Ceny serwisu w ASO

BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: BBbiker »

konrad.z pisze: 18 wrz 2020, o 11:23 Za 3k PLN to robiłem duży serwis plus świece i kompletne hamulce AMG na przód i klocki na tył.
Za 3 tys to moja Sportage 2 ad. 2009 ma nowy dwumas (kompletne sprzęgło) i regenerowaną turbinę....
Ale oczywiście nie w ASO - tam za wymianę oleju chcieli tyle co w ASO MB.
Przesadzają ceny mają jak w Niemczech czy USA a polskie realia są jakie są.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 894
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: GLC X253 »

A ja za takie pieniądze widziałem na Allegro kilkaset ofert całkiem sprawnych samochodów. Czy KIA Ci płaci za reklamę?
ZW (GLC 250 - 211KM)
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: Rufio »

Robiłem ostatnio serwis chyba B3+ świece wyszło W C43 AMG 3 tys złotych (wiadomo oleju więcej, filtry pow. 2 sztuki, swiec 6 szt)
Cena jak dla mnie ok.
Raz do roku wyjdzie 2 czy 3 tys złotych nie ma większego znaczenia.
Dużo więcej kosztuje utrata wartości.
cena mojego C43 to 360 tys, cena 3 latka ok 200 tys. Czyli tracimy ok 4 tys miesięcznie.
Serwis przy tym to drobne, paliwo też.
Obrazek
C43 AMG kombi
konrad.z
Posty: 106
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 21:08

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: konrad.z »

Rufio pisze: 21 wrz 2020, o 13:47 Dużo więcej kosztuje utrata wartości.
cena mojego C43 to 360 tys, cena 3 latka ok 200 tys. Czyli tracimy ok 4 tys miesięcznie.
Serwis przy tym to drobne, paliwo też.
W tym rzecz - mówisz o utracie wartości od nowości. Wtedy miesięczna utrata jest duża tym bardziej porównując do serwisu, który z kolei utrzymuje gwarancję. Serwis MB ma sens. Ja kupiłem auto czteroletnie za 95 tyś. nowe konfigurowane było za ~220 tyś. Przez kolejne cztery lata utraci 40% - 50% czyli jakieś 800zł miesięcznie. Serwis polegający głównie na wymianie oleju za 2500zł jest dużym wydatkiem porównując zarówno do wartości auta jak i jej utraty miesięcznej. Dodatkowo przy aucie czteroletnim nawet bezawaryjnym zaczyna się dużo wymian eksploatacyjnych - olej w skrzyni, świece, zawieszenie czy kolejne tarcze... Dla mnie się to nie kalkuluje pomimo, że przejmowałem auto serwisowane. Nie krytykuję korzystania wtedy z serwisu - jedynie uważam, że to dość osobliwe przyzwyczajenie.
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: BBbiker »

GLC X253 pisze: 21 wrz 2020, o 13:45 A ja za takie pieniądze widziałem na Allegro kilkaset ofert całkiem sprawnych samochodów. Czy KIA Ci płaci za reklamę?
A gdzie tu reklamę Kii widzisz? To tylko przykład porównania cen warsztatu, który robi konkretną robotę z niby serwisem ASO (jak wspomniałem również Kii) gdzie za kosmetykę kasują tyle co warsztaty za fachowe usługi. Chyba jest różnica w poziomie trudności regeneracji turbiny a jakimiś tam drobnymi usługami obsługowymi typu wymiana klocków, filtrów i oleju czyż nie?
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 894
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: GLC X253 »

Prawie każdy Twój wpis to "moja Sportage 2" itd, itp. co ma chyba sugerować wyższość tej marki, i zaczyna być irytujące.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: Jara »

dasonen pisze: 14 wrz 2020, o 19:44
Jara pisze: 14 wrz 2020, o 18:28 czy poczułem lepsze hamowanie .. w tej materii wątpię.
Poczujesz wtedy, kiedy będziesz regularnie gotować płyn. A do tego trzeba ostrzejszej jazdy i mocnych hamowań :)
No tak dawno temu ... 20 lat temu ( gorsze płyny DOT wtedy były ale już ABS miało to) .. poczułem i było słychać gotowanie się w Audi ... na 100% płyn nie wymieniany 5-6 lat. A 2 lata to słyszałem/czytałem nie zabezpieczenie się przed gotowaniem ... ale podobno przed korozją ( wody trochę już tam jest i na cześć elementów układu hamulcowego nie pływa ona dobrze ).
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: Jara »

konrad.z pisze: 21 wrz 2020, o 21:10
Rufio pisze: 21 wrz 2020, o 13:47 Dużo więcej kosztuje utrata wartości.
cena mojego C43 to 360 tys, cena 3 latka ok 200 tys. Czyli tracimy ok 4 tys miesięcznie.
Serwis przy tym to drobne, paliwo też.
W tym rzecz - mówisz o utracie wartości od nowości. Wtedy miesięczna utrata jest duża tym bardziej porównując do serwisu, który z kolei utrzymuje gwarancję. Serwis MB ma sens. Ja kupiłem auto czteroletnie za 95 tyś. nowe konfigurowane było za ~220 tyś. Przez kolejne cztery lata utraci 40% - 50% czyli jakieś 800zł miesięcznie. Serwis polegający głównie na wymianie oleju za 2500zł jest dużym wydatkiem porównując zarówno do wartości auta jak i jej utraty miesięcznej. Dodatkowo przy aucie czteroletnim nawet bezawaryjnym zaczyna się dużo wymian eksploatacyjnych - olej w skrzyni, świece, zawieszenie czy kolejne tarcze... Dla mnie się to nie kalkuluje pomimo, że przejmowałem auto serwisowane. Nie krytykuję korzystania wtedy z serwisu - jedynie uważam, że to dość osobliwe przyzwyczajenie.
Okoliczni ile taniej mogą robić ... udało ci się do C klasy kupić tarcze jakie ma MB oryginał ? Ja nie znalazłem - mają jakiś patent czy co.

Ja znam jednego ... ma komputer SD co z nowymi modelami gada ... mówił że abonament go kosztuje i nie zejdzie z ceną niżej niż 1/4 ceny ASO ma wywoławczą ... a ASO wywoławcza rzeczywiście ... okazuje sie że jest 10 - 20% mniejsza ... ale tylko jak już jesteś tam i oddajesz auto. Jakoś mają % upustu do ilości kasy jaką zostawiasz ... jak u mnie na pewno jest to 10%. Wymiana oleju w skrzyni jakoś mniej mniej wyszła niż krążą cenniki innych ... fakt 20% spuścili ( bo nie tylko to robisz) i co się zdziwiłem cześć części ( nie wie co dokładnie) uznali jako akcje serwisową.
Co do oleju w skrzynie ... jakoś mi sie ostrzeżenie włączyło po pewne j rozmowie ....
Pytam sie poza ASO .. wymienia Pan cały olej w skrzyni ... on TAk ... Pytam sie a konwerter też ... on tylko eee. w nie konwertorze i tak jest mało i tylko to co zleci z miski ( a bierze za to 3/4 ceny z wyceny aso) ... dzwonie do aso wymienia calość 9l ... Jakiś serwis też sie chwali że ma sprzęt do wymiany całości oleju i jest film gdzieś w sieci ... patrzę a to ASO Opla .. acha.
A tak z doświadczenia ... 1/2 oleju siedzi w konwerterze ,, bywało że konwertery MB nie miały możliwości wybrania z niego oleju ... ale od 7G już mają możliwość ... a Opel miał układ zewnętrzy, który podłączony "bypasem" oleju starego nie oddawał.

Łatwy serwis w MB to 1400 PLN ... taki serwis na zewnątrz to coś koło 700-800 PLN + cena podłączenia "Stara" którego nie mają ( za to na zewnątrz z aktualnym oprogramowaniem MB i sprzętem na czasie to mniej niż 250 PLN nie będzie). Poza ASO statystyki s SD .. kto interpretuje ... jakiś pracownik ASO ... ma dostęp do wiedzy, materiałów ... które MB chroni.
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: gim-kg »

Ja chciałem zwrócić uwagę na inny aspekt, MB chwali się gwarancją na perforacje nadwozia 30 lat, co biorąc pod uwagę wcześniejsze wpadki z rdzą jest zachęcające, ale....
Gwarancja może jest ale max.30 lat, a odnawia się na 12 mc po serwisie w ASO.
Reasumując, nie serwisujesz samochodu w ASO nie masz gwarancji na perforacje nadwozia.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
konrad.z
Posty: 106
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 21:08

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: konrad.z »

Jara pisze: 1 lis 2020, o 20:49 Okoliczni ile taniej mogą robić ... udało ci się do C klasy kupić tarcze jakie ma MB oryginał ? Ja nie znalazłem - mają jakiś patent czy co....
Na tyle, na ile Cie zrozumiałem:

- Tarcze oryginalne są chociażby po dwóch kliknięciach na allegro, pewnie w sklepach internetowych z częściami do MB też - nie wiem, nie sprawdzałem. Z resztą każdy warsztat może zamówić z ASO - czy nie?

- Ja mam bardzo wygodną sytuację bo mam w mieście mechanika - niezależny serwis MB - gdzie facet 20 lat przepracował w Mercedesie i ma elegancki, duży warsztat i dostęp do wszystkiego - zniżki na części z MB, nawet przeglądy wprowadza do elektronicznej książki i robi przeglądy gwarancyjne bo ma takie uprawnienia. Ceny ma lekko wyższe niż porządny warsztat - bez porównania do ASO.

- Co do tej skrzyni - rzeczywiście, jeżeli jest bardziej skomplikowane zadanie a cena nie jest dużo wyższa to może lepiej w ASO niż u jakiegoś zasmarkanego dziadka w garażu, ale standardowe przeglądy to tak jak w postach powyżej - płyny, filtry, klocki itd... Za zwykły przegląd jak u większości kolegów powyżej to około 2000zł a z płynem hamulcowym prawie 2300zł. Ciężko to porównać do cen porządnego mechanika, a zakres prac jest raczej banalny. Oczywiście nie mam nic przeciwko cenom ASO - jak ktoś chce albo jest zmuszony to OK.

- Przyznaję, że nie jestem żadnym specjalistą i nie mam wiele wspólnego z mechaniką, ale do tego "interpretowania statystyk z komputera w oparciu o niesamowitą wiedzę i materiały MB" przy zwykłym przeglądzie kiedy nic się nie dzieje to miałbym pewien dystans.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Przemone i 7 gości