Rodzaje klimatyzacji

ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: ktos92 »

Warto podłączyć SD i zerknąc na parametry live data odnośnie czujników temperatury. Takie objawy może właśnie dawać zły odczyt z jednego z czujników który nazjduje się kabinie bądź też czujnika zewnętrznego. Warto też zerknąć na układ klimatyzacji. Spróbuj wyłączyć tryb Auto i ustaw nadmuch na maxa i najniższą możliwą temperature zobacz co się będzie działo.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: bobofrut »

PSlowik pisze: 12 cze 2019, o 18:18 Witam serdecznie.

Odgrzeje troszkę temat mam pytanie czy u Was tez tak działa klimatyzacja, że ustawiam 18*C a w aucie mam 26 :(
Przy ustawieniu 21*C moge zapomniec o komfortowych warunkach w aucie.
Sila nawiewu przy ustawieniu AUTO jest bardzo niska :(
Temp z kratek leci niby chłodna ok 5-7*C.

Będę wdzięczny za odpowiedź.
U mnie wymiana filtrów kabiny, a szczególnie wewnętrznego poprawiła sytuację.
Teoretycznie filtry zmieniane przy przeglądach. Praktycznie okazało się że wewnętrzny nie był zmieniany od nowości. Efekt był taki sam jak opisany u ciebie.
W205-C180
X164-GL450
PSlowik
Posty: 12
Rejestracja: 17 maja 2019, o 23:26

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: PSlowik »

Ale moje auto ma dopiero 2 miesiace :(
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: miluch »

PSlowik pisze: 21 lip 2019, o 19:16 Ale moje auto ma dopiero 2 miesiace :(
Coś jest nie tak. Klima powinna jednak chłodzić do tych 18 stopni.

U mnie jest taki efekt chwilowej duchoty tuz po wyjeździe z garażu. Auto jest jeszcze wychłodzone i mimo że na zewnątrz upał to przez chwilę klima nie chłodzi adekwatnie. Po chwili zaczyna jednak chłodzić, jak czujniki dostaną "ciepła".
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
sylmicha

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: sylmicha »

U mnie jak ustawię temp 18 stopni to w tym aucie jest wyraźnie za ciepło. W Passacie jak ustawiam 18 stopni to marzne!!! Pojechałem do serwisu bo myślałem, że może czynnika jest za mało. Sprawdzono wszystko i było ok. Mimo to czynnik wymieniono,jednak nadal w tym aucie jest zbyt ciepło. Zrobiono pomiar temp.na dyszach nadmuchu i temp wynosi 6 stopni czyli bardzo dobrze. Uważam, że szyba czołowa i deska rozdzielcza to szajs przez który tak się dzieje.
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 111
Rejestracja: 12 mar 2017, o 07:58

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: Jarek »

Hmm... Dziwna sprawa z tą wymianą czynnika? Uzupełnić ubytek to ok ale wymiana?
W205 C200 184PS +.... :twisted:
W222 S500... :shock:
damianw
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2018, o 22:53

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: damianw »

Jarek pisze: 22 lip 2019, o 14:38 Hmm... Dziwna sprawa z tą wymianą czynnika? Uzupełnić ubytek to ok ale wymiana?
Jak kiedyś rozmawiałem z firmą, która się zajmuje systemami klimatyzacji, procedura polega na tym, że najpierw "odsysają" z układu stary czynnik w celu sprawdzenia ilości jaki jest w układzie, zawartości oleju i zazwyczaj układ napełniany jest nowym czynnikiem. Stary jest przetwarzany przez maszynę. Z założenia aby wiedzieć ile czynnika potrzeba dobić, czynnik ten trzeba najpierw "zważyć" a jedyna metoda właśnie ściągniecie starego czynnika.
sylmicha

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: sylmicha »

damianw pisze: 22 lip 2019, o 14:47
Jarek pisze: 22 lip 2019, o 14:38 Hmm... Dziwna sprawa z tą wymianą czynnika? Uzupełnić ubytek to ok ale wymiana?
Jak kiedyś rozmawiałem z firmą, która się zajmuje systemami klimatyzacji, procedura polega na tym, że najpierw "odsysają" z układu stary czynnik w celu sprawdzenia ilości jaki jest w układzie, zawartości oleju i zazwyczaj układ napełniany jest nowym czynnikiem. Stary jest przetwarzany przez maszynę. Z założenia aby wiedzieć ile czynnika potrzeba dobić, czynnik ten trzeba najpierw "zważyć" a jedyna metoda właśnie ściągniecie starego czynnika.
Dokładnie tak, ciekaw jestem w jaki sposób ktoś miałby to uzupełnić skoro nie wiadomo ile jest w środku czynnika? To normalna procedura.
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 111
Rejestracja: 12 mar 2017, o 07:58

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: Jarek »

sylmicha pisze: 22 lip 2019, o 23:07
damianw pisze: 22 lip 2019, o 14:47
Jarek pisze: 22 lip 2019, o 14:38 Hmm... Dziwna sprawa z tą wymianą czynnika? Uzupełnić ubytek to ok ale wymiana?
Jak kiedyś rozmawiałem z firmą, która się zajmuje systemami klimatyzacji, procedura polega na tym, że najpierw "odsysają" z układu stary czynnik w celu sprawdzenia ilości jaki jest w układzie, zawartości oleju i zazwyczaj układ napełniany jest nowym czynnikiem. Stary jest przetwarzany przez maszynę. Z założenia aby wiedzieć ile czynnika potrzeba dobić, czynnik ten trzeba najpierw "zważyć" a jedyna metoda właśnie ściągniecie starego czynnika.
Dokładnie tak, ciekaw jestem w jaki sposób ktoś miałby to uzupełnić skoro nie wiadomo ile jest w środku czynnika? To normalna procedura.
Rozumiem procedury ale aby stwierdzić czy nastąpił ubytek nie ma konieczności odsysania czynnika. Najważnieszym parametrem są wartości ciśnienia wysokiego i niskiego przy odczycie manometrem. Czy ktokolowiek uzupełniał czynnik w układach klimatyzacji domowych, przemysłowych czy nawet lodówkach. Jedyną przyczyną ubytku jest wyłącznie nieszczelność układu wynikająca z uszkodzeń mechanicznych bardzo słabych jakościowo montowanych elementów układu. Nieskuteczność chłodzenia przy prawidłowych wartościach ciśnienia może być skutkiem:
nie drożności filtra przeciwpyłkowego, nieprawidłowych odczytów z czujników wartości temperatury przez komputer sterujący pracą układu, zanieczyszczenia zewnętrznych powierzchni wymienników ciepła, częściowo zanieczyszczonymi dyszami dławiącymi, zanieczyszczonym wylotem osuszacza a czasem podczas pracy klimatyzacji zablokowaniem lodem, który powstał z wody znajdującej się w czynniku chłodniczym za zaworem.
W205 C200 184PS +.... :twisted:
W222 S500... :shock:
sylmicha

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: sylmicha »

Kolego nieszczelność nie jest jedyną przyczyną ubytku czynnika. Ukł klimatyzacji w samochodzie jest tak skonstruowany, że dopuszczalny jest ubytek czynnika do 50g rocznie. Zaznaczam dopuszczalny. Min dlatego zalecane jest uzupełnianie/wymienianie czynnika co dwa lata. Oczywiście w tym wypadku Mercedes ma inne zdanie i do klimatyzacji zagląda jak są problemy lub niektóre serwisy przy przeglądzie po 4-5 latach. Co się tyczy chłodzenia to prawdopodobnie problemem tych aut jest kiepska atermiczność przedniej szyby i w wypadku modeli ze zwykłą deską rozdzielczą zbyt mocne nagrzewanie jej i emitowanie gorąca do kabiny. Chłodzenie przez klimatyzację nie jest wystarczające w pełnym słońcu nawet jak dysze nadmuchu podają zimne powietrze o temp 6 stopni. Kolejny zonk w tych autach.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości