Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

waldi
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2019, o 06:57

Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: waldi »

Witam, przymierzam się do zakupu C205 produkcja lipiec 2019. W aucie pakiet asystentów jazdy plus - sprzedawca twierdzi, że to systemy półautonomicznej jazdy z klasy E (auto samo skręca w nawet ostrych łukach) ale na filmie testowym https://youtu.be/ee6WznT3nhI?t=122 w połowie filmu kierowca mówi coś w stylu "tutaj większy łuk - muszę mu pomóc bo sam nie skręci" ...?

Druga różnica to guziki - na linku z filmu widać 4 przyciski - asystent kierowania i lini potem jest jakiś dziwny od parkingu i od HUD - w tej wersji c205 jest kamera 360 ale guzik od parkowania jest na konsoli środkowej a nie po lewej...

Czy to możliwe, że W/C205 z pełnymi asystentami nie radzi sobie z mocniejszymi łukami?

p.s. jeździłem testową A klasą i tam łuki czy ostre zakręty to żaden problem obecnie...
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: zmichal »

Nie wiem jak w poliftach, ale przedlifty słabo sobie radzą z ostrzejszymi łukami podczas jazdy. Na pewno nie są to systemy, które w zamyśle mają być autopilotem.
C250 Estate
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: miluch »

zmichal pisze: 19 lis 2019, o 09:12 Nie wiem jak w poliftach, ale przedlifty słabo sobie radzą z ostrzejszymi łukami podczas jazdy. Na pewno nie są to systemy, które w zamyśle mają być autopilotem.
Samo takie podejście to już jedna noga bliżej cmentarza...

To są systemy WSPOMAGAJĄCE w domyśle, nie zastąpią człwieka. Działanie ich zależy od wielu czynników, takich jak prędkość, jaość linii na drodze, pogoda itp.

Te przyciski o których piszesz to z tym jest róznie, u mnie jest identycznie jak na filmie, ale czasem są one koło touchpada a w miejscu tych czterech koło kierownicy jest kratka na np. bilety autostradowe. Wydaje mi się że jeśli auto ma więcej opcji to wtedy są te przyciski koło kierownicy, ale pewności nie mam.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
sylmicha

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: sylmicha »

System autonomiczności 2 więc nie wymagajcie zbyt wiele. Chcecie systemu 3 generacji kupcie Passata, Audi A4/A6 lub SKlase czy wspomniane nowe A i w zakrętach jeżdżą bardzo dobrze. Oczekujecie systemu 4,którego w seryjnych samochodach jeszcze nikt nie zainstalował. To gdzie są klawisze po lewo czy na konsoli centralnej nie ma żadnego znaczenia. Nowe mają na konsoli centralnej, a stare miały tu i tu. A systemy są rozwijane po to żeby zastąpić człowieka i go w przyszłości zastąpią.
Na dzień dzisiejszy systemy 2 generacji są raczej jak zbędne gadżety. Po za tym w dobie zapchania ulic i wciskania się innych kierowców w każdą nawet ciasną szczelinę na autostradzie traci to moim zdaniem sens. System nie przewidzi np, że za chwilę ktoś ci wjedzie w ustalony odstęp. Ty jadąc często to niwelujesz zdejmując nogę z gazu i hamujesz silnikiem, system natomiast używa hamulców i często masz ciągłe hamowanie i natychmiast przyśpieszanie. Odbija to się na trwałości hamulców i zużyciu paliwa. Jak dla mnie zbędny wydatek. System ma sens jak zostanie wyeliminowane z układu najsłabsze ogniwo jakim jest kierowca i samochody będą się komunikowały między sobą. Wtedy nikt nikomu nie będzie zajeżdżał, wjeżdżał itd.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: GLC X253 »

Mam taka opcję w samochodzie z 2017 ale z przed liftu. Wielkiej rewelacji nie ma i działa to w powiązaniu z systemem Distronic. Wadą jest to, że jak się sam wyłączy to nie sygnalizuje w sposób czytelny - zmienia się tylko kolor ikony z zielonego na biały co jest słabo widoczne bo i ikona jest mikroskopijna. Do prawidłowego działania wymaga dobrego oznakowania dróg w pasy rozdzielające. Przy dobrym oznakowaniu na łukach nawet sporych działa sprawnie. Główną zaletą jest zmiana działania układu kierowniczego - samochód jest utrzymywany pośrodku pasa ruchu, a próba zjechania bez kierunkowskazu powoduje że kierownica reaguje nieco większym oporem. Tak jest w trybie komfort gdzie kierownica jest dość mocno wspomagana (nie sprawdzałem w trybie sport). W sumie warto, ale jest to opcja która jest w pakiecie wymaga zakupu także innych dodatków. Wykrywa brak rąk na kierownicy i przypomina o jej trzymaniu. Nie reaguje na krótkotrwałe puszczenie kierownicy. W moim samochodzie asystenta pasa ruchu załącza się przyciskiem na panelu nad przełącznikiem świateł postojowych/mijania/p.mgielnych.
ZW (GLC 250 - 211KM)
sylmicha

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: sylmicha »

Ja tutaj skupiłem się bardziej na radarze czyli distronic. Asystent pasa nie jest głupi, a jak auto ma aktywny asystent pasa to nie jednemu zagapionemu kierowcy może pomóc w uniknięciu bocznej kolizji. Np w chwili kiedy zjeżdżasz z lewego na środkowy pas i w tym samym czasie ktoś też to robi z pasa prawego lub ktoś wyprzedza z prawej strony. Wszystko jest to panowie rozwojowe i tak naprawdę możliwości i technologia są. Tylko do tego trzeba zmienić przepisy i wyeliminować kierowcę. Właśnie teraz jest najtrudniej kiedy pojazd musi się poruszać wśród nie zdyscyplinowanych uczestników ruchu i elektronika nie jest w stanie przewidzieć co za chwilę jakiś frustrat odwali.
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: Wojtek »

Ze zbędnym wydatkiem bym się z sylmicha nie zgodził. Kilka razy w roku robię długie trasy nawet do 1500km dziennie i widzę wielką różnicę w komforcie jazdy. Jadąc wcześniej autem bez systemów wspomagających kończyłem taka trasę o wiele bardziej zmęczony niż jadąc C klasą z tymi systemami. To samo powiedział znajomy który przesiadł się do nowej klasy A (też z asystentami) - z długiej trasy wysiada się o wiele mniej zmęczonym. W tym momencie jeżeli miałbym zmienić auto na pewno bym z tej opcji nie zrezygnował, jak również ze świateł ILS/Multibeam.
sylmicha

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: sylmicha »

Ja piszę o distronic. Jeżdżę wieloma takimi samochodami i uwierz mi na Niemieckich autostradach czy tym bardziej na A4 w Polsce mam ciągle wyłączone. Ustawiasz odległość np 25 metrów od poprzedzającego auta i prędkość 160km/h i co chwilę w tą odległość ktoś wjeżdża. Więc auto ciągle hamuje po czym przyśpiesza. Ty widząc taki stan rzeczy zdejmujesz nogę z gazu i upłynniasz ruch starając się nie używać hamulców. Auto robi to tylko hamulcami i jest to wręcz męczące bo takie sytuacje są nagminne.
Co do świateł ILS/Multibeam/High Performance to uważam je za najlepszy dodatek jaki może być dla kierowców poruszających się nocą.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: GLC X253 »

Sly trochę przeginasz. Przy 25m i 160 km/h (44,4 m/s) to raczej jazda ekstremalna. Nawet niewielka stłuczka przed Tobą i strach pomyśleć co będzie dalej. Przy okazji jak jest norma odległości w funkcji prędkości na terenie DE?
ZW (GLC 250 - 211KM)
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Lekko autonomiczna jazda z E? Kit sprzedawcy? Różnice w guzikach?

Post autor: zmichal »

W polskich realiach, zwłaszcza na drogach szybkiego ruchu, gdzie Janusz starym Ałdi z kopcącym dieslem ciśnie ile wlezie i wciska się 2 metry przed lub za nas Distronic sprawdza się słabo.
Ja natomiast często używam na drogach jednojezdniowych.
Co do tzw. "pakietu systemów bezpieczeństwa", który w W205 oferowany jest za ok 11 tys zł to nie wyobrażam sobie świadomie z niego zrezygnować. Dla mnie to podstawa bezpieczeństwa we współczesnej motoryzacji.
C250 Estate
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości