Kontrolka start/stop - cały czas na żółto

dellx
Posty: 85
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 08:13

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: dellx »

Też się zgadzam z tym że warto włożyć akumulator o identycznych parametrach.
Pytam bo patrzyłem na ten akumulator ale nie zarejestrowałem czy to 70 Ah czy 80 Ah czy może więcej. Muszę przejść się do garażu i sprawdzić.

Wiem, że nic się nie wydarzy przy wymianie akumulatora. Aż taki zielony w mechanice pojazdów nie jestem ;)
Przerabiałem już sporo aut różnych marek i w miarę możliwości staram się sam rozwiązywać problemy bo nie ufam warsztatom. A niestety jak warsztat widzi lepszy samochód to cena automatycznie rośnie. Dla przykładu w poprzednim aucie zimą padło mi ogrzewanie po stronie pasażera. Od kierowcy było ok. Warsztaty chciały rozbierać deskę rozdzielczą i wymieniać nagrzewnice...sam doszedłem do tego w czym problem. Czujnik temperatury w kratce nawiewu pokazywał +89 stopni i komputer usilnie starał się go schłodzić. Naprawa kosztowała mnie 25 zł - wymiana czujnika w kratce nawiewu.

Nie miałem do tej pory styczności z marką mercedes dlatego lubię zapytać osoby które już dłużej w tym siedzą. A widzę że to forum jest podobne do forum Alfy Romeo - pomocni ludzie i sporo cennych i pomocnych informacji.
HYBRID
Posty: 141
Rejestracja: 29 sie 2021, o 19:03
Lokalizacja: Venlo

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: HYBRID »

Oczywiście że fajnie jest kase zaoszczędzić jeżeli można na diagnostyce lub naprawie o ile okres gwarancji minął a serwisy samochodowe to już różnie jest głównie jak misiem do 200+ do standardowej ceny ..
Fajnie jeżeli samemu się grzebie jest zaopatrzyć się w skaner do diagnozy i tu sa 3 opcje
Xentry lub jego podróbka tak czy siak drogo bardzo na własne potrzeby beż sensu
iCarMB V3.0 najbardziej opłacalny około 350e można dostać taniej
Jest w nim nastawa przepustnicy / kat skrętu kier/wymiana klocków i nastawa oraz parę innych przydatnych funkcji...
Kabel od jakiejś Toyoty można zaadaptować do odczytania błędów podobno wystarczy ściągnąć xentry i kabel śmiga

Co do kodowania to pierwsza opcja oczywista dziala koduje
Opcją druga dziala ale nie koduje wszystkiego więc z dodawaniem funkcji czasami trzeba do kogoś się udać
Opcją 3 podobno można kodować również ale troszkę pewności mi brak czy to nie jakąś ściema może ktoś potwierdzi czy to dziala ogólnie ja jeszcze tego nie próbowałem
dellx
Posty: 85
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 08:13

Re: Kontrolka start/stop - cały czas na żółto

Post autor: dellx »

Tak dla potomnych. Mój akumulator po zmierzeniu wykazał 60-70% sprawności. Zatem podejmę próbę jego podładowania.

Serwis zajmujący się tylko akumulatorami podpowiedział, żeby ładować bardzo małym prądem, przez co najmniej 12 godzin i napięcie prostownika/ładowarki nie powinno być wyższe niż 14,7-14,9 V
treborsos
Posty: 85
Rejestracja: 31 gru 2020, o 13:14

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: treborsos »

HYBRID pisze: 22 paź 2021, o 11:28 Oczywiście że fajnie jest kase zaoszczędzić jeżeli można na diagnostyce lub naprawie o ile okres gwarancji minął a serwisy samochodowe to już różnie jest głównie jak misiem do 200+ do standardowej ceny .. ..
…….Co do kodowania to pierwsza opcja oczywista dziala koduje
Opcją druga dziala ale nie koduje wszystkiego więc z dodawaniem funkcji czasami trzeba do kogoś się udać
Opcją 3 podobno można kodować również ale troszkę pewności mi brak czy to nie jakąś ściema może ktoś potwierdzi czy to dziala ogólnie ja jeszcze tego nie próbowałem
Chińska podróbka miała do niedawna prawie pełną funkcjonalność Xentry z kodowaniem online, ale sie skończyło (dostęp online). Pozostała diagnostyka i takie tam. Ale za pomocą tego interfejsu i programu np. DTS Monaco można offline zmienić kodowanie itd. Da sie oczywiście też ustawić ( przynajmniej w mojej benzynie) ustawienie start/stop aby pamiętał ostatnią pozycje ( czyli jak jest off to będzie off po włączeniu też ).
HYBRID
Posty: 141
Rejestracja: 29 sie 2021, o 19:03
Lokalizacja: Venlo

Re: Kontrolka start/stop - cały czas na żółto

Post autor: HYBRID »

A no to spoko o ile nie podjedziesz do serwisu wtedy zrobią aktualizacje i trzeba będzie jeszcze raz kodować ale to nie aż taki klopot ale trzeba o tym pamiętać...
A jak wkoncu z tą kontrolka bo narazie cisza jest....Start stop dziala czy nie ? Może coś z kodowaniem sie sypnęło... ale to już tylko daleka sugestia ... może trzeba start stop zakodować jeszcze raz ... a jakieś inne błędy są?
Czy moze już wszystko gra...
dellx
Posty: 85
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 08:13

Re: Kontrolka start/stop - cały czas na żółto

Post autor: dellx »

Temat póki co utknął w miejscu.
Jutro lub pojutrze jest założony plan podładowania akumulatora, zatem do końca tygodnia będzie coś wiadomo.
Sam brak start/stop mi nie przeszkadza tak naprawdę. Żadnych innych błędów auto nie komunikuje. Chyba że jakieś drobne które nie powodują zapalenia się żadnych kontrolek. Ale póki co nie mam oprogramowania żeby móc ewentualnie sprawdzić czy coś głębiej nie siedzi.
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Kontrolka start/stop - cały czas na żółto

Post autor: Schnaider »

dellx pisze: 26 paź 2021, o 11:20 Sam brak start/stop mi nie przeszkadza tak naprawdę.
Brak tego ustrojstwa jest zaletą.
Ja jeździłem tak rok do momentu pokazania się pomarańczowego komunikatu "zatrzymaj pojazd i przełącz na P".
Wyłączenie Start/Stop mam zakodowane wraz o odpaleniem wozu.
Wielu wręcz nazywa wprost ten system "engine killer".
Obrazek
saephir
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2019, o 15:41

Re: Kontrolka start/stop - cały czas na żółto

Post autor: saephir »

Schnaider pisze: 26 paź 2021, o 11:30 Brak tego ustrojstwa jest zaletą.
...
Wielu wręcz nazywa wprost ten system "engine killer".
True. Ja póki co robię "procedurę startu", jak w samolocie ;)
1. Engine Start
2. Wyłącz alert o pasach na tylnej kanapie.
3. Wyłącz Start/Stop.

Da się zakodować wyłączenie start-stop jakimś tanim narzędziem przez OBD, czy trzeba jechać gdzieś gdzie mają drogi sprzęt komputerowy specyficznie pod Mercedesy?
C180 FL kombi
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Kontrolka start/stop - cały czas na żółto

Post autor: Schnaider »

saephir pisze: 26 paź 2021, o 12:11 2. Wyłącz alert o pasach na tylnej kanapie.

Da się zakodować wyłączenie start-stop jakimś tanim narzędziem przez OBD, czy trzeba jechać gdzieś gdzie mają drogi sprzęt komputerowy specyficznie pod Mercedesy?
Ten alert o pasach i ciągła konieczność klikania OK, żeby to skasować... swoją drogą też mogliby dać możliwość wyłączenia tego komunikatu z konsoli...
System Start/Stop, żeby wyłączyć przy uruchamianiu, to tylko u nieautoryzowanego magika.
ASO ma zakaz automatycznej dezaktywacji ze względów...polityki.
Obrazek
dellx
Posty: 85
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 08:13

Re: Kontrolka start/stop - cały czas na żółto

Post autor: dellx »

Pozwolę sobie na mału update mojego tematu - dla przyszłych pokoleń :)
Problem ze start/stop został rozwiązany metodą wskazaną przez kolegów - nowy akumulator rozruchowy :)

Kupiłem ładowarkę mikroprocesorową i kilka razy doładowywałem stary akumulator. Niestety stan naładowania na poziomie 80% utrzymywał się bardzo krótko. Cały czas komputer pokazywał naładowanie akumulatora na poziomie około 70 % a regularna jazda doładowywała go o max 1%. Pojawił się również komunikat "zatrzymaj pojazd/ nie wyłączaj silnika". Komunikat pojawiał się regularnie co dwa dni, a tuż przed wymianą akumulatora potrafił zaświecić się 3 razy na odcinku 60 km.

Założyłem oryginalnego AGM Mercedesa 80 Ah 800 A (dostałem go w bardzo dobrej cenie) czyli identyczny jaki był założony. Tuż po jego założeniu jak tylko wyjechałem z parkingu start/stop zaświecił się na zielono. Poziom naładowania akumulatora przekracza 90%.
Jako ciekawostkę dodam że stary akumulator po zmierzeniu testerem miał już tylko 400 A prądu rozruchowego ze znamionowych 800A.

Przy wymianę w cenie dostałem zerowanie czujnika IBS (tej kostki przy klemie akumulatora) i zauważyłem po tym zabiegu że auto ładuje nowy akumulator znacznie wyższym prądem ładowania - około 4 A. Przy starym akumulatorze podczas jazdy było to mniej niż 0,5 A.

Może i stary akumulator wytrzymałby jeszcze zimę, ale drażniący był ten komunikat na wyświetlaczu co przesądziło o jego wymianie. Zaletą starego akumulatora był nieaktywny start/stop...a teraz przed jazdą trzeba stosować procedurę startu jak przy locie samolotem...najpierw komunikat o pasach z tyłu, a później wyłączenia systemy start/stop przyciskiem ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości