Agility select - tryb ECO

Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Agility select - tryb ECO

Post autor: zmichal »

Mam kilka pytań odnośnie trybu jady ECO (Agility select):

- przy napędzie mamy wtedy aktywny tryb żeglowania, tylko jak to się ma do oszczędności paliwa, czy wtedy dopływ paliwa jest całkowicie odcinany kiedy puszczam gaz?
- klimatyzacja pracuje w trybie ekonomicznym - czyli jakim? Nie zauważyłem różnic w pracy klimy w trybie Comfort i Eco.
C250 Estate
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: gim-kg »

Różnice w pracy klimatyzacji zauważyłem gdy padał deszcz. W trybie Eco nie parowała tylko przednia szyba, w comfort było dużo lepiej.
Jeżeli chodzi o tryb żeglowania to sam jestem ciekaw jak to działa.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Awatar użytkownika
capricorn
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2016, o 12:17

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: capricorn »

Nie wiem jak w MB ale w Subaru w większej mierze ograniczało poziom otwarcia przepustnicy przez co moc silnika była ograniczona. Tutaj dochodzi zmiana trybu pracy skrzyni biegów.
C300
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: Wojtek »

Nie paliwo nie jest odcinane bo silnik by zgasł. Dawka paliwa jest taka jak przy biegu luzem. Zysk jest na tym, że silnik jest odłączony od kół (tak jakbyś miał wciśnięte sprzęgło) dzięki temu silnik nie hamuje więc możesz dłużej się toczyć. Kiedyś kojarzę też że gdzieś czytałem na temat silnika zainstalowanego w C klasie i tam było napisane, że w trybie ECO jest podwyższona temperatura wody w układzie chłodzenia o 5°C (nie pamiętam czy związane to jest z innym trybem sterowania elektryczną pompą wody czy wynikiem innego składu mieszanki) i to powoduje również niższe spalenie, lecz w tym trybie nie jest zalecane silne obciążenie silnika np. ciągnięcie przyczepy. Nie mogę teraz odnaleźć źródła tej informacji.
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: zmichal »

Wojtek pisze:Nie paliwo nie jest odcinane bo silnik by zgasł.
Oj chyba jednak jest. Pamiętam jeszcze ze studiów, że silnik z wtryskiem paliwa po puszczeniu gazu napędzony jest od kół i nie zużywa ani kropli. Zauważ, że w trybie Comfort na wyświetlaczu chwilowego zużycia paliwa po puszczeniu gazu wartość spada do zera.
C250 Estate
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: Wojtek »

W trybie żeglowania napęd jest rozłączony więc koła nie mogą napędzać silnika więc aby on pracował musi być dostarczane paliwo. Sytuacja którą opisujesz występuje przy hamowaniu silnikiem i wtedy rzeczywiście paliwo nie jest podawane. W trakcie żeglowania sytuacja jest bardziej podobna do stania bez ruchu z włączonym silnikiem.
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: zmichal »

Zastanawia mnie w takim razie czy w trybie ECO faktycznie można zaoszczędzić trochę paliwa, bo podczas "żeglowania" auto się dalej toczy, ale silnik zużywa paliwo tak jak dla biegu jałowego, natomiast w każdym innym trybie jazdy po puszczeniu auta będziemy toczyć się krócej, ale paliwa wtedy nie zużywamy w ogóle.
Pytanie brzmi - czy to w sumie na jedno nie wyjdzie?
C250 Estate
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: miluch »

Dochodzi jeszcze dawkowanie paliwa przy przyśpieszaniu, pedał gazu stawia większy opór, silnik reaguje wolniej na zmianę położenia pedału, można powiedzieć że zamula. 8-)
Doświadczalnie zauważyłem że w trybie ECO zaoszczędziłem dodatkowo jakieś 0,5- 1 litra na 100 km. W większości zależy to jednak od sytuacji na drodze, natężenia ruchu czy jego płynności. Na autostradzie ECO się nie sprawdzi, bo dynamika jazdy jest większa, bardziej na trasie lokalnej gdzie prędkość przelotowa jest max 100 - 110 km/h. Klima działa wyraźnie słabiej, nie znaczy to że nie daje rady. :)
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: miluch »

zmichal pisze:Zastanawia mnie w takim razie czy w trybie ECO faktycznie można zaoszczędzić trochę paliwa, bo podczas "żeglowania" auto się dalej toczy, ale silnik zużywa paliwo tak jak dla biegu jałowego, natomiast w każdym innym trybie jazdy po puszczeniu auta będziemy toczyć się krócej, ale paliwa wtedy nie zużywamy w ogóle.
Pytanie brzmi - czy to w sumie na jedno nie wyjdzie?
No nie wyjdzie.
Bo skoro na żeglowaniu przejedziemy załóżmy 200 metrów, to na hamowaniu silnikiem 100 metrów. I w drugim przypadku aby przejechać ten sam dystans, czyli 200 metrów, samochód musi jechać w trybie rozpędzania kolejne 100 metrów więc zużyje paliwa bez porównania więcej niż na biegu jałowym.
Ta reguła nie sprawdzi się w przypadku hamowania do świateł gdzie dystans do pokonania jest ten sam i część energii i tak pójdzie na hamowanie. Wtedy tryb ECO nie ma sensu. Za to na autostradzie gdzie nie hamujemy do zera (w teorii) powinno jednak być oszczędniej. Trzeba pamiętać że tryb żeglowania to jednak jeden z elementów ECO więc de facto suma summarum powinno być oszczędniej. :lol:
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Agility select - tryb ECO

Post autor: zmichal »

Tylko zwróćmy uwagę na to, że na autostradzie używamy zazwyczaj tempomatu czy distronica, a tutaj już wspomniany tryb żeglowania nie działa.
C250 Estate
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości