automatyczna skrzynia biegów

BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: automatyczna skrzynia biegów

Post autor: BBbiker »

Keil pisze: 8 cze 2020, o 13:05
To tylko c klasa, rozumiem że to klasa premium ale to dalej tylko c klasa. A chcielibyście wrażenia jak w S.
A klasę S potrafią zrobić jak należy skoro nie potrafią C?
Wstyd dla firmy i tyle. Jedyny argument za solidność poszła się paść.
Obecnie konkurencja oferuje więcej za mniej i klienci drugi raz na znaczek się nie nabiorą.
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: automatyczna skrzynia biegów

Post autor: dasonen »

BBbiker pisze: 15 cze 2020, o 11:52 Wstyd dla firmy i tyle. Jedyny argument za solidność poszła się paść.
No niestety - poziom skrzypienia wnętrza i słabość wyciszenia - to trochę wstyd.
BBbiker pisze: 15 cze 2020, o 11:52Obecnie konkurencja oferuje więcej za mniej i klienci drugi raz na znaczek się nie nabiorą.
Z tym oferowaniem "więcej za mniej" nie jest wcale tak różowo. Zawsze pojawia się jakieś "ale". Kiedy szukałem następnego auta rzuciłem okiem na kilka marek, i:
Audi: (A4,A5,S3,RS3) straszne lagi na pedale gazu. Wręcz niebezpieczne. DSG (serwisowanie kosztowne)
BMW: 5er - trzeszczy na kostce jak C-klasa! :D Do tego dużo informacji z narzekaniem na niestabilność na prostej przy bocznym wietrze. 100% spotkanych "na żywo" potwierdzało problem. Ale plus za skrzynię biegów ZF'a.
BMW: 3er - za drogie, choć fajne. Jednak nawet 4x4 dziwnie niestabilne w zakrętach. Ale plus za skrzynię biegów.
Cupra: brak wentylacji foteli i konieczność macania ekranu, wycisznie średnie, brak HUD, brak pamięci ustawień wraz z dobrym audio (wyklucza się) DSG (serwisowanie kosztowne)
Golf R: (i inne ze stajni) konieczność macania ekranu, kierownica "słaba", cena niemała, wyciszenie średnie (poziom C-klasy), silnik tylko R4, 2.0, haldex :(, DSG (serwisowanie kosztowne), chyba nie było opcji live traffic info.
Infiniti: Q50 V6, Hybryda: auto fajne, wyciszenie super, system rozrywki i nawigacja - sprzed 20 lat :lol: , bagaznik: 140L (baterie)
Opel: jakość materiałów słaba, osiągi słabe
Honda: NIC z 4x4 i sensownymi osiągami (Legend 4x4 is no more)
Renault: NIC z 4x4 i sensownymi osiągami, w środku tragedia
Peugeot: Za drogo, NIC z 4x4 i sensownymi osiągami, w środku nawet ciekawie
Toyota: fatalne prowadzenie, wyjące hybrydy, kiepskie światła, kiepskie skrzynie, NIC z 4x4 i sensownymi osiągami
Lexus: wysokie ceny, słabe osiągi, wysoka jakość, NIC z 4x4 i sensownymi osiągami w akceptowalnej cenie. Za to Audio - świetne!
KIA: Stinger V6 4x4: nawet jest trochę mocy, jakość akceptowalna, infotainment trąci myszką, kiepska kierownica, mały bagażnik, leniwa skrzynia, żłopie dużo, z tyłu za nisko, "nie gada"
Hyundai: I30N tylko w manualu, 2.0 R4 a pali więcej C43 :), zwykły I30 - TRAGEDIA!!! Ergonomia leży i kwiczy! Po 200km z radością wysiadłem i nie miałem ochoty wracać za kółko.
Porsche: Macan: 3.0 GTS - Tanio nie jest :) 2.0 "nie jedzie", ergonomia czasem dyskusyjna :) Bagażnik z tyłu mały.
Subaru: antyczne wnętrze, udziwnione skrzynie, ubogie wyposażenie
Volvo: nawet fajne, ale wielki ekran dotykowy i przechodzenie przez kilka opcji do regulacji nawiewu to za dużo. Drogo
Alfa: Julia nawet ładna, ale ciasna i mały bagażnik. Brak w ofercie reflektorów LED!!! Stelvio - nieco większe niż Julia, nawet ładne. Brak świateł LED, brak live traffic, nawigacja i system rozrywki gorszy niż w BMW E60 sprzed 15 lat. Niepewność co do istnienia firmy za 2 lata... Słabe leasingi i drogo jak za to, co oferują.

Mercedes: C-klasa: mocny i bezawaryjny silnik, niezła trakcja, dobry napęd 4x4, bezawaryjna i w miarę szybka skrzynia (9G), regulowana sztywność zawieszenia, wentylowane fotele, nie trzeba "macać" ekranu - jest manipulator w tunelu, przyzwoity bagażnik, wygodna kierownica, wydech nawet fajnie "gada" :), audio Burmester nawet jakoś gra... I tak padło na Mercedesa.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2020, o 01:34 przez dasonen, łącznie zmieniany 1 raz.
C43 AMG
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: automatyczna skrzynia biegów

Post autor: BBbiker »

Wow ale elaborat oferty rynkowej zrobiłeś :)
Wszystko zależy o jakiej kwocie mówimy i o jakich wymaganiach.
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: automatyczna skrzynia biegów

Post autor: Michal »

Wymagania owszem, ale jak szulałem mocnej coupety miałem bardzo podobne odczucia. Jedyną sensowną alternatywą byl Lexus RC-F... ale żona jeździ. Wiec padło na MB. Z drugiej strony jak ktoś wybrał auto innej marki ... to pewnie ma innye pogląd na jakość mercedesa
tomaszf

Re: automatyczna skrzynia biegów

Post autor: tomaszf »

dasonen pisze: 9 cze 2020, o 19:53Raczej nie. Oprogramowanie nie zmieniło się od czasu, kiedy skrzynia działała dobrze :) To raczej kwestia zużycia: doboru momentu przełączenia oraz płynności wysprzęglania i zasprzęglania. Za moment odpowiada czujnik obrotów w skrzyni. Za płynność odpowiada stan tarczek sprzęgłowych (przypalone będą łapać gwałtowniej) oraz stan zaworu, który steruje ciśnieniem na sprzęgłach. Wpływ ma również stan oleju. Adaptacja może pomóc. Zmiana softu może dać lepszy proces adaptacji.
To, ze te skrzynie hacza mozna poczytac na kazdym forum. I jest to niezalezne od przebiegu, na niemieckich forach sa dziesiatki wpisow o tym. Kultura pracy tej skrzyni jest mizerna. Moja auto bylo spradzane 3 razy w autoryzowanym serwisie MB i wg. nich nic sie nie dzieje. Znaczy sie ten typ tak ma. Na zimnym silniku skrzynia przelacza przy ok. 900 obrotow, na cieplym przy okolo 1000. I jest to zdecydowanie problem oprogramowania. Jak pisalem manualna zmiana o sekunde wczesniej (czyli lekko powyzej 900) nie daje tego samego efektu wiec nie ma mowy o zadnych zaworach mechatronika.
Kolega dal sie namowic na aktualizacje oprogramowania silnika, zrobili mu update tez skrzyni i zmiana biegow sie poprawila. Mi nie chcieli bo nie zgodzilem sie na silnik, ktory jest temat dla prawnika i do sadu.
Ten samochod to kpina jesli chodzi o jakosc ... za grube pieniadze.
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: automatyczna skrzynia biegów

Post autor: dasonen »

tomaszf pisze: 19 cze 2020, o 20:25 To, ze te skrzynie hacza mozna poczytac na kazdym forum. I jest to niezalezne od przebiegu, na niemieckich forach sa dziesiatki wpisow o tym. Kultura pracy tej skrzyni jest mizerna.
Nie czytałem niemieckich forów. Jeździłem za to W204 z taka skrzynią i 3-litrowym dieslem ojca. Nie zauważyłem szarpania. Przed zakupem W204 przetestowałem mu z 10 sztuk i też żadna nie szarpała.
Fakt - skrzynia jest leniwa i to czuć.
tomaszf pisze: 19 cze 2020, o 20:25Na zimnym silniku skrzynia przelacza przy ok. 900 obrotow, na cieplym przy okolo 1000. I jest to zdecydowanie problem oprogramowania. Jak pisalem manualna zmiana o sekunde wczesniej (czyli lekko powyzej 900) nie daje tego samego efektu wiec nie ma mowy o zadnych zaworach mechatronika.
Gwarantuję Ci, ze warunki przełączenia są dużo bardziej skomplikowane ni z zwykłe "ok - 900 RPM - PRZEŁACZAMY!" :)
tomaszf pisze: 19 cze 2020, o 20:25
I jest to zdecydowanie problem oprogramowania. [...]
Ten samochod to kpina jesli chodzi o jakosc ... za grube pieniadze.
Kupiłeś nowe, czy używane auto? Szarpało tak od początku? Nawet na jeździe próbnej?
C43 AMG
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: automatyczna skrzynia biegów

Post autor: BBbiker »

Michal pisze: 16 cze 2020, o 19:36 Wymagania owszem, ale jak szulałem mocnej coupety miałem bardzo podobne odczucia. Jedyną sensowną alternatywą byl Lexus RC-F... ale żona jeździ. Wiec padło na MB. Z drugiej strony jak ktoś wybrał auto innej marki ... to pewnie ma innye pogląd na jakość mercedesa
Sprawiedliwe porównanie uzyskamy określając budżet.
Na przykład mam 100 tys. PLN i za tą kwotę ani złotówki więcej chcę kupić nowe auto lub i używane o ile będzie atrakcyjne.
No i teraz możemy się przyjrzeć co która marka oferuje. Jakie wyposażenie komfort osiągi.
Tu ludzie mają różne priorytety jeden chce wszystkich wyprzedzać w każdych warunkach ściga się sam z sobą ktoś inny preferuje cisze komfort brak wstrząsów, ekonomie itd. itp.
Oczywiście budżety na samochód ludzie mają różne i w zależności od określonej kwoty wybory mogą być różne.
Czyli np do 100 tys. zwycięży marka X do 150 marka Y a do 200 marka Z.

Na szczęście ja nie narzekam jeszcze na skrzynię biegów przeciwnie jak dla mnie to pierwszy atut tego samochodu.
Silnik też niezły tylko jak na parametry sporo pali choćby w porównaniu do np. Skody 1.5 TSI.
Niemniej mam nadzieję, że w zamian będzie bardziej trwały.
Póki co źle oceniam materiały - niegodne klasy premium nawet w podstawie, dziwne oszczędności typu brak lampki nad fotelem pasażera z tyłu (zapewne z racji wersji dla managerów, którzy zazwyczaj jeżdżą samotnie:), kiepski system multimedialny niegodny klasy premium nawet w podstawie, szumiące opony - jeszcze większy taki huk słyszałem też w e coupe rocznik 2015 niegodny klasy premium nawet w podstawie przez co zniechęciłem się do tego pięknego przecież auta, no i ten lakier dramatycznie kiepski strach brać się z mycie.

Z cech tego auta nie pasuje mi obniżone zawieszenie - fajne to na autostradę ale po mieście -dodatkowo jeszcze rozkopanym to dramat.
Funkcjonalność sedana żadna - takie autko na 2 osoby i troszkę bagażu.
Na szczęście na takie półterenowe "eskapady" i wytłuczki mam SUVa - wysoki przestronny funkcjonlany toporny i idiotoodporny.
Tutaj żaden imbecyl jadący środkiem wąskiej jezdni z przeciwka mi nie straszny.
Jadąc C-klasą muszę uważać na wszystko każda dziura krawężnik próg zwalniający wymijanie na wąskich uliczkach a to męczy.

Dlaczego więc kupiłem to auto? Nie wiem - miłość jest ślepa :)
Zakładam, ze będzie fajnie sunął w trasie - bardzo ale to bardzo mi się podoba 140 km/h przy obrotach niższych niż 2100... tego w dieslu nawet nie mam.
micgor123
Posty: 60
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:22

Re: automatyczna skrzynia biegów

Post autor: micgor123 »

cyredloth pisze: 6 maja 2020, o 21:24 Właśnie czytałem i sporo osób o tym piszę w skrzyni 7g tronic.
Odczuwalne jest to w momencie silniejszego hamowania podczas wymuszeniu zmiany biegu spadajaca prędkością albo przy gwałtownym depnieciu na pedal gazu na 5 biegu.
Tak podczas jazdy nie jest to odczuwalne.
normalne, mi szarpie ze zmiany z 2 na 3,bo robi bardzo szybkie przelozenie,tez sie martwilem ale jest wszystko ok,

jest 1 pozniej 2 i od razu wrzuca 3 nie wiem czemu, co smieszne po przejechaniu kilku kilometrow problem znika jakby skrzynia dostosowywala sie pod kierowce, jak zrzuca biegi do hamowania tez mi czasem przyszarpie, olej w skrzyni biegow wymieniany, 65 tys km przebiegu
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: automatyczna skrzynia biegów

Post autor: Jara »

Keil pisze: 8 cze 2020, o 13:05
tomaszf pisze: 8 cze 2020, o 11:09 Wraz ze skrzypieniem plastikow, jest to jeden z kolejnych punktow do listy "nigdy wiecej mercedes".
To tylko c klasa, rozumiem że to klasa premium ale to dalej tylko c klasa. A chcielibyście wrażenia jak w S.
Nie ma to już przepaści cenowej miedzy VW Passa a MB C ... jak to była za czasów W202 .. bo nikt by im tego nie kupił. I W 205 nie ma już tych materiałów co w 202 - wersja podstawowa ... plastiki jak Passat ma. A było kiedyś nawet w 203 miekko ...

Szarpała ta skrzynia bardzo właśnie mi po wymianie oleju i przednich okładzin - i nauczyła sie. Ona się uczy, ale to raczej leniwy uczeń i szybko zapomina. A tak nieraz na starcie, nieraz 2/3 nieraz 4/5 ... a za chwile nic już nie czuć ... aż do jakiegoś zdarzenia ... np. z dynamicznej jazdy .. nagle spokojnie jadę ( dynamiczna autostrada upalnym latem i zjazd do miasta i tam turlanie się 30 km/h - nieraz nauczy sie już na drugich światłach .. a nieraz dopiero na 6 światłach w mieście .. wg. mnie dalej głupi soft tam jest ).
MB serwis twierdzi że 9G bardziej dopracowana jest. A o 7G MB wie że tak to ma.

Jak aku słabe - z rana też przełączy zauważalnie.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: automatyczna skrzynia biegów

Post autor: Jara »

micgor123 pisze: 14 sie 2020, o 20:34
cyredloth pisze: 6 maja 2020, o 21:24 Właśnie czytałem i sporo osób o tym piszę w skrzyni 7g tronic.
Odczuwalne jest to w momencie silniejszego hamowania podczas wymuszeniu zmiany biegu spadajaca prędkością albo przy gwałtownym depnieciu na pedal gazu na 5 biegu.
Tak podczas jazdy nie jest to odczuwalne.
normalne, mi szarpie ze zmiany z 2 na 3,bo robi bardzo szybkie przelozenie,tez sie martwilem ale jest wszystko ok,

jest 1 pozniej 2 i od razu wrzuca 3 nie wiem czemu, co smieszne po przejechaniu kilku kilometrow problem znika jakby skrzynia dostosowywala sie pod kierowce, jak zrzuca biegi do hamowania tez mi czasem przyszarpie, olej w skrzyni biegow wymieniany, 65 tys km przebiegu
130 tys, ... działa to tak samo ... po wymianie okładzin przednich ... zaczęła delikatnie redukować.
Ba po drodze aku wymieniłem ... może nie musi na nowym aż tak energii odzyskiwać i nie ma takich przeciążeń ... bo właśnie ona jeździ w dół biegami po to by energie odzyskiwać ??
A poprzednie automaty nie bawiły się w redukcje. Ja nawet w manualu nie trenowałem hamowania silnikiem bo niekomfortowo to wychodziło.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 78 gości