Dziendobry, witam serdecznie od 3 dni jestem " szczęśliwym " posiadaczem Mercedesa GLC 220d 4matic z 2016 roku diesel 170Km. 2 dni po kupnie auta zaświecił mi się komunikat Usterka. Zauważyłem, że nie mogę podnieść samochodu na pneumatycznych poduszkach ( według mnie tył po prawej stronie siedzi) byłem u diagnosty i wychodzi błąd C156C generalnie nie boje się o koszty bo Auto jest na gwarancji więc wymienia chyba wszystko za darmo ale nurtuje mnie pytanie czy mogę z tym jeździć dopóki mi nie naprawia ... termin w ASO mam dopiero 26 lipca.. a 10 lipca wyjeżdżam na urlop. Czy Auto będzie w stanie bezpiecznie przejechać Ok 2 tys km ?
Pozdrawiam serdecznie Jacek W.
Problem z Airmatic
Problem z Airmatic
- Załączniki
-
- Screenshot_20230702_092215_Gallery.jpg (64.28 KiB) Przejrzano 1679 razy
Jacek
Mercedes GLC 220d
2016r 170km
Airmatic
Mercedes GLC 220d
2016r 170km
Airmatic
Re: Problem z Airmatic
Szczerze Ci radzę żebyś tym autem nie jechał. Mam W205 w airmaticu, który jest jedyną rzeczą z jaką mam problemy w tym aucie (poza tym 6 lat bezawaryjnej jazdy).
Wymieniałem oba przednie amortyzatory (nie było błędu, ale stukały - pierwszy właściciel je bardzo mocno wyeksploatował na jakiejś mocno dziurawej drodze). Tu nie było żadnych innych problemów jak stukanie i słabe tłumienie drgań.
Miałem też dwukrotnie problem z pompą airmatic - poluzowała się wtyczka i lekko uszkodziła. Byłem 200km od domu kiedy włączył się komunikat. Potem kombinowałem z podnoszeniem i obniżaniem i finalnie auto opadło zbyt nisko, a pompa już nie działała. Ledwo dojechałem do domu te 200km (parę razy przetarłem podwoziem po asfalcie).
Drugim razem ta sama sytuacja - z tym, że byłem na miejscu i umówiłem się na wizytę w warsztacie. Auto stało kilka dni zanim nadszedł termin wizyty i opadło praktycznie na asfalt. Musiałem zamawiać specjalną lawetę - więcej kosztów i problemów było z dowiezieniem auta do warsztatu niż z samą naprawą (znów wtyczka i przewód).
U Ciebie jest informacja, że jest jakaś nieszczelność więc pewnie coś innego, ale z airmatic nie ma żartów (przynajmniej z mojego doświadczenia). Jak będzie duża nieszczelność i pompa działa bardzo często to może się awaryjnie wyłączyć po przegrzaniu. Jak masz niedopompowane amortyzatory to przy pokonywaniu dużych nierówności mogą się uszkodzić mechanicznie i potem stukać (5k PLN za sztukę). Nawet sprawny airmatic nie jest idealnie szczelny - jak zostawisz auto na kilka/kilkanaście dni bez uruchamiania to zawsze minimalnie opada. Jak odłączy Ci pompę, albo z jakiegoś innego powodu nie będzie mógł zwiększać ciśnienia w układzie to robi się fatalnie. Jechać się z tym nie da, jak mocno opadnie to koła przy skręcie ocierają i niszczą nadkola - a jak jeszcze mocniej (chociaż GLC jest wysokie więc to raczej Ci nie grozi) to już nawet problem z lawetą i dotarciem do warsztatu.
Podsumowując, problem może być łatwy i stosunkowo tani do naprawy, ale jak źle podejdziesz do tematu to możesz sobie narobić bardzo dużych problemów.
Wymieniałem oba przednie amortyzatory (nie było błędu, ale stukały - pierwszy właściciel je bardzo mocno wyeksploatował na jakiejś mocno dziurawej drodze). Tu nie było żadnych innych problemów jak stukanie i słabe tłumienie drgań.
Miałem też dwukrotnie problem z pompą airmatic - poluzowała się wtyczka i lekko uszkodziła. Byłem 200km od domu kiedy włączył się komunikat. Potem kombinowałem z podnoszeniem i obniżaniem i finalnie auto opadło zbyt nisko, a pompa już nie działała. Ledwo dojechałem do domu te 200km (parę razy przetarłem podwoziem po asfalcie).
Drugim razem ta sama sytuacja - z tym, że byłem na miejscu i umówiłem się na wizytę w warsztacie. Auto stało kilka dni zanim nadszedł termin wizyty i opadło praktycznie na asfalt. Musiałem zamawiać specjalną lawetę - więcej kosztów i problemów było z dowiezieniem auta do warsztatu niż z samą naprawą (znów wtyczka i przewód).
U Ciebie jest informacja, że jest jakaś nieszczelność więc pewnie coś innego, ale z airmatic nie ma żartów (przynajmniej z mojego doświadczenia). Jak będzie duża nieszczelność i pompa działa bardzo często to może się awaryjnie wyłączyć po przegrzaniu. Jak masz niedopompowane amortyzatory to przy pokonywaniu dużych nierówności mogą się uszkodzić mechanicznie i potem stukać (5k PLN za sztukę). Nawet sprawny airmatic nie jest idealnie szczelny - jak zostawisz auto na kilka/kilkanaście dni bez uruchamiania to zawsze minimalnie opada. Jak odłączy Ci pompę, albo z jakiegoś innego powodu nie będzie mógł zwiększać ciśnienia w układzie to robi się fatalnie. Jechać się z tym nie da, jak mocno opadnie to koła przy skręcie ocierają i niszczą nadkola - a jak jeszcze mocniej (chociaż GLC jest wysokie więc to raczej Ci nie grozi) to już nawet problem z lawetą i dotarciem do warsztatu.
Podsumowując, problem może być łatwy i stosunkowo tani do naprawy, ale jak źle podejdziesz do tematu to możesz sobie narobić bardzo dużych problemów.
Re: Problem z Airmatic
Auto stoi od wczoraj w warsztacie na szczęście mam.gwarancje i w komisie którym kupiłem i w ASO mam nadzieję że dziś jeszcze to ogarna bo w poniedziałek urlop . W serwisie mi powiedzieli ze moge tak narazie jezdzic ze bardziej nie opadnie bo trzymaja go jeszcze amortyzatory.Jak będę coś wiedział.napisze dokladnie co było przyczyną. Dziękuję za poradę
Jacek
Mercedes GLC 220d
2016r 170km
Airmatic
Mercedes GLC 220d
2016r 170km
Airmatic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości