ILS - prawidłowe ustawienie

Jimpam
Posty: 60
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 22:37

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Jimpam »

Dzięki Sly. To czym się różni w.praktyce 642 od 628?
sylmicha

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: sylmicha »

Jimpam pisze: 28 gru 2019, o 12:35 Dzięki Sly. To czym się różni w.praktyce 642 od 628?
Tym, że nie ma automatycznej funkcji zmiany świateł drogowe/mijania. Tylko podczas jazdy na drogowych w opcji "auto" są wygaszane poszczególne diody. Jadąc tylko na mijania każdy ILS jest taki sam.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: GLC X253 »

Do tej pory byłem przekonany, że standardowe reflektory LED funkcjonalnie są takie same jak starego typu halogeny/ksenony z soczewkami, tylko źródło światła jest inne bo LED-owe. Oczywiście nawet zwykłe reflektory LED mogą mieć pewne funkcje automatyczne podobnie jak miały ksenony. Natomiast ILS jest jak wskazuje nazwa systemem inteligentnym, czyli sam dostosowuje kształt wiązki światła od warunków na drodze w czym pomagają kamery i czujniki oświetlenia. Zatem nie wszystkie reflektory LED-owe to systemy ILS.
ZW (GLC 250 - 211KM)
sylmicha

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: sylmicha »

Ale wszystkie ILS to ILS. Nikt nie napisał, że wszystkie ledy to ILS. Po za tym ILS nie dotyczy samych ledów bo były już w Xenonach. To nie jest źródło światła tylko zasada działania tego źródła światła.
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: miluch »

GLC X253 pisze: 28 gru 2019, o 14:36 Do tej pory byłem przekonany, że standardowe reflektory LED funkcjonalnie są takie same jak starego typu halogeny/ksenony z soczewkami, tylko źródło światła jest inne bo LED-owe. Oczywiście nawet zwykłe reflektory LED mogą mieć pewne funkcje automatyczne podobnie jak miały ksenony. Natomiast ILS jest jak wskazuje nazwa systemem inteligentnym, czyli sam dostosowuje kształt wiązki światła od warunków na drodze w czym pomagają kamery i czujniki oświetlenia. Zatem nie wszystkie reflektory LED-owe to systemy ILS.
ILS czyli Intelligent Light System, faktycznie dotyczy rodzaju lampy a nie źródła światła. Tak jak napisał Sylmicha, w ksenonach też był ILS tylko że prymitywny, zmieniał automatycznie tylko ze świateł drogowych na mijania. Do tego dochodziło jeszcze lekkie skręcanie wiązki światła wraz z kierunkiem ruchu kierownicy. ILS na LED ma dożo więcej możlwości bo źródłem światła nie jest jedna dioda tylko kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt diód w jednej soczewce (lampie). Wyłączając niektóre z nich można "wyciąć" z oświetlania część drogi, np takiej po której z przeciwka jedzie inne auto i to jest główny bajer ILS. Wynalazek moim zdaniem genialny.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: GLC X253 »

sylmicha pisze: 28 gru 2019, o 14:39 Ale wszystkie ILS to ILS. Nikt nie napisał, że wszystkie ledy to ILS. Po za tym ILS nie dotyczy samych ledów bo były już w Xenonach. To nie jest źródło światła tylko zasada działania tego źródła światła.
A na czym polegała ta "inteligencja" w ksenonach, bo bi-ksenonów nikt tak nie nazywał.
W latach 70 poprzedniego stulecia był samochód Citroen DS19, a potem DS21 i to było chyba pierwsze seryjne auto ze skręcanymi reflektorami i to ze zwykłymi żarówkami. Nie mieszajcie porządków. Automatyka włączania świateł o zmierzchu która jest dziś powszechnie stosowania to nie jest ILS. Owszem były systemy ksenonowe z pewnymi elementami automatyki, ale nikt ich nie nazywał ILS. Wg mnie ta nazwa pojawiła się dopiero w czasach zaawansowanych systemów LED połączonych z kamerami i czujnikami.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Schnaider »

Samemu ILS poświęcona jest strona 6 w temacie Rodzaje Oświetlenia oswietlenie-f6/rodzaje-oswietlenia-t20-s50.html.
Jest 7 stron rozmów o oświetleniu :)
Tam są też opisy z instrukcji MB jak się zachowuje ILS przy pewnych prędkościach i warunkach.
Również jest film jednego kolegi z trasy jak w praktyce to ładnie działa.
Natomiast ten temat założyłem specjalnie dla ustawienia ILS ;)
Obrazek
sylmicha

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: sylmicha »

GLC X253 pisze: 28 gru 2019, o 20:26
sylmicha pisze: 28 gru 2019, o 14:39 Ale wszystkie ILS to ILS. Nikt nie napisał, że wszystkie ledy to ILS. Po za tym ILS nie dotyczy samych ledów bo były już w Xenonach. To nie jest źródło światła tylko zasada działania tego źródła światła.
A na czym polegała ta "inteligencja" w ksenonach, bo bi-ksenonów nikt tak nie nazywał.
W latach 70 poprzedniego stulecia był samochód Citroen DS19, a potem DS21 i to było chyba pierwsze seryjne auto ze skręcanymi reflektorami i to ze zwykłymi żarówkami. Nie mieszajcie porządków. Automatyka włączania świateł o zmierzchu która jest dziś powszechnie stosowania to nie jest ILS. Owszem były systemy ksenonowe z pewnymi elementami automatyki, ale nikt ich nie nazywał ILS. Wg mnie ta nazwa pojawiła się dopiero w czasach zaawansowanych systemów LED połączonych z kamerami i czujnikami.
Prawie na tym samym co teraz,głównie zmieniło się źródło światła. Piszemy o ILS,nazwa jest stosowana tylko w Mercedesach. Choć inne marki posiadają podobną zasadę działania, tylko każdy ma swoje nazwy. Po za tym następcą ILS jest Multibeam, którego już goni laser. Audi ma już modele z laserowym światłem. Mercedes dopiero je pokaże w najlepiej wyposażonych W223. Czujnik zmierzchu to co innego i proponuję nie mieszać ludziom w głowach. A jeśli uważasz, że nikt nie nazywał topowych Xenonów ILS to ten nikt był właśnie Mercedesem i stosował je wiele lat wcześniej niż wy słyszeliście o światłach LED innych niż dzienne.
Ciągle mam wrażenie, że niektórzy uważają iż ich W205 to coś specjalnego... Mylicie się...

Przewinął się też wątek ilości diod w reflektorze, gdzieś tam jest napisane o kilkunastu sztukach. Otóż w zależności od modelu ilość diod jest od 84 do około sto na jeden reflektor.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: GLC X253 »

OK. Jeśli rzeczywiście w przeszłości MB swoje ksenony nazywał ILS to zwracam honor, co nie zmienia faktu, że było to nazwanie mocno na wyrost.
ZW (GLC 250 - 211KM)
sylmicha

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: sylmicha »

GLC X253 pisze: 28 gru 2019, o 23:14 OK. Jeśli rzeczywiście w przeszłości MB swoje ksenony nazywał ILS to zwracam honor, co nie zmienia faktu, że było to nazwanie mocno na wyrost.
Nic nie było na wyrost, teraźniejszy ILS jest tylko rozwojem,a nie przełomem tego poprzedniego. Wystarczy tylko zagłębić się w temat,a nie tylko słuchać makaronu jaki nawijają na uszy fachowcy od marketingu.Po za tym światła podobnie działające np.VW miał w swoich modelach już w 2008 czy 2009 roku. Źródłem był Xenon ale zasada działania podobna do tej jaką masz w swoim x253. Nic nadzwyczajnego Mercedes tu nie wymyślił bo nie był pierwszy.
A wkładanie do jednego worka reflektora H z Xenonem i Ledem to jak porównanie świeczki do zwykłej żarówki. Oczywiście technicznie jeśli chodzi o stabilizację wiązki światła xenon i led są podobne. Natomiast reflektor z żarówką zwykłą czy H4 lub H7 względem reflektora z żarnikiem Xenonowym to elektronicznie i mechanicznie jak lampa naftowa i reflektor z żarówką oraz elektryczną regulacją wysokości świateł.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości