Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: gim-kg »

sylmicha pisze: 19 lis 2019, o 14:35 Doprowadza to do tego,że być może już połowa tzw.kierowców nie potrafi wyprowadzić auta z poślizgu bez ESP czy zatrzymać na zakręcie samochodu bez ABS. Kiedyś gdzieś czytałem, że jeździsz zgodnie z przepisami, czego nie ganię. Ale wytłumacz mi do czego Ci te systemy jak jedziesz drogą wojewódzką 70 czy 90 km/h bo tak zezwalają przepisy. Przy tych prędkościach jesteś tak samo bezpieczny bez tych wynalazków jak i z nimi. Tyle, że bez nich masz o 11 tys mniejszy kredyt. A i jeszcze jedno dzięki np ABS nie jednemu brakło drogi hamowania i dzięki temu wjechał w kogoś. Bo np ABS wydłuża drogę hamowania względem doświadczonego kierowcy w samochodzie bez ABS. Udowodnione Panowie.
Sly ABS nie ma na celu skrócenie drogi hamowania, a umożliwienie ominięcia przeszkody przez kierującego. 99% kierowców w czasie sytuacji awaryjnej wciska pedał hamulca na max i nie odpuszcza. Taki jest odruch bezwarunkowy. Gdyby nie mieli ABS kręcenie kierownicą nic nie da skoro koła są zablokowane. Dla przypomnienia pierwszy raz został zastosowany przez MB.
Z drugiej strony posiadanie systemów bezpieczeństwa a właściwe ich używanie to dwie oddzielne sprawy. Nawet taki ABS. Przekonałem się o tym w czasie Mercedes Safety Experience. Wszyscy którzy brali udział w tego typu ćwiczeniach pierwszy raz robili to źle. Zwykły test. Kazali nam zahamować awaryjnie i postawili słupek. Później kazali to zrobić jeszcze raz po instruktażu i ćwiczeniach. Różnica była dość duża. Nie wspomnie już o innych systemach.
Co do Distronica to jestem strasznym fanem tego rozwiązania i jest ono na mojej liście obowiązkowego wyposażenia nowego samochodu. Głównie do używania tego na drogach jednojezdniowych.
A i jeszcze jedno, distronic czy jak inni wolą aktywny tempomat, dostosowuje odległość od poprzedzającego pojazdu w zależności od prędkości.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: GLC X253 »

Już niedługo prawie wszystkie opcje wspomagające bezpieczeństwo będą obowiązywać standardowo w nowych autach.
ZW (GLC 250 - 211KM)
sylmicha

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: sylmicha »

Już niedługo nie będzie kierowców. Więc z czego się cieszycie? Z zabrania wam przyjemności z jazdy? Chyba jasno się też wyraziłem, że ABS wydłuża drogę hamowania i dzięki niemu niejeden rozwalił auto. Systemy pomagają, ogłupiają i pozbawiają instynktu. Ten co zaczął swoją przygodę od auta z systemami nawet nie wie o czym ja piszę i autem bez choćby ABS nie potrafiłby ominąć przeszkody podczas hamowania. To jest wtórny analfabetyzm tzw kierowców.
waldi
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2019, o 06:57

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: waldi »

Czy jest ktoś kto ma wersje po lifcie? Czy radzi sobie z łukami jak wersja sprzed liftu czy bardziej jak w A klasie? Z tego co sprawdzałem to wersja po lifcie w momencie wykrycia braku oporu na kierownicy zaczyna zwalniać i się zatrzyma (awaryjne od 60 km/h w dół).

P.s. ktoś odpisał, że ma te przyciski jak w wersji na filmie (czy ikonke parkingu też? jaka wersja C i jaki rocznik? oraz czy ma opcje z 360 kamera?)
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: gim-kg »

Sly czyli co ty jesteś przeciwny wszelkim systemom wspomagającym? Bo nie łapię.
Teraz już nie kupisz nowego samochodu bez ESP czy ABSu więc czego oczekujesz od młodych kierowców? To tak jakbyś miał pretensję do dziecka że nie wie jak obsłużyć magnetofon szpulowy.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: miluch »

Wojtek pisze: 19 lis 2019, o 14:51 Nie zgadzam się z tym co napisałeś o odległości. Nie ustawia się konkretnej odległości tylko proporcję w stosunku do prędkości. Jeżeli by było tak jak napisałeś to np. jeżeli auto przed tobą by się zatrzymało na światłach to twoje stanęło by 25,50,75 metrów za nim a staje ledwie kilka. To samo w ruchu miejskim - odległości są mniejsze dla tych samych ustawień distronica od tych na autostradzie. Nawet na ekranie między zegarami możesz to sprawdzić jak ustawisz aby wyświetlał dane z distronica to masz rysunek z autem poprzedzającym a z prawej strony ilość metrów odstępu i im szybciej jedziesz ta skala się zmienia wraz z prędkością zwiększa się odstęp od auta poprzedzającego.
Potwierdzam to co napisałeś.
Gdyby ustawiało się odległość w metrach to samochód jadący za drugim zatrzymywał by się na światłach....75 metrów za poprzedzającym, To nie ma sensu.
Samochód sam przelicza odległość bezpieczną od auta poprzedzającego zależnie od prędkości. Jeśli ta odległość jest za mała zapala się czerwony trójkąt ostrzegawczy informujący że w przypadku awaryjnego hamowania poprzedzającego auta jest duża szansa aby wjechać mu w tył. To działa mimo wyłączonego distronica lub w przypadku chwilowego zawieszenia jego działania poprzez manalne dodanie gazu.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: miluch »

waldi pisze: 19 lis 2019, o 17:34 Czy jest ktoś kto ma wersje po lifcie? Czy radzi sobie z łukami jak wersja sprzed liftu czy bardziej jak w A klasie? Z tego co sprawdzałem to wersja po lifcie w momencie wykrycia braku oporu na kierownicy zaczyna zwalniać i się zatrzyma (awaryjne od 60 km/h w dół).

P.s. ktoś odpisał, że ma te przyciski jak w wersji na filmie (czy ikonke parkingu też? jaka wersja C i jaki rocznik? oraz czy ma opcje z 360 kamera?)
Napisałem że mam dokładnie takie same przyciski co oznacza że sa TAKIE SAME jak w prezentowanym filmie.
Samochód z 2014 roku C220d kombi, możesz go znaleźć w dziale "nasze auta".
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
waldi
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2019, o 06:57

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: waldi »

miluch: rozumiem, czyli zapewne ta ikonka parkingu jest w wersjach bez kamery 360... ok to jeszcze pozostaje kwestia "kręcenia" kierownicą na łukach w wersji po lifcie - czy jest taki sam asystent jak w wersji przedliftowej czy bardziej jak w A klasie ?
sylmicha

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: sylmicha »

Wiesz jaki to jest prawdziwy samochód? No i dobrze, że już teraz wiem iż nie ma nowych aut bez ABS i kilku innych akcesoriów dla kiepskich kierowców. Wiesz jak teraz uczą się parkować? Samochodem z kamerą. Wiesz jak taki zaparkuje bez kamery? Tak samo jak ten się bezpiecznie zatrzyma kiedy spali mu się bezpiecznik od ABS. Jestem zwolennikiem techniki i nowoczesności i siedzę w niej po uszy. Ale druga strona medalu to dzięki tej nowoczesności zwykły użytkownik robi się "upośledzony". Po prostu przestaje myśleć i traci "jaja". W świecie gdzie nagle technologia znika większość młodych była by bezradna. Nawet mapy nie potrafią obsłużyć.

waldi uważasz, że każda wersja po lifcie tak ma? Samych wersji systemu parkowania W205 po lifcie ma trzy rodzaje.

Wersja po lifcie ma takie same przyciski jak przed liftem? Takie same czyli jakie bo przed liftem mają i z lewej strony i na konsoli centralnej. A po lifcie chociażby w najwyższej wersji systemu parkowania włącznik jest na konsoli środkowej i jest on zintegrowany (czytaj ten sam) z wyłącznikiem systemu 360.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2019, o 18:15 przez sylmicha, łącznie zmieniany 1 raz.
waldi
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2019, o 06:57

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: waldi »

sylmicha: nie , nie wiedziałem , że ma 3? W konfiguratorze widziałem tylko pakiet parkowania lub pakiet parkowania 360...?

no i tutaj zobaczcie:

https://youtu.be/ee6WznT3nhI?t=318

to jakaś tragedia - lekki łuk i zapaliła się biała lampa kierowania czyli jakby nie widział linii? - to ma się nijak do tego co ja widziałem - auto zaczeło zwalniać i od 60 km/h w dół awaryjne.. (ale bez dzwonienia na SOS jak w przypadku W177)
Ostatnio zmieniony 19 lis 2019, o 18:19 przez waldi, łącznie zmieniany 2 razy.
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości