Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

Post autor: miluch »

bobofrut pisze: 21 wrz 2019, o 19:43
Jimpam pisze: 19 wrz 2019, o 16:19
bobofrut pisze: 18 wrz 2019, o 23:16 U mnie padł moduł MRM (produkcja Valeo) Wymianka na nowy (Kostal) załatwiła sprawę. Kilka minut zabawy i naprawione.
I przy okazji zauważyłem że przy akcji serwisowej uziemienia kierownicy serwis połamał masę zaczepów w starym module.
I były dokładnie te same objawy?
Tak, dokładnie takie same. Problem z modułem MRM a konkretnie z czujnikiem kąta skrętu. Rozebrałem dziada ale nie miałem czasu zagłębiać się w szczegóły. Dostałem od kumpla nowy moduł i podmieniłem.
Czy możecie napisać co trzeba zrobić żeby te przełączniki wymienić?
Dzięki.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
sylmicha

Re: Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

Post autor: sylmicha »

Musisz odpiąć poduszkę kierowcy i zdjąć kierownicę.
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

Post autor: miluch »

sylmicha pisze: 19 gru 2019, o 14:00 Musisz odpiąć poduszkę kierowcy i zdjąć kierownicę.
Dziękuję za pomoc.
Jeszcze jakbyś dokładnie napisał jak zdjąć tą poduszkę to będę wdzięczny.
Tam w kierownicy jakby od spodu są takie dwie dziurki po dweóch stronach kierownicy jakby, takie jakby delikatnie zaślepione, czy to jest od Airbagu? Co dalej z tym zrobić?
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
sylmicha

Re: Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

Post autor: sylmicha »

Inna kierownica ale wszystko dokładnie tak samo rozmontowujesz.

https://youtu.be/4hFJ431DZjo
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

Post autor: miluch »

sylmicha pisze: 19 gru 2019, o 16:09 Inna kierownica ale wszystko dokładnie tak samo rozmontowujesz.

https://youtu.be/4hFJ431DZjo
Super, dzięki!
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
sylmicha

Re: Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

Post autor: sylmicha »

Jestem na urlopie bo bym w pracy zrobił zdjęcia po kolei co i jak. Nie rób tego śrubokrętem z kanciatym drutem, który łączy końcówkę śrubokręta z uchwytem. Najlepiej zrobić to torxem,który ma ten drut okrągły o grubości ok 5-6mm. Masz wtedy pewność,że nie rozkalibrujesz osłonek otworów w kierownicy i torx ma większą powierzchnię czołową dzięki czemu będzie Ci łatwiej trafić w te blokady poduszki.Drut/torx/śrubokręt ustaw na wprost tzn równolegle do kierownicy czy deski rozdzielczej.Będę w domu to zrobię zdjęcie torxa,którym ja to robię i tu wkleję.
Kolejna sprawa to nie odkręcaj kierownicy sam jak ten koleś na filmie. Śruba jest bardzo mocno dokręcona i żebyś to sam odkręcił musisz to robić na skręconych kołach. Ustaw kierownicę na wprost i niech druga osoba ją przytrzyma, a Ty używając imbusa 10 z pokrętką odkręć śrubę. Przed zdjęciem kierownicy zaznacz jej położenie względem wałka kolumny kierowniczej. Na wałku i na kierownicy masz znaki, które niekoniecznie się pokrywają. Jak nie zwrócisz na to uwagi to później np ustawisz znaki i okaże się, że podczas jazdy na wprost masz krzywo kierownicę. Najlepiej zaznacz sobie punkty markerem lub zrób kropki farbą. Kolejna sprawa to musisz użyć pasty lub płynu na gwint śruby. Tylko nie aż tak dużo jak on użył na tym filmie. Za dużo płynu czy pasty może spowodować uszkodzenie gwintu podczas ponownego odkręcania kierownicy. Wszystko z umiarem 😉
Załączniki
20191219_215757_resize_27.jpg
20191219_215757_resize_27.jpg (55.18 KiB) Przejrzano 2241 razy
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

Post autor: miluch »

Sytuacja jest mocno ciekawa i rozwojowa. Komputer wywala błedy po skręceniu kierownicą przy niskiej prędkości niezależnie od kierunku skętu. Błędy dotyczą braku ESP, braku asystenta monitorowania kąta skrętu, asystent znaków i pre safe. Po miękkim resecie (zamknij/otwórz) auto po chwili znikają błędy z wyświetlacza. Po czym kolejny zakręt i znowu chionka. Kiera jest regulowana elektrycznie, zajrzałem do spód i jest tam wiązka przewodów od modułu MRM do powiedzmy, w stronę auta. Ma może z 20 cm. Poruszałem tymi przewodami, pooglądałem i uwaga: przeszło mu na jeden dzień. Wczoraj przez ponad godzine kręciłem się po uliczkach, wszystko było ok, zero błędów. Dziś ponownie błędy mnie przywitały gdy tylko ruszyłem z miejsca. Wiązka? Czy jednak moduł? Logika wskazuje na wiązkę, może spróbuję się do niej dobrać od spodu, obejrzeć czy nie ma uszkodzeń i kontaktem spryskam styki. Jakieś sugestie?
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
sylmicha

Re: Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

Post autor: sylmicha »

Sprawdź wiązkę przy samych kostkach, być może tam przewód się urwał. Może być tak, że naocznie wszystko jest ok ale przewód w środku w izolacji się urwał. Poszukaj delikatnych zgrubień czy miejscowych zwężeń na izolacji.
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

Post autor: miluch »

To nie przewody. Nie znalzłem nic co mogłoby to potwierdzić. Te błędy są okresowe bo moduł MRM świruje i tyle. Czasem jak skręcę kierownicą od końca do końca zakresu usterka znika aby po ponownym włączeniu silnika znów się pojawić. Moduł MRM wraz z przełącznikami występuje tylko w komplecie za 2250 PLN, wymiana 300 PLN. Ceny w ASO, zamienników brak. Można próbować kupić używane manetki i próbować samemu przełożyć ale są problemy: raz to wersji wyposażenia było kilka, kolorów plastików kilka, inne są do sedana, inne do kombi, inne do wersji z elektryczną regulacją wysokości kolumny, dwa: gwarancji że kupimy sprawne nie ma żadnej. Słabe to wieści.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
sylmicha

Re: Proszę o pomoc. Przestały działać wycieraczki potem ESP....

Post autor: sylmicha »

Tak wszystko zależy od wyposażenia tempomat zwykły/distronic, sedan/kombi, grzana kierownica,ustawianie wysokości manualne,/elektryczne. Inne włączniki i inny moduł, który to obsługuje. Niestety kolejny element, który jest zrobiony tak żeby klient płacił jak za zboże. Bez znaczenia czy zepsuje się moduł, styki, przewody to musisz wymienić komplet.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości