Strona 3 z 3

Re: C180

: 21 lip 2019, o 15:47
autor: ARE
Będę się rozglądał za w205 C180 lub C200 [Pb, 2014-16, ok 90.000 pln, kombi]

https://www.mobile.de/pl/samochod/merce ... e,nsm:true

https://www.otomoto.pl/osobowe/mercedes ... ountry%5D=

Jak dla mnie C180 wystarczy. Mam tylko pytanie o porównanie silników 1.6 i 2.0 pod względem awaryjności.

Proszę też o porady, co z wyposażenia powinno się znaleźć w samochodzie - na co zwrócić uwagę.
Pozdrawiam

Re: C180

: 21 lip 2019, o 17:50
autor: Schnaider
ARE pisze: 21 lip 2019, o 15:47 Jak dla mnie C180 wystarczy. Mam tylko pytanie o porównanie silników 1.6 i 2.0 pod względem awaryjności.
Za młode auta, żeby porównywać awaryjność silników.
Raczej są to pewne silniki, choć były tematy, że ponoć 1.6 był robiony przez Renault...
2.0 niby pali podobnie jak 1.6 i jeśli Ci się uda, to lepiej mieć mocniejszy silnik.
1.6 przy 156 KM i tak w pełni wystarczy, a w spalaniu po mieście przy spokojnej jeździe pali 7l w co nie wierzyłem, dopóki się nie przekonałem.
Dynamika silnika na trybach sport bardzo dobra.
ARE pisze: 21 lip 2019, o 15:47 Proszę też o porady, co z wyposażenia powinno się znaleźć w samochodzie - na co zwrócić uwagę.
Pozdrawiam
Musi być:
1. Światła ILS
2. Automatyczna skrzynia 7G - do tego modelu nie pasuje manual

Dodatkowo warto:
1. Kamera cofania (chociaż sam nie mam w swoim i to w swoim czasie może uzupełnię)

Re: C180

: 21 lip 2019, o 20:26
autor: ARE
Dzięki !
Jak zaznaczyłem "Adaptive cornering lights", ilość spadła z 90 do 20 samochodów w wyszukiwarce 😀 ale myślę, że rzeczywiście warto o tym pomyśleć.

Co do silników do 5 lat to wystarczająco by coś o nich mówić, pod względem słabych punktów. Dobrze, że o nich nie słychać.

Re: C180

: 21 lip 2019, o 22:22
autor: sylmicha
Porównanie silnika 1,6 nawet ze "wspaniałymi" dopalaczami do silnika 2,0 to jak porównanie skutera do motocykla. Oczywiście szukaj 2,0 a nie 1,6. W teorii i na papierku mniejszy silnik wychodzi nieźle, gorzej jak go trochę załadujesz i pojedziesz na wczasy np w góry. Jego ekonomiczność jak i konie mechaniczne szybko znikną. Ekonomiczność bo go będziesz deptał,a konie mechaniczne bo sam silnik ma dużo mniejszy moment obrotowy. Jeśli chodzi o wyposażenie to zależy jak kto, gdzie i do czego użytkuje samochód. Jak nie jeździsz w nocy to na co Ci ILS? Czy jak jeździsz w większości po swojej miejscowości to na co nawigacja czy Head Up? Wszystko wg potrzeb a nie co powinien mieć. Jak to mówią, jeden woli córkę, a drugi teściową, przyjdzie trzeci i obydwie by chciał 😉