Agility select - Sport / Sport+

Awatar użytkownika
Stashqo
Posty: 53
Rejestracja: 23 sie 2019, o 20:23

Re: Agility select - Sport / Sport+

Post autor: Stashqo »

sylmicha pisze: 17 lis 2019, o 16:20 A ile ujedziesz na tym "czystym" prądzie? W zależności od deptania gazu i warunków drogowych od 10 do 30 kilometrów? Masz Airmatic i hybrydę z dużym aku w bagażniku?
Hybryda, air, duża bateria, opisałem wszystko przed chwilą w temacie o spalaniu, nie będę tu offtopu robić, zapraszam tam :)
Alfa 156 2.5 V6 -> w210 3.2 V6 -> w205 350e
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Agility select - Sport / Sport+

Post autor: BBbiker »

GLC X253 pisze: 14 lis 2019, o 14:50 W trybie sport po energicznym wciśnięciu gazu szybciej przyspiesza, bo nie musi najpierw zredukować biegu, zatem dynamika jest lepsza. Trochę wyższe obroty silnika powodują tez że pracuje on w zakresie wyższego momentu obrotowego, który przecież nie jest liniowy w całym zakresie obrotów.
Nie musi zredukować? Wydaje mi się, że tym bardziej w trybie sport powinien zredukować bo optymalny bieg to podstawa dla przyspieszenia.
Zawsze przyspieszenie na np trzecim biegu jest lepsze niż na czwartym - o ile dany bieg obejmuje taki zakres prędkości oczywiście.
Nie będzie redukował tylko wtedy kiedy będzie miał odpowiednie obroty do danej prędkości wtedy "dokręci" następnie przerzuci wyżej.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 897
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Agility select - Sport / Sport+

Post autor: GLC X253 »

Tak tylko w trybie komfort czasem musi zrzucić 2-3 biegi, a to trochę trwa. To nie jest super komputer w dolinie krzemowej. Ma dość mały "rozumek" i czasem przy trudnym zadaniu musi trochę pomyśleć.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Fishman_95
Posty: 8
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 13:44

Re: Agility select - Sport / Sport+

Post autor: Fishman_95 »

Ja z kolei na autostradzie jeżdżę na indywidual. Wszystko jest jak na eko, a zawieszenie na sport. Samochód jest ekonomiczny a równocześnie znacznie lepiej prowadzi się. Przede wszystkim nie czuć bocznych podmuchów wiatru gdy jest silny boczny wiatr. Polecam spróbować.
O samych trybach jazdy to ciężko dyskutować. Wiadomo ze im wyższy tryb to auto bardziej dynamiczniejsza ale i mniej ekonomiczne. Każdy nas subiektywnie określa co jest dynamiczną jazdą. Każdy z nas ma inny silnik i to co u jednego mamy przy trybie komfort u drugiego możemy osiągnąć dopiero w trybie sport + albo w ogóle tego nie osiągnie.
Przed wyprzedzaniem możesz albo ostrzej zareagować gazem na chwile żeby skrzynia biegów zeszła kilka biegów albo manualnie łopatkami zrzucić do właściwego obiegu. Możesz również wrzucić sport +. Trzeba jednak pamiętać że na sport + auto jest zupełnie inne. Dużo bardziej sportowe. W trybie ekonomii zupełnie inna jest reakcja na pedał gazu. Auto jakby walczy z nami żebyśmy byli koniecznie ekonomiczni. W trybie sport + Auto jest ustawione na max performance. Tu nie trzeba zrzucać biegów bo cały czas trzyma biegi w ryzach. Nie korzysta z nad-biegów.
Trzeba by sprawdzić czy przy pełnym kickdownie w trybie ekonomii są te same przyśpieszenia powiedzmy do 150 co na trybie sport +. Mi się wydaje że jest gorzej.
Najważniejsze to poznać swoje Auto i samemu mieć swoją strategię żeby nas nic nie zaskakiwało.
C205 220CDI chip na 244 HP i 565 NM ;-)
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Agility select - Sport / Sport+

Post autor: dasonen »

Fishman_95 pisze: 2 kwie 2020, o 10:04 Ja z kolei na autostradzie jeżdżę na indywidual. Wszystko jest jak na eko, a zawieszenie na sport. Samochód jest ekonomiczny a równocześnie znacznie lepiej prowadzi się. Przede wszystkim nie czuć bocznych podmuchów wiatru gdy jest silny boczny wiatr.
I bardzo dobrze! Trzeba umieć wykorzystać to, co ma się dostępne.
C43 AMG
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: Agility select - Sport / Sport+

Post autor: Rufio »

Mi trochę brakuje przestawienia automatycznego ukladu kierowniczego na sport jak zmieniam zawieszenie na sport+, przelacznikiem od zawieszenia.
Wolę jak silnik zostaje na comforcie. Sport plus na dłuższą metę jest męczący.
Obrazek
C43 AMG kombi
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Agility select - Sport / Sport+

Post autor: dasonen »

Zgadzam się z tym. Jednak możesz guzikiem przestawić zawieszenie - nie wszyscy tak mają :)
Zawsze jest jeszcze tryb indywidualny - jak u Fishman_95.
Ja często jeżdżę na komforcie z utwardzonym zawieszeniem - reakcja na pedał gazu jest wtedy i tak o niebo szybsza i mocniejsza niż w Audi w trybie Eco :)
C43 AMG
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości