Przegląd ASO A i B

Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przegląd ASO A i B

Post autor: dasonen »

galicy0000 pisze: 4 maja 2021, o 19:41 W zaleznosci kto ma umowę ten jest dostawcą na piereszy montaż.
Tak, ale produkcja jest w-g projektu Mercedesa a nie w-g projektu własnego. Stąd mogą być różnice.
Jako ciekawostka - ta sama fabryka produkująca elementy o tym samym przeznaczeniu (np. tarcze hamulcowe, amortyzatory lub wahacze) potrafi stosować lepsze materiały lub wyższe normy kontroli jakości jeśli towar idzie do producenta a niższe, jeśli idzie na "wolny rynek". Informacja potwierdzona przez kolegę, który w jednym takim zakłądzie pracuje: to, co nie przeszło kontroli jakości w czasie produkcji "dla producenta" ma likwidowany znak BMW lub Audi i trafia do kontroli dla rynku "aftermarket".... a potem do sklepów.
I to nie jest tak, że do sklepów trafia zły towar. Chodzi o to, że towar dla producenta ma większe wymagania jakościowe. Musi być tak dobry, że nie spowoduje niezadowolenia u odbiorcy. To producent jest gwarantem i masowe awarie spowoduja, że fabryka straci kontrakt lub nawet będzie musiała oddać część kasy. Niezadowolenie Kowalskiego jest dla fabryki niczym w porównaniu do niezadowolenia grupy VAG. Z pewnością podobnie jest z Mercedesem - ma swoje wymagania dotyczące produktu "na pierwszy montaż".
C43 AMG
galicy0000
Posty: 29
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:18
Lokalizacja: Łańcut

Re: Przegląd ASO A i B

Post autor: galicy0000 »

Tylko te same tarcze hamulcowe co kupisz w aso juz nie są te same co wyjechały w twoim w205 z taśmy ,czy mam rację, wiesz lepiej .

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przegląd ASO A i B

Post autor: dasonen »

Tylko te tarcze kupione w ASO mogą być jakością bliżej tym, z którymi auto wyjechało z fabryki niz tym, które kupisz w sklepie jako zamienniki. Przetestowane w praktyce na BMW przez setki ludzi (w tym mnie) :)
C43 AMG
galicy0000
Posty: 29
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:18
Lokalizacja: Łańcut

Re: Przegląd ASO A i B

Post autor: galicy0000 »

Ja jednak założę tarcze np Zimmermann, a kolega niech przepłaca.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Andrzej
Posty: 298
Rejestracja: 6 kwie 2016, o 23:49

Re: Przegląd ASO A i B

Post autor: Andrzej »

galicy0000 pisze: 6 maja 2021, o 10:36 Ja jednak założę tarcze np Zimmermann, a kolega niech przepłaca. Obrazek

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Popieram w każdym calu . Ja teraz przegląd po 85 tyś zrobiłem za 2.2 zł z wpisem do bazy mercedesa . Wymiana TEGO co żąda system MB , olej w skrzyni biegów . Aso sobie zarzyczyło 4.2 zł , tylko wspomnę że na fakturze proforma wpisali 2razy ten sam filtr i 5 litrów płynu do spryskiwaczy.
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przegląd ASO A i B

Post autor: dasonen »

galicy0000 pisze: 6 maja 2021, o 10:36 Ja jednak założę tarcze np Zimmermann, a kolega niech przepłaca. Obrazek
Spokojnie, też tak miałem :)
Wbrew temu, co wszyscy w koło radzili - wkładałem do BMW najpierw tarcze Zimmermanna a później wypasione EBC z klockami EBC (zestaw w cenie kompletu z ASO). Długo nie pożyły mimo starannego układania. W końcu wymieniłem na "zwykłe, fabryczne" i sprawowały się lepiej niż wszystkie poprzednie :)
Nie twierdzę, że wszystko z ASO jest lepsze, ale są sytuacje, kiedy tak może być.
C43 AMG
galicy0000
Posty: 29
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:18
Lokalizacja: Łańcut

Re: Przegląd ASO A i B

Post autor: galicy0000 »

Trzeba bylo wymienic piasty, a później tarczę i klocki trochę znam się na bmw dziwne rzeczy dzieją sie u Ciebie z tymi hamulcami.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przegląd ASO A i B

Post autor: dasonen »

galicy0000 pisze: 6 maja 2021, o 23:11 Trzeba bylo wymienic piasty,
Nie trzeba było - chyba, ze fabryczne tarcze magicznie naprawiły piasty
Ciekawostka - to samo w BMW dotyczy termostatów (i małego i dużego) w dieslach R6 - kupione w ASO dają spokój na dłużej niż aftermarkety.
galicy0000 pisze: 6 maja 2021, o 23:11 trochę znam się na bmw
Trochę mało, skoro nie znasz powszechnie znanej prawdy o tarczach :)
C43 AMG
galicy0000
Posty: 29
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:18
Lokalizacja: Łańcut

Re: Przegląd ASO A i B

Post autor: galicy0000 »

Wiesz lepiej to przepłacaj, nie wiem czym się zajmujesz ale napewno nie motoryzacją. Zarejestrowałem się tutaj z ciekawosci, no i jestem wlascicielem w205 ale bajki dobre opowiadasz, ja się nie wymądrzam, ale jak chcesz opini na temat części to napewno" Kowalski" ci nie powie a termostatów do bmw ile założyłeś, bo ja przez 11 lat niewiem 100 może wiecej. (zajmujesz się reklamacjami), ja tylko mowie że nie warto przepłacać produkty Oe jak najbardziej przyznaję rację, ale jest alternatywa o porownywalnej jakosci, na ktorej trzeba się znać

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Przegląd ASO A i B

Post autor: GLC X253 »

Tarcze i klocki nie są produkowane ani przez BMW czy MB. Robią je wyspecjalizowane firmy, ale ściśle wg technologii zleceniodawcy, czyli w tym przypadku BMW i MB. Z zasady nie mogą oni sprzedawać ich "na boku". Oczywiście produkują zamienniki wg własnych technologii, które parametrami niewiele odbiegają od tych tzw. oryginalnych. Tarcze hamulcowe często są uszkadzane przez niewłaściwy montaż. Po pierwsze nie powinno być luzów na łożyskach piast. Po drugie miejsce styku piasty z tarczą powinno być starannie oczyszczone z rdzy i nalotów. I po trzecie co często jest ignorowane, to bardzo ważne jest pierwsze przykręcenie felgi do piasty. Ono decyduje o prawidłowym ułożeniu tarczy na piaście. Nie powinno się do tego celu używać powszechnych w warsztatach udarowych kluczy pneumatycznych. Tak jak w przypadku śrub głowicy zaworowej należy dokręcać stopniowo i na krzyż. Oczywiście dotyczy to pierwszego razu po wymianie tarcz. Odradzam też ostre hamowanie bezpośrednio po wymianie. Klocki powinno się nieco "dotrzeć" zanim zrobimy test skuteczności. Oczywiście nie wolno zapomnieć o starannym odtłuszczeniu tarcz przed montażem.
ZW (GLC 250 - 211KM)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości