Jak wyłączyć asyste ruszania na śliskiej nawierzchni?

egisek78
Posty: 141
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:56

Re: Jak wyłączyć asyste ruszania na śliskiej nawierzchni?

Post autor: egisek78 »

zmichal pisze: 9 lut 2018, o 11:27 Wczoraj przez odrobinę śniegu nie mogłem wjechać do garażu, bo systemy trakcji całkowicie odcinały moment obrotowy na koła. Podjazd do garażu mam w zasadzie poziomy. Dopiero po wyłączeniu ESP dałem radę z wielkim trudem wjechać. Ech, żałuję że jednak nie wziąłem 4Matic'a :|
Witam...
dziś posypało w Łodzi iii kolejny raz jest to ISTNY DRAMAT z tym samochodem !!!Tym się NIE da jeździć...na prostej drodze ma problem z ruszeniem, a wjazd do garażu taki sam problem jak u kolegi...Prawko mam 28 lat, miałem POLONEZY, MALUCHY i z nimi nie było takiego problemu jak z W205- jakbym wiedział też dopłaciłbym do 4MATIC...
O wyjeździe w góry mogę pomarzyć...
Opony nowe CONTINENTAL...
Jakieś sugestie Panowie...tylko bez złośliwości jak to niektórzy potrafią...
pozdrawiam :)
Mikun
Posty: 298
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: Jak wyłączyć asyste ruszania na śliskiej nawierzchni?

Post autor: Mikun »

Fakt że system jest lekko upierdliwy, ale jest to ogromna zaleta na drodze w razie poślizgu . Miałem po drodze kilka Mercedes wszystkie z napędem na tył i nie miałem takiego problemu. Ostatni 205 miał najtańsze nowe zimowe kormorany i wjazd na posesję z 30% wzniosem nie stanowił problemu. Podstawą jest konieczność posiadania opon z bardziej agresywnym bieżnikiem... Nie jakiś wielosezon . Continental nie znaczy odpowiedni bieżnik :⁠-⁠) lub po prostu słabe umiejętności... Teraz mam Dodge z napędem na tył ponad 300 Km i przy najtańszych z allegro 20" oponach zimowych Grenlader :⁠-⁠) normalnie jeżdżę.
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 618
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Jak wyłączyć asyste ruszania na śliskiej nawierzchni?

Post autor: Schnaider »

Pozostają manetki. Ale się z Tobą zgadzam, że jak jest ślizgawica to Mercedesem nie jestem taki pewny na drodze niestety.
Problem jest z ruszaniem pod górę. Tutaj chodzi o system samego auta, a nie opony.
Obrazek
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 897
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Jak wyłączyć asyste ruszania na śliskiej nawierzchni?

Post autor: GLC X253 »

A może stary sposób - 2 worki z piaskiem w bagazniku. Trochę poprawią przyczepność z tyłu, a czasem posypanie odrobiną piasku pomoże wjechać tam gdzie jest to niemozliwe.
ZW (GLC 250 - 211KM)
egisek78
Posty: 141
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:56

Re: Jak wyłączyć asyste ruszania na śliskiej nawierzchni?

Post autor: egisek78 »

Dziękuje Panowie...
Może faktycznie następnym razem jakieś opony z bardziej "agresywnym" bieżnikiem...Z tymi workami też się zastanawiałem ale to mnie przeraża, że trochę popada i ten samochód ma problem na płaskiej nawierzchni..., to co dopiero w górach... ? :(
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
pepe008
Posty: 74
Rejestracja: 8 lip 2018, o 11:56

Re: Jak wyłączyć asyste ruszania na śliskiej nawierzchni?

Post autor: pepe008 »

Tak jak pisal kolega wyzej; ze 2 worki piasku i lopatka,
a od siebie dodam, ze najgorsze jakie zimowki do tej pory mialem do byly Dayton DW510 i Conti TS 810 w aucie z napedem na przod.

W Mercedesie akualnie mam opony Apollo winter Xp, wczesniej Dunlop Wintersport 4d….. oby dwie dobre opony, nie mialem wiekszych problemow na sniegu…
C180 -1.6 -Otto -T-modell
O./S
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Jak wyłączyć asyste ruszania na śliskiej nawierzchni?

Post autor: BBbiker »

egisek78 pisze: 16 sty 2024, o 17:09 Dziękuje Panowie...
Może faktycznie następnym razem jakieś opony z bardziej "agresywnym" bieżnikiem...Z tymi workami też się zastanawiałem ale to mnie przeraża, że trochę popada i ten samochód ma problem na płaskiej nawierzchni..., to co dopiero w górach... ? :(
Pozdrawiam :)
W górach to ja mieszkam i codziennie "driftuję" sama radość. Wożę koło w bagażniku trochę to waży no i dobrze mieć dużo paliwa w baku :D
Dobrze by było jakby był przycisk ESP off na desce - tak miałem w Sportage i mogłem w takich momentach wyłączyć system.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 897
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Jak wyłączyć asyste ruszania na śliskiej nawierzchni?

Post autor: GLC X253 »

Dla paliwa E10 warto mieć zawsze pełny zbiornik, wtedy łapie mniej wody. W sumie podwójna korzyść.
ZW (GLC 250 - 211KM)
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Jak wyłączyć asyste ruszania na śliskiej nawierzchni?

Post autor: BBbiker »

pepe008 pisze: 16 sty 2024, o 20:46 Tak jak pisal kolega wyzej; ze 2 worki piasku i lopatka,
a od siebie dodam, ze najgorsze jakie zimowki do tej pory mialem do byly Dayton DW510 i Conti TS 810 w aucie z napedem na przod.

W Mercedesie akualnie mam opony Apollo winter Xp, wczesniej Dunlop Wintersport 4d….. oby dwie dobre opony, nie mialem wiekszych problemow na sniegu…
Ja jeżdżę na Dębicach Frigo HP2 i obserwuję, że dają radę tam gdzie markowe cuda wymiękają.
Opony są bardzo istotne.

A co do worków z piaskiem nie ma czego się bać znajoma tak robi - mieszka na sporej górce gdzie auta 4wd mają problem z wyjazdem i żeby swoją E-coupe się wyskrobać musiała dociążyć mocno tył. W sumie to kiedy jest oblodzone to tylko przednio napędówki tam nie wyjeżdżają a ludzie boją się napędu na tył..Ja jestem wychowany na prlowskich bolidach typu Wołga, łada 125p Polonez i to były czasy na całorocznych D124 bez kontroli trakcji i zimach przez duże Z...
Teraz można piasek w worku zapakowany kupić bez problemu a te kilka dni zimy można przetrzymać,.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 66 gości