Witajcie Forumowicze,
podczas ostatniej diagnostyki zauważyłem aktywny błąd "F" P246300 w benzynowym silniku M274 w GLC250 przebieg 70k km.
(P246300 0x246300 PFltSootLoadMaxPBasdB1: Particulate Filter Restriction - Soot Accumulation Bank 1 no sub type information)
Brak wskazania błędu na desce rozdzielczej, auto jeździ poprawnie bez ograniczeń.
.
.
Szacowana ilość sadzy to 9.5 g.
.
Próba uruchomienia wypalania podczas jazdy kończy się błędem:
Auto benzynowe jeździ standardowo krótkie trasy w mieście i ok. 20-30 min drogą ekspresową 5x w tygodniu.
Internet błąd P246300 wiąże jedynie z DPF w silnikach diesla.
Czy spotkaliście się z takim błędem w silnikach benzynowych?
Czy to sytuacja normalna przed wypalaniem GPF?
P246300 GPF M274 GLC250
Re: P246300 GPF M274 GLC250
Zweryfikowałem diagnostykę po tygodniu i przejechaniu ok. 500 km ale sytuacja nie uległa zmianie.
Zatem podłączyłem DTS i uruchomiłem w module MED40 wypalanie podczas jazdy, które zadziałało bez błędu:
Zatem jechałem ok. 20 min drogą ekspresową i auto utrzymywało wysokie obroty podobnie jak w trybie S+
80 km/h - bieg 4 - 3.5 tys. obr/min
120 km/h - bieg 5 - 4 tys. obr/min
Ponieważ nie miałem więcej czasu dla dłuższej podroży więc zweryfikowałem ponownie odczyty - 7.3g sady gdzie zdaje sobie sprawę, że to jedynie szacunek na podstawie parametrów pracy silnika:
Teraz błąd nie jest już aktywny i pozwala się skasować Zatem pozostają moje pytania:
1. Czy to jest sytuacja normalna przed wypalaniem GPF?
2. Ja wcześniej nigdy nie zauważyłem procesu wypalania. Co jaki czas zapełnia się GPF?
3. Jak długo należy jechać dla wypalenia pozostałych 7.3g sadzy?
Zatem podłączyłem DTS i uruchomiłem w module MED40 wypalanie podczas jazdy, które zadziałało bez błędu:
Zatem jechałem ok. 20 min drogą ekspresową i auto utrzymywało wysokie obroty podobnie jak w trybie S+
80 km/h - bieg 4 - 3.5 tys. obr/min
120 km/h - bieg 5 - 4 tys. obr/min
Ponieważ nie miałem więcej czasu dla dłuższej podroży więc zweryfikowałem ponownie odczyty - 7.3g sady gdzie zdaje sobie sprawę, że to jedynie szacunek na podstawie parametrów pracy silnika:
Teraz błąd nie jest już aktywny i pozwala się skasować Zatem pozostają moje pytania:
1. Czy to jest sytuacja normalna przed wypalaniem GPF?
2. Ja wcześniej nigdy nie zauważyłem procesu wypalania. Co jaki czas zapełnia się GPF?
3. Jak długo należy jechać dla wypalenia pozostałych 7.3g sadzy?
TMK
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości