Hybryda, air, duża bateria, opisałem wszystko przed chwilą w temacie o spalaniu, nie będę tu offtopu robić, zapraszam tam
Agility select - Sport / Sport+
Re: Agility select - Sport / Sport+
Alfa 156 2.5 V6 -> w210 3.2 V6 -> w205 350e
Re: Agility select - Sport / Sport+
Nie musi zredukować? Wydaje mi się, że tym bardziej w trybie sport powinien zredukować bo optymalny bieg to podstawa dla przyspieszenia.GLC X253 pisze: ↑14 lis 2019, o 14:50 W trybie sport po energicznym wciśnięciu gazu szybciej przyspiesza, bo nie musi najpierw zredukować biegu, zatem dynamika jest lepsza. Trochę wyższe obroty silnika powodują tez że pracuje on w zakresie wyższego momentu obrotowego, który przecież nie jest liniowy w całym zakresie obrotów.
Zawsze przyspieszenie na np trzecim biegu jest lepsze niż na czwartym - o ile dany bieg obejmuje taki zakres prędkości oczywiście.
Nie będzie redukował tylko wtedy kiedy będzie miał odpowiednie obroty do danej prędkości wtedy "dokręci" następnie przerzuci wyżej.
Re: Agility select - Sport / Sport+
Tak tylko w trybie komfort czasem musi zrzucić 2-3 biegi, a to trochę trwa. To nie jest super komputer w dolinie krzemowej. Ma dość mały "rozumek" i czasem przy trudnym zadaniu musi trochę pomyśleć.
ZW (GLC 250 - 211KM)
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 13:44
Re: Agility select - Sport / Sport+
Ja z kolei na autostradzie jeżdżę na indywidual. Wszystko jest jak na eko, a zawieszenie na sport. Samochód jest ekonomiczny a równocześnie znacznie lepiej prowadzi się. Przede wszystkim nie czuć bocznych podmuchów wiatru gdy jest silny boczny wiatr. Polecam spróbować.
O samych trybach jazdy to ciężko dyskutować. Wiadomo ze im wyższy tryb to auto bardziej dynamiczniejsza ale i mniej ekonomiczne. Każdy nas subiektywnie określa co jest dynamiczną jazdą. Każdy z nas ma inny silnik i to co u jednego mamy przy trybie komfort u drugiego możemy osiągnąć dopiero w trybie sport + albo w ogóle tego nie osiągnie.
Przed wyprzedzaniem możesz albo ostrzej zareagować gazem na chwile żeby skrzynia biegów zeszła kilka biegów albo manualnie łopatkami zrzucić do właściwego obiegu. Możesz również wrzucić sport +. Trzeba jednak pamiętać że na sport + auto jest zupełnie inne. Dużo bardziej sportowe. W trybie ekonomii zupełnie inna jest reakcja na pedał gazu. Auto jakby walczy z nami żebyśmy byli koniecznie ekonomiczni. W trybie sport + Auto jest ustawione na max performance. Tu nie trzeba zrzucać biegów bo cały czas trzyma biegi w ryzach. Nie korzysta z nad-biegów.
Trzeba by sprawdzić czy przy pełnym kickdownie w trybie ekonomii są te same przyśpieszenia powiedzmy do 150 co na trybie sport +. Mi się wydaje że jest gorzej.
Najważniejsze to poznać swoje Auto i samemu mieć swoją strategię żeby nas nic nie zaskakiwało.
O samych trybach jazdy to ciężko dyskutować. Wiadomo ze im wyższy tryb to auto bardziej dynamiczniejsza ale i mniej ekonomiczne. Każdy nas subiektywnie określa co jest dynamiczną jazdą. Każdy z nas ma inny silnik i to co u jednego mamy przy trybie komfort u drugiego możemy osiągnąć dopiero w trybie sport + albo w ogóle tego nie osiągnie.
Przed wyprzedzaniem możesz albo ostrzej zareagować gazem na chwile żeby skrzynia biegów zeszła kilka biegów albo manualnie łopatkami zrzucić do właściwego obiegu. Możesz również wrzucić sport +. Trzeba jednak pamiętać że na sport + auto jest zupełnie inne. Dużo bardziej sportowe. W trybie ekonomii zupełnie inna jest reakcja na pedał gazu. Auto jakby walczy z nami żebyśmy byli koniecznie ekonomiczni. W trybie sport + Auto jest ustawione na max performance. Tu nie trzeba zrzucać biegów bo cały czas trzyma biegi w ryzach. Nie korzysta z nad-biegów.
Trzeba by sprawdzić czy przy pełnym kickdownie w trybie ekonomii są te same przyśpieszenia powiedzmy do 150 co na trybie sport +. Mi się wydaje że jest gorzej.
Najważniejsze to poznać swoje Auto i samemu mieć swoją strategię żeby nas nic nie zaskakiwało.
C205 220CDI chip na 244 HP i 565 NM
Re: Agility select - Sport / Sport+
I bardzo dobrze! Trzeba umieć wykorzystać to, co ma się dostępne.Fishman_95 pisze: ↑2 kwie 2020, o 10:04 Ja z kolei na autostradzie jeżdżę na indywidual. Wszystko jest jak na eko, a zawieszenie na sport. Samochód jest ekonomiczny a równocześnie znacznie lepiej prowadzi się. Przede wszystkim nie czuć bocznych podmuchów wiatru gdy jest silny boczny wiatr.
C43 AMG
Re: Agility select - Sport / Sport+
Mi trochę brakuje przestawienia automatycznego ukladu kierowniczego na sport jak zmieniam zawieszenie na sport+, przelacznikiem od zawieszenia.
Wolę jak silnik zostaje na comforcie. Sport plus na dłuższą metę jest męczący.
Wolę jak silnik zostaje na comforcie. Sport plus na dłuższą metę jest męczący.
Re: Agility select - Sport / Sport+
Zgadzam się z tym. Jednak możesz guzikiem przestawić zawieszenie - nie wszyscy tak mają
Zawsze jest jeszcze tryb indywidualny - jak u Fishman_95.
Ja często jeżdżę na komforcie z utwardzonym zawieszeniem - reakcja na pedał gazu jest wtedy i tak o niebo szybsza i mocniejsza niż w Audi w trybie Eco
Zawsze jest jeszcze tryb indywidualny - jak u Fishman_95.
Ja często jeżdżę na komforcie z utwardzonym zawieszeniem - reakcja na pedał gazu jest wtedy i tak o niebo szybsza i mocniejsza niż w Audi w trybie Eco
C43 AMG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości