Zakup C-klasy z 4matic

Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zakup C-klasy z 4matic

Post autor: Jara »

W Quattro kiedyś ... można szaleć na śniegu .. tylko uwaga hamuje to tak samo. Jak jest ślisko w 4 puktach i nie ma sie kolcy ... to raczej nie ma szans by coś zwojować.
Jako używane auto - 7 letnie w sprzedaży raczej odstraszało to ... 1 osiówkę pierwszy by już kupił po 1 dniu ogłoszenia ... a to poszło po miesiącu i cenę musiałem atrakcyjniejszą zrobić.
Od tego czasu nie komplikuję auta .. jak nie muszę .. dla narciarzy ma to sens, jakieś podłe drogi nie odśnieżane ... bo tylni napęd niestety łatwo się zakopuje.
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zakup C-klasy z 4matic

Post autor: dasonen »

Jara pisze: 4 sty 2021, o 16:01 W Quattro kiedyś [...] Jako używane auto - 7 letnie w sprzedaży raczej odstraszało to ... 1 osiówkę pierwszy by już kupił po 1 dniu ogłoszenia ... a to poszło po miesiącu i cenę musiałem atrakcyjniejszą zrobić.
Ciekawe, jak swoje quattro wystawiłem na sprzedaż po zakupie C43 to nie było problemów. Ogłoszenie pokazało się w piątek wieczorem po 23-ciej a już przed północą był pierwszy telefon. W poniedziałek miałem już kasę na koncie i nie miałem auta. Chętnych była niezła kolejka i sprzedałem za więcej, niż wystawiłem (a tanio nie było).
Może ilość chętnych zależy od stanu auta i jego historii a nie tego, czy ma quattro? W Audi odstrasza S-Tronic a nie quattro, które jest mniej awaryjne niż xDrive w BMW :)
C43 AMG
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Zakup C-klasy z 4matic

Post autor: hubertuss »

Dokładnie ludzie boją się trochę s tronica a z tiptronic jest mało modeli. U mnie też wybór padł na merca ze względu na skrzynię. Napęd 4x4 Audi jest trochę lepszy. Ale Mercedesowski 4 generacji też nie powinien odstawać jakoś mocno.
C 220 d 4 matic
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zakup C-klasy z 4matic

Post autor: dasonen »

hubertuss pisze: 9 sty 2021, o 16:47 U mnie też wybór padł na merca ze względu na skrzynię.
Ciekawe :) Ja z podobnych powodów wziąłem Mercedesa. No i dźwięk AMG... Mocy prawie 100KM mniej niż w Audi, ale też ładnie jeździ - tylko trzeszczy w środku strasznie :)
hubertuss pisze: 9 sty 2021, o 16:47Napęd 4x4 Audi jest trochę lepszy. Ale Mercedesowski 4 generacji też nie powinien odstawać jakoś mocno.
Nie powiedziałbym, że "lepszy". Audi już od dawna nie stosuje klasycznego torsena - tylko układy z torsenem i kołem koronowym i sprzęgłami wielotarczowymi. Mogę to tak opisać: Audi wyjeżdżało przodem a Mercedes ma nerwowy tył :) Trudno powiedzieć, który napęd jest "lepszy". W codziennym, (spokojnym) użytkowaniu - nie widać różnicy w samym napędzie. Tu Mercedes nie ustępuje w jakiś widoczny sposób.
C43 AMG
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: Zakup C-klasy z 4matic

Post autor: Rufio »

hubertuss pisze: 9 sty 2021, o 16:47 Napęd 4x4 Audi jest trochę lepszy. Ale Mercedesowski 4 generacji też nie powinien odstawać jakoś mocno.
C43 AMG ma napęd 4x4 ze stałym rozkładem momentu 31/69 p/t w odroznieniu od pozostalych C klas.
Jest wrażenie jazdy autem RWD.
Obrazek
C43 AMG kombi
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Zakup C-klasy z 4matic

Post autor: hubertuss »

W Mercedesie ze skrzynią 9 G też chyba są koła koronowe czy tam słoneczne. Coś podobnego jak w audi. Nie wiem czy są dodatkowo sprzęgła wielotarczowe umożliwiające płynne przekazywanie mocy czyli zamianę stosunku % przód tył. Chyba nie. Nigdzie nie natrafiłem na info o tym. W zwykłej c klasie z 9 G np mojej jest przekazywana moc w stosunku 55 % tył 45 % przód jak dobrze pamiętam. Większość audi ma wyjściowo 60 % tył i 40 % przód przy czym może ten stosunek zmieniać. I tutaj może być ta "lepszość" w pewnych bardziej ekstremalnych warunkach.
Niestety nie udało mi się dotrzeć do jakichś rysunków mechanizmu różnicowego c klasy z 9 g. Nawet w katalogu dyfer występuje jako jedna część i nie ma rysunków tego co ma w środku.
Na pewno Mercedes ma napęd stały tak jak audi w przeciwieństwie do x drive bmw, które jest napędem dołączanym.
Wjeżdżanie przodem w audi to w dużej mierze zasługa silnika przed przednią osią. W c klasie silnik jest przesunięty do tyłu i nawet mój diesel ma przednią oś mniej więcej na środku silnika. Podejrzewam, ze w c 43 amg gdzie jest v6 krótsze od mojego r4 jeszcze więcej silnika może być za przednią osią.
C 220 d 4 matic
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: Zakup C-klasy z 4matic

Post autor: Rufio »

Chyba nie do końca tak ze stalym rozkładem momentu w zwyklej c klasie.
Jak rozkodujesz VIN C43 to jest wzmianka o rozkladzie momentu 31/69.
51A TORQUE DISTRIBUTION 31/69
Zwykla c klasa chyba ma zmienny rozklad momentu jak xdrive w BMW.
Obrazek
C43 AMG kombi
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Zakup C-klasy z 4matic

Post autor: hubertuss »

Podajesz stały stosunek rozdziału napędu i piszesz, ze coś nie tak. Wszystko jak najbardziej tak. Poprzez dobór odpowiedniej średnicy kół koronkowych czy tam słonecznych jak zwał tak zwał w c klasie z góry założono jakiś rozdział momentu na obie osie. AMG mają więcej na tylną oś zwykłe bo 31 do 69 zwykłe 45 do 55. Natomiast jeśli chodzi o opis najnowszych generacji quattro w których oprócz kół koronkowycch są sprzęgła. One mogą w określonych sytuacjach na przód przenieść więcej mocy niż na tył. I mamy np opis, że na przednią os może trafić o 30 do 60 % mocy a na tył, od 40 do 70. Czyli mamy tu wartości określone nie jedną liczbą a od do. Dlatego mamy zmienny rozkład momentu.
Zwykła c klasa ma taki sam centralny dyferencjał jak amg c klasa. Tylko zmienione są proporcje kół koronkowych dla przedniej i tylnej mocy co daje inny stosunek podziału momentu na obie osie. W dyfrze nie ma żadnej elektroniki nie prowadzą do niego, żadne kable itd. Są tam tylko koła zębate w przeciwieństwie do audi, które ma tam dodatkowo sprzęgła. Oczywiście mowa o skrzyni 9 G.
Natomiast bmw ma napęd dołączany jak haldex tylko dołącza się przednia oś zamiast tylnej. Faktycznie stopień dołączenia osi przedniej może być regulowany w zakresie od 10 do 50 %. Ale gdy samochód jedzie po prostej i się nie ślizga 90 % mocy trafia na os tylną. Podczas gdy w 4 matic i quattro moc w założonym stosunku trafia na każdą oś cały czas nawet gdy auto się nie ślizga. (np 45 do 55 lub 31 do 69 dla c klasy lub 40 do 60 dla audi)
C 220 d 4 matic
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zakup C-klasy z 4matic

Post autor: Jara »

hubertuss pisze: 10 sty 2021, o 14:23 Podajesz stały stosunek rozdziału napędu i piszesz, ze coś nie tak. Wszystko jak najbardziej tak. Poprzez dobór odpowiedniej średnicy kół koronkowych czy tam słonecznych jak zwał tak zwał w c klasie z góry założono jakiś rozdział momentu na obie osie. AMG mają więcej na tylną oś zwykłe bo 31 do 69 zwykłe 45 do 55. Natomiast jeśli chodzi o opis najnowszych generacji quattro w których oprócz kół koronkowycch są sprzęgła. One mogą w określonych sytuacjach na przód przenieść więcej mocy niż na tył. I mamy np opis, że na przednią os może trafić o 30 do 60 % mocy a na tył, od 40 do 70. Czyli mamy tu wartości określone nie jedną liczbą a od do. Dlatego mamy zmienny rozkład momentu.
Zwykła c klasa ma taki sam centralny dyferencjał jak amg c klasa. Tylko zmienione są proporcje kół koronkowych dla przedniej i tylnej mocy co daje inny stosunek podziału momentu na obie osie. W dyfrze nie ma żadnej elektroniki nie prowadzą do niego, żadne kable itd. Są tam tylko koła zębate w przeciwieństwie do audi, które ma tam dodatkowo sprzęgła. Oczywiście mowa o skrzyni 9 G.
Natomiast bmw ma napęd dołączany jak haldex tylko dołącza się przednia oś zamiast tylnej. Faktycznie stopień dołączenia osi przedniej może być regulowany w zakresie od 10 do 50 %. Ale gdy samochód jedzie po prostej i się nie ślizga 90 % mocy trafia na os tylną. Podczas gdy w 4 matic i quattro moc w założonym stosunku trafia na każdą oś cały czas nawet gdy auto się nie ślizga. (np 45 do 55 lub 31 do 69 dla c klasy lub 40 do 60 dla audi)
Co do BMW to parę lat temu dość młode ( aczkolwiek już po gwarancji) a już sprzęgła były do regeneracji ( podobno mało trwale to jest ) ... wiec obecne napędy 4x4 to fajne do gwarancji to. Nawet 6x6 wywrotki potrafią nie przeżyć jednej budowy jak się trafi budowanie w zimie i grząskim terenie.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zakup C-klasy z 4matic

Post autor: Jara »

hubertuss pisze: 10 sty 2021, o 14:23 Podajesz stały stosunek rozdziału napędu i piszesz, ze coś nie tak. Wszystko jak najbardziej tak. Poprzez dobór odpowiedniej średnicy kół koronkowych czy tam słonecznych jak zwał tak zwał w c klasie z góry założono jakiś rozdział momentu na obie osie. AMG mają więcej na tylną oś zwykłe bo 31 do 69 zwykłe 45 do 55. Natomiast jeśli chodzi o opis najnowszych generacji quattro w których oprócz kół koronkowycch są sprzęgła. One mogą w określonych sytuacjach na przód przenieść więcej mocy niż na tył. I mamy np opis, że na przednią os może trafić o 30 do 60 % mocy a na tył, od 40 do 70. Czyli mamy tu wartości określone nie jedną liczbą a od do. Dlatego mamy zmienny rozkład momentu.
Zwykła c klasa ma taki sam centralny dyferencjał jak amg c klasa. Tylko zmienione są proporcje kół koronkowych dla przedniej i tylnej mocy co daje inny stosunek podziału momentu na obie osie. W dyfrze nie ma żadnej elektroniki nie prowadzą do niego, żadne kable itd. Są tam tylko koła zębate w przeciwieństwie do audi, które ma tam dodatkowo sprzęgła. Oczywiście mowa o skrzyni 9 G.
Natomiast bmw ma napęd dołączany jak haldex tylko dołącza się przednia oś zamiast tylnej. Faktycznie stopień dołączenia osi przedniej może być regulowany w zakresie od 10 do 50 %. Ale gdy samochód jedzie po prostej i się nie ślizga 90 % mocy trafia na os tylną. Podczas gdy w 4 matic i quattro moc w założonym stosunku trafia na każdą oś cały czas nawet gdy auto się nie ślizga. (np 45 do 55 lub 31 do 69 dla c klasy lub 40 do 60 dla audi)
Co do BMW to parę lat temu dość młode ( aczkolwiek już po gwarancji) a już sprzęgła były do regeneracji ( podobno mało trwale to jest ) ... wiec obecne napędy 4x4 to fajne do gwarancji to. Nawet 6x6 wywrotki potrafią nie przeżyć jednej budowy jak się trafi budowanie w zimie i grząskim terenie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 79 gości