Mam przebieg 115 na razie odpukać nic nie zauważyłem złego w pracy silnika. Olej zmieniam co 10tyś. na pewno trzeba czyścić kolektor dolotowy? mówisz to z autopsji .Mikun pisze: ↑27 sie 2023, o 21:23 Nawet przy oryginale NGK Mercedes, złe dokręcenie powoduje nieprawidłową pracę silnika ... Ogólnie to czasem mam dość tej pie...lonej pseudo nowoczesności i dziadostwa wtrysku bezpośredniego.... Przy 100 tys to kolektor dolotowy trzeba ściągać i czyścić zawory zarośnięte okrutnie nagarem . To też powoduje zły przepływ powietrza i nierówną pracę, na zimnym szczególnie.
praca silnika na zimnym
Re: praca silnika na zimnym
Re: praca silnika na zimnym
Zmiana oleju nie ma tu bezpośrednio wpływu a wtrysk bezpośredni. Tak , przy tym przebiegu zaleca się ściągnąć kolektor dolotowy i oczyścić zawory . Robię sporo silników i tak się właśnie dzieje . We wtryskach pośrednich nie ma tego problemu nawet przy ogromnych przebiegach .
Re: praca silnika na zimnym
Zaprowadziłem auto do ASO. Dziś wróciło. Stwierdzili, że w tym modelu się tak zdarza. Aktualizacja oprogramowania modułu silnika ma rozwiązać/zminimalizować "problem". Zobaczymy.
Re: praca silnika na zimnym
I jak poprawiło się. Mam podobne odczucia odnosnie pracy na zimno. Przebieg podobny.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: praca silnika na zimnym
Nie zdążyłem się za bardzo przekonać bo dwa dni po odbiorze dostałem w prawy bok na S3. Na szczęście auto tylko przerysowane. Na nieszczęście cały bok. Wydawało się, że jest poprawa z pracą silnika, ale więcej będę mógł powiedzieć gdy wróci z naprawy z ASO.
Re: praca silnika na zimnym
Czego się spodziewać kiedy zawór EGR spaliny zawraca do kolektora dolotowego razem z całym syfem powstałym w procesie spalania?Andrzej pisze: ↑28 sie 2023, o 23:34Mam przebieg 115 na razie odpukać nic nie zauważyłem złego w pracy silnika. Olej zmieniam co 10tyś. na pewno trzeba czyścić kolektor dolotowy? mówisz to z autopsji .Mikun pisze: ↑27 sie 2023, o 21:23 Nawet przy oryginale NGK Mercedes, złe dokręcenie powoduje nieprawidłową pracę silnika ... Ogólnie to czasem mam dość tej pie...lonej pseudo nowoczesności i dziadostwa wtrysku bezpośredniego.... Przy 100 tys to kolektor dolotowy trzeba ściągać i czyścić zawory zarośnięte okrutnie nagarem . To też powoduje zły przepływ powietrza i nierówną pracę, na zimnym szczególnie.
W poprzednim aucie wyprogramowałem to dziadostwo z użytku szczególnie że ten syf trafia też po części do DPF i nieszczęście gotowe.
Na szczęście tu nie mam tego zakichanego GPF - chociaż tyle.
Re: praca silnika na zimnym
A gdzie w benzynie jest ERG ??BBbiker pisze: ↑6 paź 2023, o 11:56Czego się spodziewać kiedy zawór EGR spaliny zawraca do kolektora dolotowego razem z całym syfem powstałym w procesie spalania?Andrzej pisze: ↑28 sie 2023, o 23:34Mam przebieg 115 na razie odpukać nic nie zauważyłem złego w pracy silnika. Olej zmieniam co 10tyś. na pewno trzeba czyścić kolektor dolotowy? mówisz to z autopsji .Mikun pisze: ↑27 sie 2023, o 21:23 Nawet przy oryginale NGK Mercedes, złe dokręcenie powoduje nieprawidłową pracę silnika ... Ogólnie to czasem mam dość tej pie...lonej pseudo nowoczesności i dziadostwa wtrysku bezpośredniego.... Przy 100 tys to kolektor dolotowy trzeba ściągać i czyścić zawory zarośnięte okrutnie nagarem . To też powoduje zły przepływ powietrza i nierówną pracę, na zimnym szczególnie.
W poprzednim aucie wyprogramowałem to dziadostwo z użytku szczególnie że ten syf trafia też po części do DPF i nieszczęście gotowe.
Na szczęście tu nie mam tego zakichanego GPF - chociaż tyle.
Ja osobiście nie znalazłem żadnej "rurki".
Moim zdanie to jakieś zużycie katalizatora.
Obecne benzyniaki jako priorytet mają szybko rozgrzać kata i robią to większą dawką paliwa - wtrysk bezpośrednie mocno trujace spaliny produkuje i proces rozgrzania kata ma się "spieszyć".
Ta dawka zależy od tego jak ocenia stan kata sterownik silnika.
Metoda na sprawdzenie kondycji silnika/ układu oczyszczania spalin

Re: praca silnika na zimnym
Re: praca silnika na zimnym
Właśnie że nie znalazłem .. w bliźniaczym M270.
Tu tez milczą.
https://manuals.plus/pl/mercedes-benz/m ... t=cmp-true
Są takie co maja ERG a są takie baz niego
. Znalazłem opisy silników.
Tu ten z interoolerem powietrznym ma ERG. Z wersja wodna inercoolera nie znalazłem. Dokumentacja z 2012 roku mówi ze jest wersja Z i BEZ Erg.
No niestety latka lecą a to ma normę Euro 6.
Nie wymienia się tam w "ślepo" jak popadnie. Jakby był problem z zapłonem to by błędy w sterowniku były.
100 tys. km przebiegu i wymiana świec. Jak dobrze pamiętam ja wymieniałem przy 120 tys. km w ASO i żadnych problemów ze świecami nie miałem.
Tu tez milczą.
https://manuals.plus/pl/mercedes-benz/m ... t=cmp-true
Są takie co maja ERG a są takie baz niego

Tu ten z interoolerem powietrznym ma ERG. Z wersja wodna inercoolera nie znalazłem. Dokumentacja z 2012 roku mówi ze jest wersja Z i BEZ Erg.
No niestety latka lecą a to ma normę Euro 6.
Nie wymienia się tam w "ślepo" jak popadnie. Jakby był problem z zapłonem to by błędy w sterowniku były.
100 tys. km przebiegu i wymiana świec. Jak dobrze pamiętam ja wymieniałem przy 120 tys. km w ASO i żadnych problemów ze świecami nie miałem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość