Witam
Chciałbym się że wszystkimi przywitać , to mój pierwszy post mam nadzieję że nie złamałem żadnego z punktów regulaminu .
Przechodzą do pytania/problemu , odebrałem ostatnią swojego pierwszego mercedesa a dokładniej klasa C 180 , nigdy mercedesa nie posiadałem , ani też samochodu z aromatem , ogólnie jestem w tym temacie żółtodziobem .
Przy odbiorze samochodu Pan wydający samochód oczywiście po krotce przedstawił „opcje” samochodu i ogólnie wskazówki dotyczące użytkowania , zastanowiła mnie jedna rzecz a dokładnie wyłączanie/gaszenie silnika , pan poinformował że nie muszę przestawiać skrzyni w trup P/N a mogę wyłączać/gasic go „przyciskiem” spokojnie nawet jeżeli jest w trybie D bądź R ponieważ samochód z automatu przełączy się wtedy w tryb N/P i załączy sam hamulec „ręczny” i rzeczywiście jeżeli wyłączę na biegu D/R samochód sam przestawia się w tryb N/P i zaciąga „ręczny” .
Teraz pytanie czy rzeczywiście mogę tak wyłączać/gasić samochód i nie robię „krzywdy” skrzyni biegów , Pan w salonie zapewniał że nie w żadnym wypadku nic się skrzyni nie dzieje , ale jednak wolałbym bym mieć też inny obraz sytuacji
Z góry dziękuję za odpowiedź
Gaszenie silnika/automat Mercedes C 180
Re: Gaszenie silnika/automat Mercedes C 180
Tak się dzieje. Poniżej wycinek z instrukcji obsługi.
To są tzw. systemy idioto-odporne. Tak samo jak przy otwarciu drzwi kierowcy przeskoczy z D na P, żeby po wyjściu kierowcy auto nie jechało dalej samo.
Teoretycznie nic nie powinno się stać, ale dla mnie jest logiczne, że przed zgaszeniem klikam P, a ręczny tylko w szczególnych przypadkach.
Podobnie jak inny system Start-Stop już mam dezaktywowany, bo wiem, że akurat ten niszczy auto.
To są tzw. systemy idioto-odporne. Tak samo jak przy otwarciu drzwi kierowcy przeskoczy z D na P, żeby po wyjściu kierowcy auto nie jechało dalej samo.
Teoretycznie nic nie powinno się stać, ale dla mnie jest logiczne, że przed zgaszeniem klikam P, a ręczny tylko w szczególnych przypadkach.
Podobnie jak inny system Start-Stop już mam dezaktywowany, bo wiem, że akurat ten niszczy auto.
- Załączniki
-
- Instrukcja.JPG (16.29 KiB) Przejrzano 1268 razy
Re: Gaszenie silnika/automat Mercedes C 180
Przed wyłączeniem silnika, w szczególności na wzniesieniach/zjazdach, najpierw klikam "ręczny" a dopiero potem wyłączam silnik. Kiedy wyłączysz silnik na zjezdzie/podjeździe załączy się blokada skrzyni "P" i całe auto "zawiśnie" na tej blokadzie co jej raczej nie służy. Poczujesz to po ponownym odpaleniu silnika i wrzuceniu D lub R - obciążona blokada dość głośno się wypina. Generalnie jest zasada, żeby dość stanowczo naciskać pedał hamulca gdy gasi i odpala się auto tak, aby było zdecydowanie unieruchomione. Z pozycji N generalnie korzysta się baaardzo rzadko.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
Wysłane przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości