Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: miluch »

waldi pisze: 19 lis 2019, o 18:05 miluch: rozumiem, czyli zapewne ta ikonka parkingu jest w wersjach bez kamery 360... ok to jeszcze pozostaje kwestia "kręcenia" kierownicą na łukach w wersji po lifcie - czy jest taki sam asystent jak w wersji przedliftowej czy bardziej jak w A klasie ?
Nie mam 360 stopni, mam klasyczny widok z tyłu auta i dodatkowo parktronic.
Nie wiem czy opcja kamery 360 stopni wyklucza opcję parktronica, wydaje mi się że nie, bo kamery to kamery a czujniki parkowania spełniaja także rolę przy samoczynnym parkowaniu więc rozsądek mówi że się to nie wyklucza. Ale mogę się mylić.

Edit:
Znalazłem zdjęcie modelu poliftowego który ma osobno wyłączanie czujników parkowania, i osobno kamery z(?) czujnikami parkowania. Oba przyciski są na centralnej konsoli:
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 2b3144ed59
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
sylmicha

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: sylmicha »

Jest pakiet parkowania 360 high coś tam. Auto samo parkuje, samo zmienia biegi przód/tył, samo wyjeżdża z miejsca parkowania czego nie robił model przed fl. Jak też sam nie zmieniał biegów. Jest to system z W222.
waldi
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2019, o 06:57

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: waldi »

P47 i 235
pakiet parkowania z kamera 360 i parktronik z Park Pilot - tak mam w tym modelu to oznaczone....

ale... parkowanie samodzielne czy wyjeżdżanie z miejsca to nie jest to co mnie interesuje najbardziej... najbardziej interesuje mnie to czy wersja 2019 po FL ma takie samo "kierowanie" jak wersja PRZED liftem? ewentualnie jaka jest różnica pomiędzy w177 z asystentem lini/kierowania
Ostatnio zmieniony 19 lis 2019, o 20:45 przez waldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: Wojtek »

miluch awaryjne hamowanie przed przeszkodą jest nawet w wersjach bez distronica. Jest ona tylko ograniczona o ile dobrze pamiętam bez distronica auto powinno zatrzymać się przed przeszkodą z prędkości 50km/h a w wersji z distronicem z 70km/h.
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: gim-kg »

sylmicha pisze: 19 lis 2019, o 18:07 Wiesz jaki to jest prawdziwy samochód? No i dobrze, że już teraz wiem iż nie ma nowych aut bez ABS i kilku innych akcesoriów dla kiepskich kierowców. Wiesz jak teraz uczą się parkować? Samochodem z kamerą. Wiesz jak taki zaparkuje bez kamery? Tak samo jak ten się bezpiecznie zatrzyma kiedy spali mu się bezpiecznik od ABS. Jestem zwolennikiem techniki i nowoczesności i siedzę w niej po uszy. Ale druga strona medalu to dzięki tej nowoczesności zwykły użytkownik robi się "upośledzony". Po prostu przestaje myśleć i traci "jaja". W świecie gdzie nagle technologia znika większość młodych była by bezradna. Nawet mapy nie potrafią obsłużyć.
Nie irytuj się tak bo tego nie zmienisz. Takie jest prawo rynku, ludzie tego wymagają, przepisy też. Nie wiem jak uczą u was w DE, u nas parkowanie tradycyjne, nawet bez czujników parkowania. Trochę ludzi oblewa na placu manewrowym. Jeżeli chcesz zawsze można kupić taki samochód bez systemów. Jakiegoś Youngtimera, z lat 70 bez tych wszystkich systemów, ba nawet bez pasów bezpieczeństwa i bez wspomagania kierownicy. To dopiero frajda. Ale taki samochód to tylko dla frajdy, bo jazda codziennie nie była by komfortowa.
Wracając do młodych kierowców, to nie wiem czego ty od nich wymagasz. Tak są uczeni na szkole jazdy i uważają że tak jest Ok. Nie wiem czy wiesz ale m.in czujniki parkowania będą obowiązkowym wyposażeniem w samochodach od 2022.
A z mapami to cóż... powiem ci z mojej branży. Mamy na statku mapy elektroniczne i pozostałości jeszcze papierowych. Dla jaj obróciłem mapę młodemu oficerowi do góry nogami, trochę zajęło mu to żeby skumał. W dobie GPS nikt z młodych nie umie zrobić pozycji z gwiazd, ba wg przepisów Sekstant nie jest już wymagany na statku. Bez ARPY czy AIS młodzi sobie nie radzą. Taki świat.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
sylmicha

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: sylmicha »

A że zawsze prowadzę dokumentację testowanych aut to proszę poniżej ustawiony odstęp na 50m. Jeszcze jakieś sugestie?
Załączniki
VIDEO0005_0000037836.jpg
VIDEO0005_0000037836.jpg (51.48 KiB) Przejrzano 822 razy
VIDEO0005_0000001300.jpg
VIDEO0005_0000001300.jpg (55.73 KiB) Przejrzano 822 razy
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: Wojtek »

I właśnie ta skala po prawej będzie się zmieniać. Na obu zdjęciach masz zbliżoną prędkość więc skala niewiele się różni. Zrób zdjęcia przy prędkości 50km/h i 130km/h i zobaczysz że wartości po prawej stronie będą różne. Nawet na twoich zdjęciach się różnią. Wartość odległości jest wskazywania tym jaśniejszym polem i tam gdzie masz 93km/h pole kończy się dokładnie na 25m a przy 114 jest już trochę za linią 25m (w stronę 50m) więc dystans się zwiększył.

Edit:
Pomyliłem się skala z prawej strony się nie zmienia, zmienia się tylko wielkość jasnego pola. Im szybciej jedziesz tym pole jest dłuższe.
sylmicha

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: sylmicha »

Nowe sugestie? A może zrobić teraz zdjęcie przy 260km/h? Cały czas twierdziłeś, że nie ustawiam odległości w metrach od poprzedzającego samochodu. Więc kto ma się kolego przyznać do błędu? Nawet ja? Czy może jednak tylko ty?
Załączniki
IMAG0055_resize_49.jpg
IMAG0055_resize_49.jpg (58.68 KiB) Przejrzano 803 razy
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: gim-kg »

Odległość żądaną w układzie DISTRONIC PLUS można ustawić przez zróżnicowanie czasu od jednej do dwóch sekund. W ten sposób wybiera się ZALEŻNĄ OD WŁASNEJ PRĘDKOŚCI odległość od pojazdu poprzedzającego, którą układ DISTRONIC PLUS będzie utrzymywać. Ustawiona odległość jest przedstawiana na wyświetlaczu wielofunkcyjnym
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: Wojtek »

Ustawiona odległość to jest końcówka jaśniejszego pola czyli dla 93 masz odległość 25m dla 114 masz powyżej 25m (około 30m szacując ze skali) a dla 160 powyżej 50m (około 60m też szacunkowo ze skali). Więc jak widzisz odległość się zmienia wraz z prędkością. Tak ustawiasz odległość która się zmienia wraz z prędkością, więc jak ustawisz 50m jadąc 100km/h to jak zwolnisz do 50 odległość się zmniejszy (sama) do 25m. Więc jak pisałem odległość jest zmienna wraz z prędkością.
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości