Wersje silnikowe
Re: Wersje silnikowe
Jestem tego samego zdania. Fakt faktem jeżeli ktoś robi te 100 000km rocznie to oszczędność będzie znaczna
Wczoraj porównywałem spalanie C200/C250 z silnikiem M274 i C220/C250 z silnikiem OM651
Różnica w trasie była mniej 1l/100km. Klekota sobie wybiłem z głowy, a nie powiem, sporo myślałem nad tym. Patrząc również na większe jednostki benzynowe, poziom skomplikowania również się podniósł i to dość wysoko. Miejmy nadzieje, że nie będą się sypać i troche wytrzymają.
Miałem się Was zapytać, czy ktoś z Was miał akcje serwisową odnośnie M274 a konkretnie spodu silnika, na mbworld wyczytałem, że był problem z dołem silnika?
Wczoraj porównywałem spalanie C200/C250 z silnikiem M274 i C220/C250 z silnikiem OM651
Różnica w trasie była mniej 1l/100km. Klekota sobie wybiłem z głowy, a nie powiem, sporo myślałem nad tym. Patrząc również na większe jednostki benzynowe, poziom skomplikowania również się podniósł i to dość wysoko. Miejmy nadzieje, że nie będą się sypać i troche wytrzymają.
Miałem się Was zapytać, czy ktoś z Was miał akcje serwisową odnośnie M274 a konkretnie spodu silnika, na mbworld wyczytałem, że był problem z dołem silnika?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
Re: Wersje silnikowe
O ile w autach osobowych widać zmierzch konstrukcji dieslowskich na korzyść wysokosprawnych benzynowych czy benzynowo - hybrydowych, tak transport ciężarowy, traktory,, maszyny budowlane nadal będą dieslem stały. Myślę że diesel przejdzie w defensywę ale całkiem nie zniknie z osobówek.zmichal pisze:Kiedy wreszcie odejdziemy od tych nieszczęsnych diesli?! Ile jeszcze lat będziemy komplikować coraz to bardziej konstrukcję, tylko po to, aby na papierze auto spaliło 0,3 l/100km mniej i wyemitowało 3% mniej spalin...
Tymczasem idę dolać AdBlue do swojego kopciucha
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Wersje silnikowe
Coś w tym jest - pytanie teraz tylko co Unia zrobi z Dieslami. To śmieszne jest, że najpierw tak pchali się w Diesla, a teraz nagle diesel jest bleee. W Irlandii do tej pory większość sprzedawanych nowych aut jest z silnikiem diesla, teraz powoli zaczyna się to zmieniać. Powiedzmy do 2014 -2015 roku wszystko co było nowe, miało diesla. Tak samo te przepisy które mówią o zakazie sprzedaży aut z silnikami diesla troche to jest chore. Firmy pompowały w to miliony, a tu nagle zonk. Na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie mieć auto w pełni elektrycznego, chyba, że proces ładowania nie będzie trwał dłużej niż zwykłe tankowanie. Na dzień dzisiejszy jest to marzenie przyszłości. Zasięg to druga sprawa - koszt samochodu, kolejna. Moim zdaniem hybrydy będą robiły powoli coraz większą dominacje na rynku. W sumie jak teraz popatrzeć na spalanie niektórych silnikó benzynowych to moim zdaniem jest bardzo dobrze. Wyniki spalania np w W205 z 2.0 benzynom moim zdaniem jest rewelacyjne, jak na samochód o takiej masie. Klekoty są dobre ale stopień skompikowania nie tyle co samych silników a dodatkowych wspomagaczy powoduje, że koszta utrzymania używanego diesla będą masakryczne. miluch - tak z ciekawości zapytam, na ile starcza Ci zbiornik AdBlue?miluch pisze:O ile w autach osobowych widać zmierzch konstrukcji dieslowskich na korzyść wysokosprawnych benzynowych czy benzynowo - hybrydowych, tak transport ciężarowy, traktory,, maszyny budowlane nadal będą dieslem stały. Myślę że diesel przejdzie w defensywę ale całkiem nie zniknie z osobówek.zmichal pisze:Kiedy wreszcie odejdziemy od tych nieszczęsnych diesli?! Ile jeszcze lat będziemy komplikować coraz to bardziej konstrukcję, tylko po to, aby na papierze auto spaliło 0,3 l/100km mniej i wyemitowało 3% mniej spalin...
Tymczasem idę dolać AdBlue do swojego kopciucha
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
Re: Wersje silnikowe
Zbiornik 8 litrów wystarcza na około 7000 km.
Przed zakupem powiedziano mi że jest to system praktycznie bezobsługowy, gdyż AdBlue powinno starczyć od przeglądu do przeglądu. Jest to bzdura.
Przed zakupem powiedziano mi że jest to system praktycznie bezobsługowy, gdyż AdBlue powinno starczyć od przeglądu do przeglądu. Jest to bzdura.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Wersje silnikowe
Ja mam zbiornik okolo 20l i tyle dolewam od przeglądu do następnego. Przeglądy co 25kkm mniej więcej. Wątpię żebyś miał tylko 8l..
Re: Wersje silnikowe
Jest 8 litrów. W momencie zapalenia się rezerwy płynu (mniej więcej jedna trzecia jeszcze jest) dolewam do pełna 5 litrów. Wizualizację ilości w zbiorniku oraz zasięg na tym co jest wlane mam w Serwis na wyświetlaczu między zegarami.Kamil_mb pisze:Ja mam zbiornik okolo 20l i tyle dolewam od przeglądu do następnego. Przeglądy co 25kkm mniej więcej. Wątpię żebyś miał tylko 8l..
Czy zbiornik paliwa masz w opcji powiększonej?
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Wersje silnikowe
Jaki jest koszt dobrej jakości AdBlue?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
Re: Wersje silnikowe
Mam w wersji powiększonej 66l bodajże. Co do adblue to leję to samo co w ciężarówkach euro6 tj Adblue 4you z Greenchema. Cena ok. 50zł za 20l w Sudrze. Polecany przez wszystkich.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 paź 2017, o 16:17
Re: Wersje silnikowe
To mój pierwszy post na forum, także witam wszystkich. Mam nadzieję że już niebawem stanę się szczęśliwym posiadaczem w205. Czytając posty naszła mnie pewna zaduma odnośnie jednostek napędowych.
Zacznijmy od C160:
- dlaczego spala więcej niż c180 (też 1.6) lub c200? (niższa masa, mniej koni, mniejsza pojemność)
- chipując bardzo tanio zyskujemy osiągi c180? (wielokrotnie wspominaliście, że c180 to minimum jeśli chodzi o moc)
- 9gtronic w tym przypadku pomaga czy jedynie manual będzie miał tu sens?
C200d:
- faktycznie jest bardziej ospały niż c180? (lub c160+chip)
- kultura pracy, hałas oraz wytrzymałość jest słaba?
- czy to wszystko powoduje skrzynia 7gtronic? A z manuałem będzie bardziej ok?
Dane mi było jeździć c200 i c200 4matic, które bardzo mi odpowiadały (no może poza spalaniem w 4maticu:)) Dlatego będę wdzięczny za Wasze wrażenia
Zacznijmy od C160:
- dlaczego spala więcej niż c180 (też 1.6) lub c200? (niższa masa, mniej koni, mniejsza pojemność)
- chipując bardzo tanio zyskujemy osiągi c180? (wielokrotnie wspominaliście, że c180 to minimum jeśli chodzi o moc)
- 9gtronic w tym przypadku pomaga czy jedynie manual będzie miał tu sens?
C200d:
- faktycznie jest bardziej ospały niż c180? (lub c160+chip)
- kultura pracy, hałas oraz wytrzymałość jest słaba?
- czy to wszystko powoduje skrzynia 7gtronic? A z manuałem będzie bardziej ok?
Dane mi było jeździć c200 i c200 4matic, które bardzo mi odpowiadały (no może poza spalaniem w 4maticu:)) Dlatego będę wdzięczny za Wasze wrażenia
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 00:15
Re: Wersje silnikowe
Cześć. Na wszystkie pytania Ci nie odpowiem ale moje zdanie jest takie odnośnie spalania, że słabszy silnik pali więcej ponieważ przez to że ma mniej mocy i momentu to żeby go rozpędzić czy jechać powiedzmy z prędkością 90km/h potrzebujesz wyższych obrotów co powoduje wzrost spalania. Gdy masz zapas mocy i momentu to jadąc te wspomniane 90 masz niższe obroty i spalanie spada. To jest moja opinia. Miałem kiedyś silnik 1,4 benzyna w golfie i spalał mi podobne ilości co gti tak samo przy przyspieszaniu. Jak jeździłem w205 180 to praktycznie każde wciśnięcie gazu skutkowało redukcją i kręceniem obrotów, w mojej c250 jadąc na trójce czy czwórce wciskam lekko gaz i energicznie przyspieszam bez wywoływania redukcji.
Jeżeli chodzi o Twoje pytanie o diesla c200 to miałem okazję nim jeździć zaraz po c180 i byłem załamany tym silnikiem. Jadąc po trasie chce wyprzedzać wciskam gaz w podłogę i nic się nie dzieje. Auto wyje i tyle nie wiem jak byłoby w manualu bo nie miałem okazji jeździć ale gdybym miał wybierać pomiędzy c180 a c200d to na pewno benzyna. C180 byłem miło zaskoczony wiedząc że to tylko 1,6 natomiast tym dieslem byłem mega rozczarowany. Jedyny plus to spalanie. Dodam że wszystkimi wersjami jeździłem ze skrzynia 7g. Nie wiem jak jest aktualnie przy skrzyni 9. Może się coś poprawiło jeżeli chodzi o osiągi c200d.
Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o Twoje pytanie o diesla c200 to miałem okazję nim jeździć zaraz po c180 i byłem załamany tym silnikiem. Jadąc po trasie chce wyprzedzać wciskam gaz w podłogę i nic się nie dzieje. Auto wyje i tyle nie wiem jak byłoby w manualu bo nie miałem okazji jeździć ale gdybym miał wybierać pomiędzy c180 a c200d to na pewno benzyna. C180 byłem miło zaskoczony wiedząc że to tylko 1,6 natomiast tym dieslem byłem mega rozczarowany. Jedyny plus to spalanie. Dodam że wszystkimi wersjami jeździłem ze skrzynia 7g. Nie wiem jak jest aktualnie przy skrzyni 9. Może się coś poprawiło jeżeli chodzi o osiągi c200d.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 39 gości