynią biegów?
Dokładnie też się dziwię.
Ręczna skrzynia do tego modelu po prostu nie pasuje i kojarzy się z jakąś budżetówką.
Jeszcze felgi stalowe na kołpakach z biedronki, no ale o gustach się nie rozmawia :lol:

A tak na poważnie jeśli kupujesz dla siebie, to każda kobieta ponoć się zakochuje w automacie jak spróbuje.

Re: C200 184Km czego się obawiać / czas wymiany oleju

: 6 lip 2019, o 07:58
autor: mar gda
Schnaider pisze: 5 lip 2019, o 22:50 Mechanik z Niemiec mi powiedział, że to są jeszcze za młode auta, żeby wiedzieć czego się obawiać.
sylmicha pisze: 5 lip 2019, o 21:20 Jedno pytanie, dlaczego z ręczną skrzynią biegów?
Dokładnie też się dziwię.
Ręczna skrzynia do tego modelu po prostu nie pasuje i kojarzy się z jakąś budżetówką.
Jeszcze felgi stalowe na kołpakach z biedronki, no ale o gustach się nie rozmawia :lol:

A tak na poważnie jeśli kupujesz dla siebie, to każda kobieta ponoć się zakochuje w automacie jak spróbuje.
Mam manuala i jest ok. nie zamula jak go depnę tak jak to ma miejsce w automacie .Krótka redukcja i głowa w fotel .
Różnica jest taka że z ta skrzynią autem się jedzie ,a nie wozi od A-B .Ale to rzecz gustu i upodobań .
Ta skrzynia współpracuje z wieloma dodatkami tempomat ,park assist itp.Ale no cóż jeszcze raz rzecz gustu i upodobań .
Po przygodach ze skrzyniami automat i późniejszymi kosztami napraw nigdy więcej automat .No way .
pozdrawiam

Re: C200 184Km czego się obawiać / czas wymiany oleju

: 6 lip 2019, o 08:29
autor: Rufio
Manual w c klasie, będzie trudno sprzedawalny.
Automat bedzie ekonomiczniejszy i mniej waryjny.

Re: C200 184Km czego się obawiać / czas wymiany oleju

: 6 lip 2019, o 09:49
autor: sylmicha
Rufio pisze: 6 lip 2019, o 08:29 Manual w c klasie, będzie trudno sprzedawalny.
Automat bedzie ekonomiczniejszy i mniej waryjny.
Dokładnie, sprzedanie Mercedesa nowej generacji w manualu to nie lada wyczyn. Zresztą zobaczcie na ceny używanych. Nie dość, że jest tego jak na lekarstwo to ceny są niższe o wiele tysięcy euro. U nas też to doskonale widać, na kilkadziesiąt aut jakie przyjadą zdarzy się jeden manual.Po za tym manual ma mniej możliwości. Zależy co kto chce ale np tempomat aktywny wybij sobie z głowy. A z nowym C200 i wgniataniem w fotel to nie przesadzajmy 😉 W fotel dobrze wgniata coś co ma w benzynie od 300 koni. Cała reszta to prowizorka z tym wgniataniem.

Re: C200 184Km czego się obawiać / czas wymiany oleju

: 6 lip 2019, o 23:07
autor: mar gda
sylmicha pisze: 6 lip 2019, o 09:49
Rufio pisze: 6 lip 2019, o 08:29 Manual w c klasie, będzie trudno sprzedawalny.
Automat bedzie ekonomiczniejszy i mniej waryjny.
Dokładnie, sprzedanie Mercedesa nowej generacji w manualu to nie lada wyczyn. Zresztą zobaczcie na ceny używanych. Nie dość, że jest tego jak na lekarstwo to ceny są niższe o wiele tysięcy euro. U nas też to doskonale widać, na kilkadziesiąt aut jakie przyjadą zdarzy się jeden manual.Po za tym manual ma mniej możliwości. Zależy co kto chce ale np tempomat aktywny wybij sobie z głowy. A z nowym C200 i wgniataniem w fotel to nie przesadzajmy 😉 W fotel dobrze wgniata coś co ma w benzynie od 300 koni. Cała reszta to prowizorka z tym wgniataniem.
C 200 245 hp po programie mi starczy i wierz mi wgniata :D

Re: C200 184Km czego się obawiać / czas wymiany oleju

: 6 lip 2019, o 23:17
autor: sylmicha
To zależy co dla kogo jest wgniataniem. Wszystko do czasu kiedy nie wsiądziesz za stery czegoś co naprawdę wgniata. 😉 Po za tym na te badania na hamowniach też trzeba brać bardzo dużą poprawkę. Bo jak np ktoś mi mówi, że jego 220 170 koni w oryginale na hamowni miał coś koło 200 i po chipie ma ponad 230 to ja mówię, że po chipie ma takie 230 jak przed miał 200. Ale to inny temat.

Re: C200 184Km czego się obawiać / czas wymiany oleju

: 6 lip 2019, o 23:27
autor: mar gda
Omg nie przekonasz mine do automatu
Automat -
pedał w podłogę 2 sek auto się zastanawia i dodaje gazu
Manual -
redukcja pedał w podłogę i auto wie co zrobić .Bardziej dynamiczna jazda.

Re: C200 184Km czego się obawiać / czas wymiany oleju

: 6 lip 2019, o 23:35
autor: sylmicha
Ja nikogo przekonywać nie mam zamiaru. Mam w domu i jedno i drugie. Jak wszystko każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Po prostu manual w klasie premium to już dziś dinozaur,który oferuje sporo mniej niż automat. Po za tym nawet auta sportowe mają już w większości automaty,które ot tak poprostu nie zamulają i często działają o wiele szybciej niż nawet wprawny kierowca ze skrzynią tradycyjną. A C klasa sportowa nigdy nie będzie nawet z silnikiem V8 biturbo,a co dopiero 1,5 plus silnik z odkurzacza 😉