Agility select - tryb ECO
Agility select - tryb ECO
Mam kilka pytań odnośnie trybu jady ECO (Agility select):
- przy napędzie mamy wtedy aktywny tryb żeglowania, tylko jak to się ma do oszczędności paliwa, czy wtedy dopływ paliwa jest całkowicie odcinany kiedy puszczam gaz?
- klimatyzacja pracuje w trybie ekonomicznym - czyli jakim? Nie zauważyłem różnic w pracy klimy w trybie Comfort i Eco.
- przy napędzie mamy wtedy aktywny tryb żeglowania, tylko jak to się ma do oszczędności paliwa, czy wtedy dopływ paliwa jest całkowicie odcinany kiedy puszczam gaz?
- klimatyzacja pracuje w trybie ekonomicznym - czyli jakim? Nie zauważyłem różnic w pracy klimy w trybie Comfort i Eco.
C250 Estate
Re: Agility select - tryb ECO
Różnice w pracy klimatyzacji zauważyłem gdy padał deszcz. W trybie Eco nie parowała tylko przednia szyba, w comfort było dużo lepiej.
Jeżeli chodzi o tryb żeglowania to sam jestem ciekaw jak to działa.
Jeżeli chodzi o tryb żeglowania to sam jestem ciekaw jak to działa.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Re: Agility select - tryb ECO
Nie wiem jak w MB ale w Subaru w większej mierze ograniczało poziom otwarcia przepustnicy przez co moc silnika była ograniczona. Tutaj dochodzi zmiana trybu pracy skrzyni biegów.
C300
Re: Agility select - tryb ECO
Nie paliwo nie jest odcinane bo silnik by zgasł. Dawka paliwa jest taka jak przy biegu luzem. Zysk jest na tym, że silnik jest odłączony od kół (tak jakbyś miał wciśnięte sprzęgło) dzięki temu silnik nie hamuje więc możesz dłużej się toczyć. Kiedyś kojarzę też że gdzieś czytałem na temat silnika zainstalowanego w C klasie i tam było napisane, że w trybie ECO jest podwyższona temperatura wody w układzie chłodzenia o 5°C (nie pamiętam czy związane to jest z innym trybem sterowania elektryczną pompą wody czy wynikiem innego składu mieszanki) i to powoduje również niższe spalenie, lecz w tym trybie nie jest zalecane silne obciążenie silnika np. ciągnięcie przyczepy. Nie mogę teraz odnaleźć źródła tej informacji.
Re: Agility select - tryb ECO
Oj chyba jednak jest. Pamiętam jeszcze ze studiów, że silnik z wtryskiem paliwa po puszczeniu gazu napędzony jest od kół i nie zużywa ani kropli. Zauważ, że w trybie Comfort na wyświetlaczu chwilowego zużycia paliwa po puszczeniu gazu wartość spada do zera.Wojtek pisze:Nie paliwo nie jest odcinane bo silnik by zgasł.
C250 Estate
Re: Agility select - tryb ECO
W trybie żeglowania napęd jest rozłączony więc koła nie mogą napędzać silnika więc aby on pracował musi być dostarczane paliwo. Sytuacja którą opisujesz występuje przy hamowaniu silnikiem i wtedy rzeczywiście paliwo nie jest podawane. W trakcie żeglowania sytuacja jest bardziej podobna do stania bez ruchu z włączonym silnikiem.
Re: Agility select - tryb ECO
Zastanawia mnie w takim razie czy w trybie ECO faktycznie można zaoszczędzić trochę paliwa, bo podczas "żeglowania" auto się dalej toczy, ale silnik zużywa paliwo tak jak dla biegu jałowego, natomiast w każdym innym trybie jazdy po puszczeniu auta będziemy toczyć się krócej, ale paliwa wtedy nie zużywamy w ogóle.
Pytanie brzmi - czy to w sumie na jedno nie wyjdzie?
Pytanie brzmi - czy to w sumie na jedno nie wyjdzie?
C250 Estate
Re: Agility select - tryb ECO
Dochodzi jeszcze dawkowanie paliwa przy przyśpieszaniu, pedał gazu stawia większy opór, silnik reaguje wolniej na zmianę położenia pedału, można powiedzieć że zamula.
Doświadczalnie zauważyłem że w trybie ECO zaoszczędziłem dodatkowo jakieś 0,5- 1 litra na 100 km. W większości zależy to jednak od sytuacji na drodze, natężenia ruchu czy jego płynności. Na autostradzie ECO się nie sprawdzi, bo dynamika jazdy jest większa, bardziej na trasie lokalnej gdzie prędkość przelotowa jest max 100 - 110 km/h. Klima działa wyraźnie słabiej, nie znaczy to że nie daje rady.
Doświadczalnie zauważyłem że w trybie ECO zaoszczędziłem dodatkowo jakieś 0,5- 1 litra na 100 km. W większości zależy to jednak od sytuacji na drodze, natężenia ruchu czy jego płynności. Na autostradzie ECO się nie sprawdzi, bo dynamika jazdy jest większa, bardziej na trasie lokalnej gdzie prędkość przelotowa jest max 100 - 110 km/h. Klima działa wyraźnie słabiej, nie znaczy to że nie daje rady.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Agility select - tryb ECO
No nie wyjdzie.zmichal pisze:Zastanawia mnie w takim razie czy w trybie ECO faktycznie można zaoszczędzić trochę paliwa, bo podczas "żeglowania" auto się dalej toczy, ale silnik zużywa paliwo tak jak dla biegu jałowego, natomiast w każdym innym trybie jazdy po puszczeniu auta będziemy toczyć się krócej, ale paliwa wtedy nie zużywamy w ogóle.
Pytanie brzmi - czy to w sumie na jedno nie wyjdzie?
Bo skoro na żeglowaniu przejedziemy załóżmy 200 metrów, to na hamowaniu silnikiem 100 metrów. I w drugim przypadku aby przejechać ten sam dystans, czyli 200 metrów, samochód musi jechać w trybie rozpędzania kolejne 100 metrów więc zużyje paliwa bez porównania więcej niż na biegu jałowym.
Ta reguła nie sprawdzi się w przypadku hamowania do świateł gdzie dystans do pokonania jest ten sam i część energii i tak pójdzie na hamowanie. Wtedy tryb ECO nie ma sensu. Za to na autostradzie gdzie nie hamujemy do zera (w teorii) powinno jednak być oszczędniej. Trzeba pamiętać że tryb żeglowania to jednak jeden z elementów ECO więc de facto suma summarum powinno być oszczędniej.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Agility select - tryb ECO
Tylko zwróćmy uwagę na to, że na autostradzie używamy zazwyczaj tempomatu czy distronica, a tutaj już wspomniany tryb żeglowania nie działa.
C250 Estate
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości