Strona 3 z 4

Re: Opony Zimowe

: 22 sty 2020, o 10:58
autor: BBbiker
Ja Nokiany źle wspominam. Miałem kiedyś na innym aucie i wyważyć się dało po 2 latach eksploatacji.
Do tego stwierdziłem oszustwo na rozmiarze - średnica koła była 2 cm mniejsza niż być powinna wg deklarowanego rozmiaru.
Producenci opon często chytrze oszczędzają gumę.
To samo jest z oponami do rowerów kupiłem opony o szerokości 2,8 cala - mierzę i mają 2,6"....

Re: Opony Zimowe

: 22 sty 2020, o 12:17
autor: sylmicha
BBbiker pisze: 22 sty 2020, o 10:58 Ja Nokiany źle wspominam. Miałem kiedyś na innym aucie i wyważyć się dało po 2 latach eksploatacji.
Do tego stwierdziłem oszustwo na rozmiarze - średnica koła była 2 cm mniejsza niż być powinna wg deklarowanego rozmiaru.
Producenci opon często chytrze oszczędzają gumę.
To samo jest z oponami do rowerów kupiłem opony o szerokości 2,8 cala - mierzę i mają 2,6"....
Albo oszukał producent miarki 😉

Re: Opony Zimowe

: 22 sty 2020, o 15:25
autor: BBbiker
sylmicha pisze: 22 sty 2020, o 12:17
BBbiker pisze: 22 sty 2020, o 10:58 Ja Nokiany źle wspominam. Miałem kiedyś na innym aucie i wyważyć się dało po 2 latach eksploatacji.
Do tego stwierdziłem oszustwo na rozmiarze - średnica koła była 2 cm mniejsza niż być powinna wg deklarowanego rozmiaru.
Producenci opon często chytrze oszczędzają gumę.
To samo jest z oponami do rowerów kupiłem opony o szerokości 2,8 cala - mierzę i mają 2,6"....
Albo oszukał producent miarki 😉
Nie wiem kto ale efekt jest jaki jest auto wtedy "goni" na wyższe obroty i prędkościomierz ma błędny odczyt.
Jeżeli mamy opony o danym rozmiarze to ich średnice powinny być jednakowe - a nie są.

Re: Opony Zimowe

: 22 sty 2020, o 16:05
autor: sylmicha
Jeśli chodzi o to, że opona była za mała zostawię to bez komentarza. Być może trafiłeś na tą jedną z pośród tysięcy czy milionów. Po za tym piszemy o marce i konkretnym modelu, a jak zapewne wiesz nie ma firmy, która robi wszystko najlepsze.

Re: Opony Zimowe

: 23 sty 2020, o 11:05
autor: Stashqo
Patrząc po "zimie" za oknem to już bym chyba wielosezonowe brał :lol: Jak na rynek centralnej europy to generalnie polecić mogę topowe modele od michaliny, conti i nokian, jeśli ktoś jeździ w górach po śniegu i lodzie to polecałbym juz dowolne opony z mieszanką nordycką, ale cena takich opon to niestety dwukrotność normalnych. Szkoda też, że producenci rzadko podają optymalny zakres temperatur, w których opona najlepiej pracuje, te oznaczenia przyczepności też są ch.. warte swoją drogą, wszystkie opony na skandynawię mają oznaczenia D i gorsze a na sniegu i lodzie kleją się 3x lepiej od dowolnej zimówki z oznaczeniem A.

Re: Opony Zimowe

: 14 paź 2020, o 13:47
autor: kobyl24
Witam szukam kompletu kół na zime. Lato mam 19 z ET53 AMG ,na zime chcialbym 18 i nie mam pojecia jakich mam szukac modeli na olx/allegro pełno kazdy niby mercedes AMG, znalazlem np takie https://www.olx.pl/oferta/mercedes-amg- ... d14c16e703. Czy beda pasowały? nie beda wystawac itd.. z góry dzieki za pomoc

Re: Opony Zimowe

: 15 lis 2023, o 17:21
autor: p4t
Winter is coming... ;)

Więc pozwolę sobie odkopać ten temat bo dodatkowo mam zamiar zakupić komplet zimówek do swojej gwiazdy. Rodzi się w związku z tym kilka pytań.

Gdy kupowałem ten samochód, był wyposażony w opony letnie o rozmiarach 225/45 R18 przód i 245/40 R18 tył. W pakiecie dostałem również opony zimowe, na których jeździłem do tej pory jednak ich rozmiar to 225/45 R18 przód i tył. Wiem, że w moim modelu są różne szerokości felg (pakiet amg). Według instrukcji, w przypadku opon zimowych, sugerowany jest jeden rozmiar opon przy jednym wymiarze felg (opony BA: 225/45 R18 95 H XL M+S, obręcz BA: 7,5 J x 18 H2 ET 44). Zaznaczę dodatkowo jeszcze, że posiadam model c200 4matic natomiast w instrukcji 4matic jest dopiero przy modelu c250 ale tu chyba nie ma dużej różnicy?

Pytanie czy kupować 4 opony zimowe w tym samym rozmiarze czy tak jak w przypadku letnich, na przód 225/45 i tył 245/40?
Te "stare" opony zimowe jakie posiadam to Pirelli SottoZero Winter 240 Serie II 95 V M+S RunFlat. Jakie opony zimowe polecacie do tego modelu? Może coś się zmieniło na przestrzeni kilku ostatnich lat? Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane :mrgreen:

Re: Opony Zimowe

: 16 lis 2023, o 10:24
autor: Łukaszek77
p4t pisze: 15 lis 2023, o 17:21 Winter is coming... ;)

Więc pozwolę sobie odkopać ten temat bo dodatkowo mam zamiar zakupić komplet zimówek do swojej gwiazdy. Rodzi się w związku z tym kilka pytań.

Gdy kupowałem ten samochód, był wyposażony w opony letnie o rozmiarach 225/45 R18 przód i 245/40 R18 tył. W pakiecie dostałem również opony zimowe, na których jeździłem do tej pory jednak ich rozmiar to 225/45 R18 przód i tył. Wiem, że w moim modelu są różne szerokości felg (pakiet amg). Według instrukcji, w przypadku opon zimowych, sugerowany jest jeden rozmiar opon przy jednym wymiarze felg (opony BA: 225/45 R18 95 H XL M+S, obręcz BA: 7,5 J x 18 H2 ET 44). Zaznaczę dodatkowo jeszcze, że posiadam model c200 4matic natomiast w instrukcji 4matic jest dopiero przy modelu c250 ale tu chyba nie ma dużej różnicy?

Pytanie czy kupować 4 opony zimowe w tym samym rozmiarze czy tak jak w przypadku letnich, na przód 225/45 i tył 245/40?
Te "stare" opony zimowe jakie posiadam to Pirelli SottoZero Winter 240 Serie II 95 V M+S RunFlat. Jakie opony zimowe polecacie do tego modelu? Może coś się zmieniło na przestrzeni kilku ostatnich lat? Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane :mrgreen:
Wydaje mi się zgodnie z konfiguratorem MB, że założenie opon 225/45/18 na dwie szerokości felg nie do końca musi być korzystne dla napędu 4Matic. Też mam taką konfigurację i opony są inne z przodu a inne z tyłu... co jest logiczne przy różnej szerokości felg.

Na Twoim miejscu założył bym przód 225/45 a tył 245/40 - przynajmniej tak fabryka go wypuszczała... albo kupił 4xfelgi 7,5 ET44 i założył cztery jednakowe 225/45/18 lub poszukał konfiguracji zgodnej z zaleceniami producenta.

Co do opon to każdy firmowa będzie ok... przynajmniej takie jest moje zdanie... sam mam Michelin PA4 i jest lepiej niż OK. Jedyne co mi przeszkadza to ich głośność... ale to są opony zimowe, których konstrukcja musi być głośniejsza niż letnich - a porównuje z Pirelli P_Zero PZ4.

Jak go kupiłem to miałem opony zimowe Firestone Winterhawk 3 - były dużo bardziej śliskie na mokrym niż Michelin.

Przy 4Maticu najważniejsze moim zdaniem jest hamowanie bo auto hamuje tak samo jak to z napędem na jedną oś, a rozpędzając się daje złudzenie, że jest przyczepność lepsza niż w rzeczywistości... :)

Re: Opony Zimowe

: 16 lis 2023, o 21:20
autor: p4t
Łukaszek77 pisze: 16 lis 2023, o 10:24
p4t pisze: 15 lis 2023, o 17:21 Winter is coming... ;)

Więc pozwolę sobie odkopać ten temat bo dodatkowo mam zamiar zakupić komplet zimówek do swojej gwiazdy. Rodzi się w związku z tym kilka pytań.

Gdy kupowałem ten samochód, był wyposażony w opony letnie o rozmiarach 225/45 R18 przód i 245/40 R18 tył. W pakiecie dostałem również opony zimowe, na których jeździłem do tej pory jednak ich rozmiar to 225/45 R18 przód i tył. Wiem, że w moim modelu są różne szerokości felg (pakiet amg). Według instrukcji, w przypadku opon zimowych, sugerowany jest jeden rozmiar opon przy jednym wymiarze felg (opony BA: 225/45 R18 95 H XL M+S, obręcz BA: 7,5 J x 18 H2 ET 44). Zaznaczę dodatkowo jeszcze, że posiadam model c200 4matic natomiast w instrukcji 4matic jest dopiero przy modelu c250 ale tu chyba nie ma dużej różnicy?

Pytanie czy kupować 4 opony zimowe w tym samym rozmiarze czy tak jak w przypadku letnich, na przód 225/45 i tył 245/40?
Te "stare" opony zimowe jakie posiadam to Pirelli SottoZero Winter 240 Serie II 95 V M+S RunFlat. Jakie opony zimowe polecacie do tego modelu? Może coś się zmieniło na przestrzeni kilku ostatnich lat? Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane :mrgreen:
Wydaje mi się zgodnie z konfiguratorem MB, że założenie opon 225/45/18 na dwie szerokości felg nie do końca musi być korzystne dla napędu 4Matic. Też mam taką konfigurację i opony są inne z przodu a inne z tyłu... co jest logiczne przy różnej szerokości felg.

Na Twoim miejscu założył bym przód 225/45 a tył 245/40 - przynajmniej tak fabryka go wypuszczała... albo kupił 4xfelgi 7,5 ET44 i założył cztery jednakowe 225/45/18 lub poszukał konfiguracji zgodnej z zaleceniami producenta.

Co do opon to każdy firmowa będzie ok... przynajmniej takie jest moje zdanie... sam mam Michelin PA4 i jest lepiej niż OK. Jedyne co mi przeszkadza to ich głośność... ale to są opony zimowe, których konstrukcja musi być głośniejsza niż letnich - a porównuje z Pirelli P_Zero PZ4.

Jak go kupiłem to miałem opony zimowe Firestone Winterhawk 3 - były dużo bardziej śliskie na mokrym niż Michelin.

Przy 4Maticu najważniejsze moim zdaniem jest hamowanie bo auto hamuje tak samo jak to z napędem na jedną oś, a rozpędzając się daje złudzenie, że jest przyczepność lepsza niż w rzeczywistości... :)
Taki miałem właśnie zamiar aby kupić jednak opony w takich rozmiarach jak letnie czyli 225/45 przód i 245/40 tył. Czytając wcześniejsze komentarze w tym temacie, niektóre opinie wydawały się trochę niejednoznaczne dlatego też chciałem się upewnić.

Co do marek opon, te Michelin PA4 to z tego co widzę trochę przegięcie cenowe ;) Szczególnie wersja Run Flat. No i właśnie o to też chciałem zapytać bo gdzieś, w którymś temacie tu na forum zauważyłem, że "większość komentujących" raczej odradza Run Flaty. Są twarde, fakt sam to odczuwam na nierównościach a zawieszenie sportowe to dodatkowo potęguje ale czy faktycznie poczuję dużą różnicę gdy przesiądę się na wersje bez RF?

Przeglądając różne oferty na tą chwilę zastanawiam się nad takimi:

Nokian Tyres WR Snowproof P 225/45 R18 95 V XL - przód
Nokian Tyres WR Snowproof P 245/40 R18 97 V XL - tył
- te na pewno wypadają najlepiej cenowo na tle pozostałych marek premium, jednak nie mają homologacji merca, bez Run Flat i co raczej ważne dla mnie brak rantu ochronnego felgi. Jednak w innych tematach na forum kilka osób chyba pisało coś o Nokianach, proszę o opinie :)

Pirelli Winter SottoZero 3 225/45 R18 95 V XL MO FR - przód
Pirelli Winter SottoZero 3 245/40 R18 97 V XL MO FR - tył
- te z kolei już wiadomo droższe ale jeszcze nie poziom Michelin ;), bez Run Flat, jest homologacja i rant ochronny felgi. Tu też proszę o opinie jeżeli ktoś miał lub ma te oponki ;)

Przeglądam teraz jeszcze Continental i GoodYear, wrzucę może później w tym wpisie. Michelin choć wiadomo, że dobre to ze względu na ich cenę raczej ostateczna ostateczność ;)

Continental WINTERCONTACT TS 870 P 225/45 R18 95 V XL FR - przód
Continental WINTERCONTACT TS 870 P 245/40 R18 97 V XL FR - tył
- bez run flat, bez homologacji, z rantem ochronnym.

cdn...

Re: Opony Zimowe

: 17 lis 2023, o 08:18
autor: Łukaszek77
Co do opon Run Flat się nie wypowiem... nie zakładałem takich... właśnie z obawy o twardość... więc nie wiem. Micheliny zimowe kupiłem w lecie i była na nie jakaś fajna promocja... jeżdżę na nich już trzeci rok i naprawdę są ok poza głośnością... zużycia praktycznie nie widać, a guma mięciutka... nie ma żadnych problemów z trakcją czy hamowaniem, na śniegu nie miałem żadnych problemów, ograniczeniem jest tylko wysokość zaspy... :)

Co do homologacji MO bym nie demonizował i nie stawiał tego jako konieczny warunek zakupu opon... :)

Większość wpisów dotyczących homologacji opon dla konkretnego producenta jest raczej za tym, że jest to wymysł producenta, żeby zarobić dodatkową kasę... chociaż czasami można kupić opony z homologacją taniej niż normalne... jak jest homologacja to dobrze, a jak jej nie ma to kompletnie nic się złego z autem nie stanie.

Uważam, że każda z tych opon, które podałeś będą jak najbardziej ok... jeździłem na Continentalach w poprzednim aucie i były bardzo dobre...

W drugim aucie mam Nokiany i też nie jestem w stanie złego słowa powiedzieć...

W swoim życiu zawiodłem się jedynie na Firestone i Kleberze... nie próbowałem innych wynalazków po za oponami tzw. "premium"... chociaż nie znaczy to, że inni producenci nie są równie dobrzy.

Popatrz sobie na testy opon dostępne w necie... i zobacz w jakiej kategorii dana opona jest najlepsza... jak jeździsz w górach to weź taką co wygrywa na śniegu... jak na nizinach ( :) )to taką co na mokrym...

Sam wiesz jakie są u Ciebie zimy...

Tak jak Ci napisałem wcześniej, przy 4Maticu masz tą przewagę, że ruszysz prawie zawsze... ważne jest żeby opona dobrze hamowała bo tutaj praw fizyki nie oszukasz...

Pozdrawiam