Błąd P2177

W tytule tematu wpisujemy kod błędu.
SebaMercC200
Posty: 2
Rejestracja: 26 sie 2024, o 19:27

Błąd P2177

Post autor: SebaMercC200 »

Cześć, wyskoczył mi check z błędem P2177 (system Too Lean Off Idle Bank 1 - zubożona dawka paliwa na biegu jałowym).
Ponadto w niepotwierdzonych kodach widnieją błędy P13B0 (Inlet Camshaft Sensor Synchronization - czujnik położenia wałka rozrządu) oraz P0190 (czujnik szyny paliwowej), a ostatnio także P0597 (obwód sterowniczy termostatu i podgrzewacza - obwód otwarty) faktycznie mam podniesioną tem. skacze nawet do 103 stopni.
Wyjaśnijcie mi proszę szeszcze jeden szczegół: czy w MB C200 występuje 3 sonda lambda? W aplikacji widnieje pomiar: "Czujnik telnu 3 Bank 1 Napięcie UWAGA niezmienne: 0,2V".
Wiem,że to może być wiele. Może miał ktoś podobny przypadek...
lajsta
Posty: 293
Rejestracja: 10 lip 2022, o 17:58

Re: Błąd P2177

Post autor: lajsta »

Pierwszy błąd, jeśli się powtarza, spróbowałbym, na początek, zlikwidować jakimś dobrym dodatkiem do czyszczenia wtrysków. Resztą błędów, jeśli ich nie wyrzuca i nie powtarzają się, bym się nie przejmował.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Marcinw205
Posty: 1
Rejestracja: 3 lut 2025, o 00:25

Re: Błąd P2177

Post autor: Marcinw205 »

Jak rozwiązał się problem?
Leszekzwarmii
Posty: 4
Rejestracja: 4 lut 2025, o 06:34

Re: Błąd P2177

Post autor: Leszekzwarmii »

Witam.

Również wyskakuje mi check z błądem P2177 - błąd czasami potrafi zniknąć sam z siebie tak jak by po kilkunastu odpaleniach. Przy kasowaniu błędów auto potrafi nierówno pracować, lekko drżeć. Szlak mnie trafia bo auto nabyłem niedawno i zamiast wow jest wk...nie. Silnik 2.0 cgi 184 hp 4matic 2015, salon Polska z pełnym serwisem. Przebieg 96000.
Jeżdżąc z błędem nie wyczuwam jakiś dziwnych objawów ze strony silnika, raczej wszystko pracuje tak jak trzeba - tylko po skasowaniu jest taki moment w którym lekko trzęsie.
Może ktoś, cos.....
Będę wdzęczny :D
MB C200 -2.0 CGI 4Matic
Mikun
Posty: 492
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: Błąd P2177

Post autor: Mikun »

Błędy kasujemy na niepracującym silniku .
Typowy błąd ubogiej mieszanki , zwalaj kolektor dolotowy i czyść zawory - będzie duży nagar . Nagar blokuje prawidłowy przepływ powietrza i stąd ten problem.
leone1104
Posty: 37
Rejestracja: 24 paź 2019, o 21:34

Re: Błąd P2177

Post autor: leone1104 »

Zapowietrzona skrzynia korbowa.
Wyczyścić odmę i po sprawie.
Jak się nie ma co się lubi, to się lubi C-250 ;)
lajsta
Posty: 293
Rejestracja: 10 lip 2022, o 17:58

Re: Błąd P2177

Post autor: lajsta »

Wyczyścić? W sensie, że jak? Z której strony niby miałby rozpocząć to czyszczenie?Obrazek

Wysłane przy użyciu Tapatalka

leone1104
Posty: 37
Rejestracja: 24 paź 2019, o 21:34

Re: Błąd P2177

Post autor: leone1104 »

Wyczyścić zawór odmy i w miarę możliwości cały przewód.
Sprawdzić elektrycznie działanie zaworu.
Drugą b. częstą! przyczyną jest rura recylkulacji spalin z zaworem EGR - wyczyścić, lub wymienić.
Zawór EGR otwiera się przy niskich obr. silnika i spaliny dostają się do kolektora dolotowego (wymysł ekologów). Uszkodzony zawór w poz. otwartej powoduje błąd ubogiej mieszanki - za dużo spalin w stos. do czystego powietrza.
Zatkaną odmę poznasz po:
nadmierne zużycie oleju, wycieki,
nierówna praca silnika, falowanie obrotów,
syczenie i samoczynne podnoszenie się bagnetu podczas sprawdzania poziomu oleju.
Duże ciśnienie w skrzyni korbowej, które rozpoznasz po silnym oporze podczas odkręcania wlewu oleju,
dymienie z wydechu oraz problemy z nieregularnymi zapłonem.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2025, o 10:19 przez leone1104, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak się nie ma co się lubi, to się lubi C-250 ;)
Leszekzwarmii
Posty: 4
Rejestracja: 4 lut 2025, o 06:34

Re: Błąd P2177

Post autor: Leszekzwarmii »

To może ktoś poleci firmę z okolic: Olsztyn ewentualnie Trójmiasto która profesjonalnie metodą mechaniczną wyczyści układ dolotu wraz z zaworami.
MB C200 -2.0 CGI 4Matic
Jara
Posty: 763
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Błąd P2177

Post autor: Jara »

leone1104 pisze: 15 lut 2025, o 10:19 Wyczyścić zawór odmy i w miarę możliwości cały przewód.
Sprawdzić elektrycznie działanie zaworu.
Drugą możliwą przyczyną mogą być wtryski.
Słabo r ozpylone (lejące) paliwo źle miesza się z powietrzem i powstaje mieszanka uboga. Nie zmieszane paliwo z powietrzem dostaje się do układu wydechowego. Stąd słabsza moc i większe zużycie paliwa.
Zalecał bym więc też sprawdzenie wtryskiwaczy.
Zatkaną odmę poznasz po:
nadmierne zużycie oleju, wycieki,
nierówna praca silnika, falowanie obrotów,
syczenie i samoczynne podnoszenie się bagnetu podczas sprawdzania poziomu oleju.
Duże ciśnienie w skrzyni korbowej, które rozpoznasz po silnym oporze podczas odkręcania wlewu oleju,
dymienie z wydechu oraz problemy z nieregularnymi zapłonem.
Sondy na wydechu sprawdzić bo to komunikat z pierwszej sondy lambda.
Rządzę sprawdzić czy przy sondach ktoś nie kombinował .. może miał błąd niewydolności katalizatora i delikwent rzeźbił.

Osobiście poszukałbym jakiegoś "drutowania" ... np. emulatora.

Tego typu błędy to .. drutowanie. Jakiegoś problemu z wydajnością oczyszczania spalin Ktoś nie naprawił w sposób właściwy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość