AdBlue

Kajus
Posty: 40
Rejestracja: 17 lut 2019, o 23:24

AdBlue

Post autor: Kajus »

Większość C klas nie ma wskaźnika adblue 🤷‍♂️

Kodowanie w ASO oczywiście tak, ale podobno nie wszystkie chcą czy też wiedzą lub wręcz wmawiają że opcja niedostepna.
sylmicha

Re: Kajusa Bidulka C220

Post autor: sylmicha »

Kajus pisze: 11 wrz 2019, o 05:19 Większość C klas nie ma wskaźnika adblue 🤷‍♂️

Kodowanie w ASO oczywiście tak, ale podobno nie wszystkie chcą czy też wiedzą lub wręcz wmawiają że opcja niedostepna.
Chyba na Polski rynek, mam od kilku lat doczynienia z kilkoma C dziennie i jeszcze nie spotkałem diesla bez tego wskaźnika. Co właśnie jest dziwne bo to tylko program. A serwis u Wróbla we Wrocławiu jest taki, że szkoda gadać. Jakieś 2 miesiące temu moje auto tam trafiło. Pan doradca poinformował mnie, że wcześniej czujniki NOX zostały zamontowane złe. Tzn dwa tylne,co jest bzdurą bo nie ma takiej możliwości ponieważ jeden czujnik ma gwint zewnętrzny, a drugi ma gwint wewnętrzny. Po ich naprawie problem wrócił już po 1200 kilometrach i musiałem wziąć się za to sam. Usterkę oczywiście usunąłem i nie potrzebna była do tego wymiana żadnej części. Przy okazji wyszło, że pan mechanik nie przykręcił czterech wkrętów do mocowania osłony pod samochodem,a wspornik osłony po prostu położył na tej osłonie. Dobrze przynajmniej, że go nie wyrzucił. Do tego urwał zaczep osłony pod silnikiem. Sprawa trafi do mnie do Centrali w Niemczech bo takie traktowanie klienta i jego samochodu jest karygodne. Oprócz tego skasowali Mercedesa ok 800 euro za wymianę czujników, których nie powinni wymienić bo przyczyna była zupełnie inna i nie wymagała wymiany żadnej części, a czas tej naprawy to ok 30 minut.
Kajus
Posty: 40
Rejestracja: 17 lut 2019, o 23:24

Re: Kajusa Bidulka C220

Post autor: Kajus »

Moje auto jest z rynku Szwedzkiego, sąsiad ma z niemieckiego na FB grupie praktycznie nikt nie ma (nie wiem skąd mają auta).
Serwis jak lekarz jednemu będzie pasował innemu nie ;)

Co do traktowania klienta przez MB ogladnij filmik na FB jak koleś kupił auto za bańkę i jak potraktował go serwis łącznie z centralą w Niemczech ;)
sylmicha

Re: Kajusa Bidulka C220

Post autor: sylmicha »

Kajus pisze: 11 wrz 2019, o 11:16 Moje auto jest z rynku Szwedzkiego, sąsiad ma z niemieckiego na FB grupie praktycznie nikt nie ma (nie wiem skąd mają auta).
Serwis jak lekarz jednemu będzie pasował innemu nie ;)

Co do traktowania klienta przez MB ogladnij filmik na FB jak koleś kupił auto za bańkę i jak potraktował go serwis łącznie z centralą w Niemczech ;)
Oglądałem filmik,centrala z DE się nie wypięła bo nic do niej nie dotarło. Wypiął się dealer w Polsce. Mając na myśli traktowanie klienta i samochodu mam na myśli w moim przypadku kłamstwo, brak wiedzy i fachowości ludzi, którzy we Wrocławiu u Wróbla pracują. A co do pasowania, czy każdemu czy nie każdemu. Wątpię żeby znaleźli się tacy posiadacze auta, którym będzie pasowało nie skręcenie samochodu i nie usunięcie przyczyny usterki.
Kajus
Posty: 40
Rejestracja: 17 lut 2019, o 23:24

Re: Kajusa Bidulka C220

Post autor: Kajus »

O pasowaniu czy też nie albo nie zrozumiałeś albo nie chciałeś zrozumieć. Może przeczytaj raz jeszcze.
Co do filmu z YT chłop miał auto za milion prawników i wykorzystał możliwości jakie miał do wykorzystania.
Skutek niestety marny.
Chętnie zobaczę twoją korespondencję (zresztą Global motors bo tak chyba mają te chłopaki z YT) w której ugrasz coś z centralą w Niemczech, nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale roboczogodzina w serwisie w Niemczech kosztuje ~175€ czyli tyle o ile ty chcesz się spierać.
Druga sprawa załóż proszę osobny wątek na to bo tu piszemy o konkretnej sztuce i jej ostatnim kodowaniu a nie chciał bym tu śmietnika robić.
Pozdrawiam i cierpliwości i szczęścia życzę.
sylmicha

AdBlue

Post autor: sylmicha »

Poprosimy kolegę o wyczyszczenie tematu. Dodam tylko, że tam pracuję (Daimler) i zgłoszę to osobiście. Wiem też ile kosztuje godzina usługi choć nie wiem co to ma wspólnego z tematem. Wiem też jak powinna wyglądać obsługa/usługa.
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Kajusa Bidulka C220

Post autor: miluch »

Kajus pisze: 11 wrz 2019, o 05:19 Większość C klas nie ma wskaźnika adblue 🤷‍♂️

Kodowanie w ASO oczywiście tak, ale podobno nie wszystkie chcą czy też wiedzą lub wręcz wmawiają że opcja niedostepna.
Mam pytanie, w jaki sposób dowiadujesz się że kończy się AdBlue? Czy pokazuje się liczba kilometrów do przejechania jeszcze na "rezerwie"?
Jak jest wskaźnik to pokazuje tak jak na zdjęciu wskaźnik poziomu i informację że trzeba uzupełnić płyn.
U mnie fabrycznie jest wskaźnik, jest to ważny płyn, stąd moje pytanie.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Kajusa Bidulka C220

Post autor: Wojtek »

A przypadkiem obecność/nieobecność wskaźnika poziomu płynu Adblue nie była związana z wielkością tego zbiornika? O ile się orientuję były 2 wielkości i chyba mały nie miał wskaźnika a duży miał (albo na odwrót).
sylmicha

Re: Kajusa Bidulka C220

Post autor: sylmicha »

Wojtek pisze: 11 wrz 2019, o 15:09 A przypadkiem obecność/nieobecność wskaźnika poziomu płynu Adblue nie była związana z wielkością tego zbiornika? O ile się orientuję były 2 wielkości i chyba mały nie miał wskaźnika a duży miał (albo na odwrót).
On ma większy zbiornik bo pokazuje mu 22 tys kilometrów zasięgu. Pełny większy zbiornik ma teoretyczny zasięg 27 tysięcy kilometrów, mały chyba tylko 7 tysięcy.
Kajus
Posty: 40
Rejestracja: 17 lut 2019, o 23:24

Re: Kajusa Bidulka C220

Post autor: Kajus »

miluch pisze: 11 wrz 2019, o 14:34
Kajus pisze: 11 wrz 2019, o 05:19 Większość C klas nie ma wskaźnika adblue 🤷‍♂️

Kodowanie w ASO oczywiście tak, ale podobno nie wszystkie chcą czy też wiedzą lub wręcz wmawiają że opcja niedostepna.
Mam pytanie, w jaki sposób dowiadujesz się że kończy się AdBlue? Czy pokazuje się liczba kilometrów do przejechania jeszcze na "rezerwie"?
Jak jest wskaźnik to pokazuje tak jak na zdjęciu wskaźnik poziomu i informację że trzeba uzupełnić płyn.
U mnie fabrycznie jest wskaźnik, jest to ważny płyn, stąd moje pytanie.
Wcześniej było tak że ok 1oookm przed końcem adblue pokazywał się komunikat w stylu proszę uzupełnić płyn w serwisie. Pokazałem gdzieś zdjęcie tego bo się śmiałem że to tak ważna operacja że nie wolno normalnie na stacji z dystrybutora tylko trzeba do serwisu. Chyba na FB to pokazywałem, znajdę tam fote to skopiuje i pokaże.

Wojtek
Czy jest to związane z wielkością zbiornika nie wiem.
Może trzeba by jakaś ankietę zrobić z modelami, silnikami, mocą itd i wtedy może coś wyjdzie.
Sama dopłata do większych zbiorników to była czy może nawet jest jakaś śmieszna bo chyba ok 200zł. Małe zbiorniki mają na celu pomniejszenia wagi pojazdu i nie o ich samych wagę chodzi a to ze do pomiarów spalania auta muszą być zatankowane o ile dobrze pamiętam na 2/3 pojemności.
Jak ktoś nie powiększył zbiorników to tylko sprzedawcy pogratulować rzetelnie przekazanych informacji bo nie wierzę że ktoś by mógł to świadomie zrobić.

Sylmicha
Wiem doskonale jak powinna wyglądać obsługa i usługa w MB. W Niemczech byłem/jestem tak samo zadowolony z obsługi i usługi jak i w salonie Wróbla a jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać. Taka reklama kiedyś była ;)
Oczywiście jeśli którykolwiek serwis kiedyś coś zawali nie omieszkam tego opisać i omijać to szerokim łukiem...na szczęście do dziś nie było ku temu powodów.
100% zadowolony klient.
Co do kwoty no teoretycznie i nawet na szkoleniach się mówi że klient z "dolnej półki" ma być tak samo traktowany jak i ten co SLRa kupuje. Praktyka mówi jednak co innego.
Mimo wszystko chętnie poobserwuje twoją batalię.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 10 gości