Błąd P052E71
Re: Błąd P052E71
Ciekawe, czy MBP rozszerzy gwarancję na te usterkę
https://youtu.be/pudOu9UIcCs?feature=shared
https://youtu.be/pudOu9UIcCs?feature=shared
Re: Błąd P052E71
To w gestii producenta auta. ASO niestety tu nie rządzi, musi mieć zgodę.lajsta pisze: ↑25 paź 2023, o 22:24 Ciekawe, czy MBP rozszerzy gwarancję na te usterkę
https://youtu.be/pudOu9UIcCs?feature=shared
Jak pojawiała się usterka podczas gwarancji ( max 2 lat lub 120 tys. km) bez mrugnięcia okiem wymieniali ... bo za wszystko na 100% płaci producent.
W innym wypadku to "prośba". Pomóc może np. regularny serwis u nich.
Odmowe problemy to może już być związane z kondycją silnika -> większe ma przedmuchy.
No raczej taka jest cecha silników tłokowych że te przedmuchy z przebiegiem się zwiększają .. dlatego wypada już czyścić odmę.
Re: Błąd P052E71
Odma zmieniona, wymieniony sam zawór z dwoma wężykami A2740187201. W GLC/C z USA oficjalnie wymagana jest wymiana całego zestawu odmy, który kosztuje tam ok. 350$, u nas jakieś 3 tysie z hakiem. Da się jednak wymienić jedynie zawór z wężykami - trzeba tylko podgrzać i rozłączyć jeden z termokurczliwych wężykow z puszki odmy zamontowanej na bloku silnika pod lewą łapą silnika. Potem już z górki. Błąd skasowany, już się nie pojawił się, więc wygląda na to, że usterka usunięta. Koszt części A2740187201 ok. 400 zł. Ta sama części występuje też pod nr A2740182201.
Jakby kogoś to interesowało to zrobiłem sekcję zwłok zaworka odmy silnika M274 A2740182201. Zwykły elektromagnes, w którego rdzeniu pracuje metalowy trzpień uruchamiają y w górnej części metalową zapadkę na sprężynie zamykając w ten sposob przejście powietrza przez zawór. Zawór był w środku zaolejony (przewody zresztą też) a mimo to trzpień dość ciężko poruszał się w tulei. Brak ruchu pewnie powodował występowanie błędu. W momencie krojenia trzpień wydawał się być w pozycji zamkniętej. Foto w linku https://photos.app.goo.gl/iqAN4EbSgFawWvNv6
Jakby kogoś to interesowało to zrobiłem sekcję zwłok zaworka odmy silnika M274 A2740182201. Zwykły elektromagnes, w którego rdzeniu pracuje metalowy trzpień uruchamiają y w górnej części metalową zapadkę na sprężynie zamykając w ten sposob przejście powietrza przez zawór. Zawór był w środku zaolejony (przewody zresztą też) a mimo to trzpień dość ciężko poruszał się w tulei. Brak ruchu pewnie powodował występowanie błędu. W momencie krojenia trzpień wydawał się być w pozycji zamkniętej. Foto w linku https://photos.app.goo.gl/iqAN4EbSgFawWvNv6
Re: Błąd P052E71
Cześć,
Ile Ci zajęła wymiana? Czy mozna z tym błędem jakiś czas pojeździć czy lepiej zająć się tematem jak najszybciej? Pozdrawiam.
Ile Ci zajęła wymiana? Czy mozna z tym błędem jakiś czas pojeździć czy lepiej zająć się tematem jak najszybciej? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 3 sty 2024, o 22:28 przez Shane11, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Błąd P052E71
Dolaczam sie do pytania. Blad wraca po wykasowaniu i przejechaniu pare km, ale check na liczniku nie swiecil ani razu…
C180 -1.6 -Otto -T-modell
O./S
O./S
Re: Błąd P052E71
Ten błąd nigdy nie wyrzuca check-a, natomiast trzeba to konieczne zrobić i to szybko. Kasowanie nie ma żadnego sensu.
Re: Błąd P052E71
Wlasnie zamowilem A2740187201… w przyszla sobote bede wymieniac…. Juz sie ciesze ile rozkrecania.
Ps nie wiem jak dlugo mam juz ten blad. Aktualnie przebieg troche ponad 116kkm
Ps nie wiem jak dlugo mam juz ten blad. Aktualnie przebieg troche ponad 116kkm
C180 -1.6 -Otto -T-modell
O./S
O./S
Re: Błąd P052E71
Zawór A2740187201 wymieniony i blad już nie powrócił. Zmiana w jeździe żadna nic się nie zmieniło. Mechanik zmieniał to 4h koszt zaworu 380zl koszt robocizny 500zl..
Re: Błąd P052E71
Rowniez wymienilem to dzisiaj. Zeszlo mi z tym 2,5 godziny.
Wzorowalem sie na tym filmie : https://www.youtube.com/watch?v=qlOheJzlS2c&t=921s
1. Rozcinalem przewody podobnie jak na filmie, ale dziala
2. Intercolera nie wyciagalem, tylko odchylilem poluzowujac zaciski na przewodzie gietkim.
PS. Od momentu wykrycia bledu do wymiany czesci przejechalem na pewno 1000km, nie wiem jak dlugo ten blad juz byl.
We wtyczce tego sensora jeden kabelek byl juz mokry od oleju.
Wzorowalem sie na tym filmie : https://www.youtube.com/watch?v=qlOheJzlS2c&t=921s
1. Rozcinalem przewody podobnie jak na filmie, ale dziala
2. Intercolera nie wyciagalem, tylko odchylilem poluzowujac zaciski na przewodzie gietkim.
PS. Od momentu wykrycia bledu do wymiany czesci przejechalem na pewno 1000km, nie wiem jak dlugo ten blad juz byl.
We wtyczce tego sensora jeden kabelek byl juz mokry od oleju.
C180 -1.6 -Otto -T-modell
O./S
O./S
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości