uwaga uszkodzenie sprężarki W205 C180 z 2015

hubertuss
Posty: 235
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: uwaga uszkodzenie sprężarki W205 C180 z 2015

Post autor: hubertuss »

W nowych autach z reguły są kompresory śrubowe. Zawsze się kręcą a za włączenie klimy odpowiada tylko elektrozawór, Stare konstrukcje to kompresory tłoczkowe, które były uruchamiane za pomocą sprzęgła na kółku. Kompresory śrubowe tez mogą mieć sprzęgło aby jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa.
Nie włączanej klimie nawet przez cały rok nic się nie stanie. Kompresor jest szczelny i jeśli jest odpowiednia ilość czynnika i olej nic nie ma prawa się stać. W 205 na bank jest czujnik ciśnienia klimy zwany presostatem. Każdy układ go ma.
Jeśli układ był nieszczelny dłuższy czas mogła dostać się wilgoć. Ale to musiało być długo. Kilka miesięcy jazdy zimą po wodzie i wilgotnym powietrzu przy sporym pęknięciu mogły zrobić swoje.
Chłodnicę być może wymieniono dlatego, ze niektóre mają zintegrowany osuszacz. Nie wiem jak jest w w 205. Ewentualnie śrubowy kompresor nie ma sprzęgła a kręcił się cały czas lecz bez oleju.
C 220 d 4 matic
Jara
Posty: 440
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: uwaga uszkodzenie sprężarki W205 C180 z 2015

Post autor: Jara »

hubertuss pisze: 20 lis 2020, o 21:21 W nowych autach z reguły są kompresory śrubowe. Zawsze się kręcą a za włączenie klimy odpowiada tylko elektrozawór, Stare konstrukcje to kompresory tłoczkowe, które były uruchamiane za pomocą sprzęgła na kółku. Kompresory śrubowe tez mogą mieć sprzęgło aby jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa.
Nie włączanej klimie nawet przez cały rok nic się nie stanie. Kompresor jest szczelny i jeśli jest odpowiednia ilość czynnika i olej nic nie ma prawa się stać. W 205 na bank jest czujnik ciśnienia klimy zwany presostatem. Każdy układ go ma.
Jeśli układ był nieszczelny dłuższy czas mogła dostać się wilgoć. Ale to musiało być długo. Kilka miesięcy jazdy zimą po wodzie i wilgotnym powietrzu przy sporym pęknięciu mogły zrobić swoje.
Chłodnicę być może wymieniono dlatego, ze niektóre mają zintegrowany osuszacz. Nie wiem jak jest w w 205. Ewentualnie śrubowy kompresor nie ma sprzęgła a kręcił się cały czas lecz bez oleju.
A ja myślałem że tylko tłoczkowe są.
W W203 kręciło się cały czas .. wiec to śrubowa już była ( sterownik silnika potrafił sam sobie ja i inne urządzenia wyłączyć jak była potrzebna pełna moc silnika). W 205 wydaje mi się że jest sprzęgiełko .. może elektronika tu już przy śrubowej sama sobie decyduje jak wyłączy klime ... bo wydaje mi sie że przez jakiś czas od wyłączenia (1..5 minut) jest jeszcze sprzęgnięte ... tylko zimna już to nie produkuje więcej.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość