Agility select - tryb ECO

Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: Rufio »

Kwestia mocy. W slabych silnikach widocznie tak jest
Jakoś w C43 AMG nie zrzuca na nizszy bieg, przy 100kmh.
W C43 w trybie Eco 9 bieg jest wrzucany przy 80kmh.
Potem możemy rozpędzac się bez redukcji.
Obrazek
C43 AMG kombi
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: Jara »

zmichal pisze: 13 maja 2021, o 11:10
BBbiker pisze: 18 mar 2020, o 20:42 eco bardziej redukuje niż comfort na przykład jadąc 100 km/h comfort trzyma 9-ty bieg na bardzo niskich obrotach a eco zrzuca na ósmy co jest logiczne mniejsze obciążenie mniej paliwa nie dusi silnika.
też to zauważyłem, i nie mogę tego pojąć - na logikę wyższy bieg to mniejsze spalanie, więc gdzie tu logika? Moim zdaniem to w Eco powinien wrzucać wyższy bieg przy niższych prędkościach.
Tak .. jakby to miało V6, V8 .... a tak silnik musi trochę pożyć .. podobno na za wysokich biegach i niskich obr. silnika układ korbowy przenosi największe obciążenie.
Skrzyni sterownik zna Nm silnika, ma poziomeczkę ( wie czy z górki czy pod jest), zna ciśnienie atmosferyczne ... to już 30 lat temu wiedziały.
Używa tych informacji aby to bezpiecznie współgrało, aby komfort zmiany biegów był.

Ostatnio koleś jakiś się chwalił że stuningował sterownik w V8 TSI usunął ogranicznik Nm ( na niskich biegach był) ... aby szybciej spod świateł startował.
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: BBbiker »

zmichal pisze: 13 maja 2021, o 11:10 też to zauważyłem, i nie mogę tego pojąć - na logikę wyższy bieg to mniejsze spalanie, więc gdzie tu logika? Moim zdaniem to w Eco powinien wrzucać wyższy bieg przy niższych prędkościach.
No właśnie niekoniecznie zwłaszcza przy tylu biegach jakie mamy do wyboru a to daje małe stopniowanie i możliwość optymalizacji przełożenia w danej sytuacji.
Komfort jest okupiony bogatszą mieszanką - właśnie po to aby utrzymać niskie obroty wykorzystujemy wysoki moment obrotowy dostępny w niskim zakresie.
W pewnych zakresach prędkości, obciążenia silnika i zakresu jego obrotów korzystniej jest nie korzystać z tak dużego momentu tylko lekko podkręcić obroty - niższy bieg to niższe obciążenie dla silnika co za tym idzie bilans wychodzi na plus. (efekt dla silnika podobny jakby z jazdy pod górkę przejść na jazdę z górki.
Przy małej ilości biegów co oznacza również duże stopniowanie między nimi wzrost obrotów na niższym biegu jest znaczny i wtedy jest jak piszesz zużycie paliwa rośnie z racji wyższych obrotów.
No ale tu mamy 9g tronic i więcej możliwości a ostatnio Honda wypuściła automat nawet 10 biegowy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości