Rodzaje klimatyzacji

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 111
Rejestracja: 12 mar 2017, o 07:58

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: Jarek »

Ubytek musi mieć przyczynę... Znika wyparowuje w wyniku czego cudu nie tylko nieszczelności i tyle w temacie!
W205 C200 184PS +.... :twisted:
W222 S500... :shock:
mar gda
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2017, o 20:23

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: mar gda »

hm
prawidłowo skonstruowany układ nie powinien wcale mieć ubytków ma być szczelny i koniec .
Ubytek 50 gr o którym mowa bierze się w większości z podłączenia manometrów w celu sprawdzenia ciśnień przy przeglądach.
Prawda jest taka że przy prawidłowej pracy układu należy jak najmniej gmerać .Czynniki 1234 yf czy R 134 są czynnikami nie jednorodnymi jest to mieszanina gazów .Dlatego przy nieszczelnościach należy stary czynnik odessać .Utrata szczelności doprowadza do ubytku jednego z lżejszych gazów a w jakim % uleciał kto to wie .Rozszczelnienie może nastąpić nie tylko poprzez wadę ,mechaniczne uszkodzenia ,ale często poprzez zawór serwisowy.
Dlatego kiedy słabo klima chłodzi a ,sprężarka działa ,skraplacz czyli chłodnica klimy jest czysta i filtry wymienione najlepiej stary czynnik odessać
sprawdzić szczelność w razie nieszczelności naprawić .Wpuścić azot aby osuszyć inst . następnie napełnić układ nowym czynnikiem .
Ot i cała filozofia .Należy unikać dopuszczania czynnika bo nikt nie wie jak taka mieszanka się zachowa temp. odparowania i skraplania nie będzie taka jak być powinna i pomimo "nabitej" klimy efekt chłodzenia będzie żaden.
pozdrawiam .
C 200 Estate 184 hp
sylmicha

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: sylmicha »

Jarek pisze: 23 lip 2019, o 22:19 Ubytek musi mieć przyczynę... Znika wyparowuje w wyniku czego cudu nie tylko nieszczelności i tyle w temacie!
Nie wiem po co te wykrzykniki? Znasz dokładnie budowę ukł klimatyzacji w samochodzie,typy połączeń, rodzaj zastosowanych uszczelnień i to jak się to wszystko zachowuje w określonych warunkach i temperaturach? Masz wgl jakieś konkretne szkolenia wiedzę w tym zakresie? Potrafisz mi wytłumaczyć dlaczego nasze W205 mają fabrycznie o około 40-50 gram więcej czynnika niż to mówi naklejona informacja znajdująca się na klapie silnika? Potrafisz wytłumaczyć dlaczego konkretnie W205 z przebiegiem około 180-200 tysięcy kilometrów ma czynnika o około 70 gramów mniej? Oczywiście przy sprawnym systemie klimatyzacji. Jak potrafisz mi to mądrze wytłumaczyć to daj znać,a ja Ci powiem czy gadasz bzdury.
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 111
Rejestracja: 12 mar 2017, o 07:58

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: Jarek »

sylmicha pisze: 24 lip 2019, o 00:38
Jarek pisze: 23 lip 2019, o 22:19 Ubytek musi mieć przyczynę... Znika wyparowuje w wyniku czego cudu nie tylko nieszczelności i tyle w temacie!
Nie wiem po co te wykrzykniki? Znasz dokładnie budowę ukł klimatyzacji w samochodzie,typy połączeń, rodzaj zastosowanych uszczelnień i to jak się to wszystko zachowuje w określonych warunkach i temperaturach? Masz wgl jakieś konkretne szkolenia wiedzę w tym zakresie? Potrafisz mi wytłumaczyć dlaczego nasze W205 mają fabrycznie o około 40-50 gram więcej czynnika niż to mówi naklejona informacja znajdująca się na klapie silnika? Potrafisz wytłumaczyć dlaczego konkretnie W205 z przebiegiem około 180-200 tysięcy kilometrów ma czynnika o około 70 gramów mniej? Oczywiście przy sprawnym systemie klimatyzacji. Jak potrafisz mi to mądrze wytłumaczyć to daj znać,a ja Ci powiem czy gadasz bzdury.
Wyższa ilość czynnika jest świadomym zabiegiem Daimlera tożsama jak zwiększona moc silników w odniesieniu do deklarowanych wartości producenta... ale to nie temat wątku. Ubytek czynnika deklarowany przez producentów jako naturalny jest wynikiem połączeń (coraz gorszej jakości, świadomie :D ) poszczególnych elementów pracujących w układzie jako zabezpieczenie przed roszczeniami klientów nawet w okresie gwarancji. W warunkach laboratoryjnych oczywiście są to układy prawie "doskonałe" ;), jednakże nasze auta poruszają się poza nimi więc działają na nie siły fizyki, drgania, naprężenia, naciągnięcia, warunki atmosferyczne itp. co powoduje ów ubytek.
W205 C200 184PS +.... :twisted:
W222 S500... :shock:
Andrzej
Posty: 298
Rejestracja: 6 kwie 2016, o 23:49

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: Andrzej »

Robię serwis klimy co roku , nie w MB tylko u kolegi wiadomo bzdurna cena w MB . Co roku brakuje mi około 100 gr. klimę jak ustawię na maksa mrozi aż miło żona mówi że za zimno . Nie wiem skąd te narzekania na działanie klimy w W 205 (Poza tym ubytkiem ) ale mówią że to rzecz normalna . I jak bym nie serwisował to np. po dwóch latach będzie też brakowało koło 100 gr. a nie np. 200 .
hord
Posty: 117
Rejestracja: 14 lis 2017, o 22:23

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: hord »

skoro w ciagu roku systematycznie ubywa czynnika ,to dlaczego pozniej miało by przestac jak twierdzisz?
mar gda
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2017, o 20:23

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: mar gda »

Podłączenie węży serwisowych pod zawory + wziernik w manometrze = około 70 /80 gr czynnika na układ który ma 630 gr sam oceń czy to dużo czy mało .Po załączeniu klimy sprężarka odessie do ciśnienia roboczego .reszta w kosmos.to ile czynnika spuścisz zależy od długości węży .
Co do temp. na nawiewach to ΔT wynosi około 7/8 °C czyli jak nastawiasz na 16 °C to masz 8 °C na parowniku + straty nagrzana deska tunele .itp .(straty ) to na kratkach od 10 -8 stopni powinno być wszystko co poniżej tej temp. świadczy o przemrożeniu parownika , a to może świadczyć o niskim ciśnieniu lub ( braku ) czynnika w układzie (powodów może być oczywiście więcej zawieszony zawór rozprężny wilgoć w układzie itp)przez kratki . .Powietrze nawiewane będzie wilgotne duszne ale schłodzone .Potem klima będzie cuchnąć .Trochę syf z tym start stopem bo wyłącza on sprężarkę na postoju ,parownik odtaja a,wentylator dalej zasysa i nawiewa wilgotne powietrze do kabiny .
Co do czynnika ja w swojej nowej C wywaliłem od razu 1234 zrobiłem z ciekawości próbę na azocie 9 bar i wyszła mi o dziwo nieszczelność po stronie niskiego ciśnienia i to w nowym Mb .Układ napełniłem 134 i fruwam spokojnie że nie jeżdżę na gazie bojowym .
Jedyne co potrzebowałem to nowe konektory do podłączenia i redukcje do węży . Gazy własne .
pozdrawiam .
C 200 Estate 184 hp
sylmicha

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: sylmicha »

Kolego Jarek ostatnią odpowiedzią zaprzeczyłeś swoim poprzednim odpowiedzią. Choć właśnie ostatnia odpowiedź ma sens. Kolego mar gda za długo tak nie polatasz na innym gazie ponieważ instalacja nie różni się tylko innymi zaworami na wężach o czym w innym temacie już pisałem. Ale przecież można i wody tam napompować bo kto komu zabroni. Kolego Andrzej 100 gramów rocznie to bardzo zły wynik więc nie mów, że masz z klimą ok. Chyba, że Twój kolega dysponuje tak świetnym sprzętem 😉. Po za tym aż tak częsta wymiana czynnika też wpływa negatywnie na układ klimatyzacji w samochodzie.
Andrzej
Posty: 298
Rejestracja: 6 kwie 2016, o 23:49

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: Andrzej »

Myślę że przy nieszczelności chociaż najmniejszej gaz by uciekł do zera , tak miałem dawno temu w Escorcie . Dopiero ultrafiolet pokazał gdzie jest nieszczelność . Wiem wy w Niemczech nawet aparaty do nabijania klimy macie lepsze.
sylmicha

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: sylmicha »

Andrzej pisze: 24 lip 2019, o 13:43 Myślę że przy nieszczelności chociaż najmniejszej gaz by uciekł do zera , tak miałem dawno temu w Escorcie . Dopiero ultrafiolet pokazał gdzie jest nieszczelność . Wiem wy w Niemczech nawet aparaty do nabijania klimy macie lepsze.
Akurat my mamy profesjonalne, natomiast już widziałem warsztaty w Polsce, które serwisują klimatyzację z butli gazowej plus węże i manometr...Spotkałem też takiego fachmana od klimy, który w/w sprzętem pompował do układu tyle czynnika, że po uruchomieniu klimatyzacji przy temp zewnętrznej 30 stopni celcjusza kompresor hamował silnik i spadała moc.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość