Komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Dzień dobry wszystkim,
szukam jakiejś podpowiedzi na wczorajszy komunikat ze strony mojej MB S205. Mianowicie, rok produkcji 10.2019. Komunikat : krytyczny stan baterii. Po chwili przychodzi powiadomienie na mail, że powinienem zrobić przejażdżkę między 30 a 60 minut bądź doładować baterie. Doładowałem, komunikat zniknął. Ładowanie w porządku. Byłem w MB i człowiek z serwisu pytal, jakie odległości pokonuje, jak często włączam auto, bla bla bla. Pogadaliśmy i na koniec powiedział że mam zawsze zamykać auto. Trochę mnie to zaintrygowało, bo kiedy stoi w garażu, to prawie nigdy go nie zamykam. I tutaj pytanie: czy może być aż taka różnica w poborze prądu podczas gdy auto stoi zamkniete bądź nie?
Nigdy tego nie sprawdzałem....
Dzięki i pozdrawiam.
szukam jakiejś podpowiedzi na wczorajszy komunikat ze strony mojej MB S205. Mianowicie, rok produkcji 10.2019. Komunikat : krytyczny stan baterii. Po chwili przychodzi powiadomienie na mail, że powinienem zrobić przejażdżkę między 30 a 60 minut bądź doładować baterie. Doładowałem, komunikat zniknął. Ładowanie w porządku. Byłem w MB i człowiek z serwisu pytal, jakie odległości pokonuje, jak często włączam auto, bla bla bla. Pogadaliśmy i na koniec powiedział że mam zawsze zamykać auto. Trochę mnie to zaintrygowało, bo kiedy stoi w garażu, to prawie nigdy go nie zamykam. I tutaj pytanie: czy może być aż taka różnica w poborze prądu podczas gdy auto stoi zamkniete bądź nie?
Nigdy tego nie sprawdzałem....
Dzięki i pozdrawiam.
Re: Komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Być może czas przechodzenie w stan pełnego uśpienia jest krótszy jeśli auto jest zamknięte.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Tak. W większości aut "niemieckich" zamknięcie i zablokowanie auta rozpoczyna sekwencję odliczania do wyłączania poszczególnych modułów. Wraz z upływem czasu kolejne moduły są "usypiane" i wyłączane. I tak, po kilkudziesięciu minutach zużycie prądu spada z kilkunasty A do kilkunastu mA (1000x mniejsze). Nie wiem, jak w Mercedesie, ale w BMW pozostawienie jakichkolwiek drzwi otwartych (wliczając w to maskę lub klapę bagażnika) zatrzymywało procedurę usypiania modułów na pewnym poziomie i pobór prądu nie spadał do odpowiedniego poziomu. To powodowało nadmierne rozładowanie akumulatora na przykład w przypadku uszkodzenia czujnika zamknięcia tylnej klapy. Również usterka jakiegoś modułu (np. Bluetooth) powodowała to, że nie wchodził w stan uśpienia i jego moduł nadrzędny również się nie usypiał. To znów drenowało akumulator podczas postoju.
Dla pocieszenia - np. w BMW X6 po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika) pobór prądu z baterii przekraczał 45A W takim stanie żaden akumulator długo nie pociągnął
C43 AMG
Re: Komunikat o rozładowanym akumulatorze.
dasonen, możesz mieć rację. Ja nigdy nie zamykałem zamków w aucie w garażu i jak czasem nie jeżdżę dłużej np. 3 tygodnie to przychodzi mi info o rozładowanym akumulatorze na e-mail. Tak więc coś chyba w tym jest.
C250 Estate
Re: Komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Już od bardzo dawna wielu producentów aut tak robi, to żadna nowość że nie zamknięte auto rozladowywuje szybciej akumulator
W205 c220d 4matic AMG Line
Re: Komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Czyli jednak w nowoczesnych wynalazkach naszpikowanych elektroniką, komputerami i innymi modułami lepiej za każdym razem zamykac drzwi. Chyba moje wątpliwości zostały rozwiane.
Dzięki za odzew.
Od dzis auto za każdym razem stoi zamkniete.
Wesołych świąt Wielkanocnych życzę wszystkim.
Dzięki za odzew.
Od dzis auto za każdym razem stoi zamkniete.
Wesołych świąt Wielkanocnych życzę wszystkim.
Re: Komunikat o rozładowanym akumulatorze.
W tym wątku przez zamykanie drzwi rozumiemy zamykanie zamków.
Przyznam, że jest to ciekawe, bo ja też w garażu zostawiałem otwarty myśląc, że jest właśnie mniejsze zużycie aku, a tymczasem jak piszecie jest odwrotnie.
Przyznam, że jest to ciekawe, bo ja też w garażu zostawiałem otwarty myśląc, że jest właśnie mniejsze zużycie aku, a tymczasem jak piszecie jest odwrotnie.
Re: Komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Trochę to głupie z tym zamykaniem - na przykład w przypadku pożaru gdyby trzeba było szybko wypchać auto to zablokowane drzwi mocno opóźniają akcję. Do tego ja lubię mieć auto przewietrzone więc nie zamykam. Fakt często podpinam ładowarkę...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości