ILS - prawidłowe ustawienie

Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Schnaider »

bobofrut
a naklejki z QR kodami są niezbędne do tego?
Obrazek
bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: bobofrut »

Naklejki z kodami QR są tylko do wymiany reflektorów. Trzeba je odczytać skanerem i wprowadzić do systemu. Nie są konieczne do ustawienia jeżeli reflektory były juz raz wczytane do systemu producenta dla danego numeru nadwozia.
Czasem naklejki się nie wczytują firmowym skanerem, i serwisanci używają do tego zwykłych smartfonów (taka ciekawostka)
W205-C180
X164-GL450
Spok
Posty: 8
Rejestracja: 6 mar 2020, o 14:14

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Spok »

Witam. Kupiłem w205 po kolizji podczas której ucierpiały lampy. Zakupiłem używane ILS upewniając się wcześniej czy takowe były w samochodzie (oględziny części co zostały oraz po vin w MB). Lampy zostały założone, zakodowane- myślałem, że wszystko jest ok bo świeciły, skręcały. Błędów na desce żadnych nie było. Okazało się jednak, że nie działa ten tryb ILS a mianowicie gdy daję dźwignię w pozycje długie w auto to przyrost strumienia światła był minimalny, praktycznie niezauważalny oraz nie oświecała się niebieska ikonka długich świateł. Pojechałem do tego elektryka co to kodował, podpiął pod diagnostic i wyszło, że jest błąd połączenia z czujnikami zawieszenia. Padło podejrzenie na wiązki ale sygnał z czujników dochodzi. Później ze walnięty może jest moduł lampy, kupiłem ale nie pomogło. Pojechałem do salonu MB gdzie podobno zakodowali lampy online ale efekt był jeszcze gorszy gdyż straciłem doświetlanie zakrętów. Wróciłem więc do pierwszego elektryka który przywrócił doświetlanie jednak stwierdził, że nie może bez prawidłowego pliku kodowania do modułu lampy przeprowadzić adaptacji. Ktoś mu podsyłał jakieś pliki ale w każdym z nich nie zgadzała się jakaś suma wejścia z wyjściem (może coś przekręciłem ale takie coś mówił). Macie jakieś pomysły, doświadczenia w tym temacie? Może gdzieś indziej jest przyczyna?
w205 2.2
bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: bobofrut »

Przy ILS w pozycji długie powinna zapalać ci się kontrolka światełka z dużym A w środku. Tryb automatyczny. Jeżeli uszkodzony był czujnik poziomu nadwozia to ILS nie będzie działać prawidłowo. Po zakodowaniu nowych reflektorów w serwisie powinno wszystko działać.
A czy jak dawałeś dźwignię do siebie to działały długie światła i zapalała się niebieska kontrolka? Wymiana modułu lampy wymaga powtórnego kodowania w serwisie.
W205-C180
X164-GL450
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Schnaider »

Spok pisze: 6 mar 2020, o 18:23 Okazało się jednak, że nie działa ten tryb ILS a mianowicie gdy daję dźwignię w pozycje długie w auto to przyrost strumienia światła był minimalny, praktycznie niezauważalny oraz nie oświecała się niebieska ikonka długich świateł. Pojechałem do tego elektryka co to kodował, podpiął pod diagnostic i wyszło, że jest błąd połączenia z czujnikami zawieszenia.
Brzmi trochę podobnie jak u mnie. Przez czujniki zawieszenia rozumiemy pewnie czujniki poziomowania.
W każdym razie doświadczenie w tej dziedzinie będziemy zbierać razem ;)
Spok pisze: 6 mar 2020, o 18:23 Pojechałem do salonu MB gdzie podobno zakodowali lampy online ale efekt był jeszcze gorszy gdyż straciłem doświetlanie zakrętów.
Gdzie Ci specjaliści się znajdują co tak Ciebie urządzili? Dzięki temu będzie można ich ominąć szerokim łukiem.

Jak przełączysz na pokrętełko świateł z Automat na wymuszone mijania i dasz dźwignię do siebie to działają drogowe z niebieską ikonką, jak zresztą zapytał już bobofrut?
Powinno działać bez problemu.
Obrazek
Spok
Posty: 8
Rejestracja: 6 mar 2020, o 14:14

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Spok »

bobofrut pisze: 6 mar 2020, o 20:55 Przy ILS w pozycji długie powinna zapalać ci się kontrolka światełka z dużym A w środku. Tryb automatyczny. Jeżeli uszkodzony był czujnik poziomu nadwozia to ILS nie będzie działać prawidłowo. Po zakodowaniu nowych reflektorów w serwisie powinno wszystko działać.
A czy jak dawałeś dźwignię do siebie to działały długie światła i zapalała się niebieska kontrolka? Wymiana modułu lampy wymaga powtórnego kodowania w serwisie.
I tak jest, zapala się ta kontrolka z dużym A w środku oraz przy pociągnięciu dźwigni do siebie świecą długie oraz zapala się niebieska kontrolka długich. Po pierwszym kodowaniu w menu można było włączać/ wyłączać funkcję ils. Teraz po tym trzecim kodowaniu nie mam takiej możliwości. Cały czas pisze ze system ils jest nieaktywny. Różnica pomiędzy kodowaniem w serwisie MB a tym trzecim jest taka że po uruchomieniu auta wyskakiwał błąd ils i doświetlania zakrętów, teraz żaden błąd na ekranie nie wyskakuje. Pytanie zasadnicze brzmi: czy po błędnym kodowaniu w serwisie MB brak jest możliwości odkręcenia tego co "zepsuli" poprzez wgranie online złego softa? Serwisant mówił mi, że kodowali lampy pod vin nadwozia... po nieudanym wgraniu softa stwierdził, że wina leży po stronie braku połączenia czujników zawieszenia z lampą ale tak jak pisałem, czujniki są sprawne, wiązka od czujników do lampy również. Jak myślicie czy mogło być tak, że po pierwszym kodowaniu gdzie minimalnie strumień światła się powiększał oraz można było w menu wybierać czy ils jest aktywny czy nie była to kwestia poprawnej kalibracji jak pisał wcześniej bobofrut i poprostu w serwisie MB wgrywająć najnowszego softa spartolili temat? Serwis MB Bielsko- Biała...
w205 2.2
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Schnaider »

To jest temat dla dobrego elektryka i takiego też poszukuję.
Jak na razie wszyscy się uczą na Twoim aucie, łącznie z tymi geniuszami w Bielsku Białej.
Mój znajomy handlarz kupił też uderzone z przodu i robił sobie sam.
Miał również komunikat, że system ILS jest nieaktywny.
Zrobił mu to jakiś geniusz z Poznania.
O innym dobrym serwisie dla ILS jeszcze nie słyszałem, a w tamtych okolicach jeszcze nie bywałem.
Obrazek
bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: bobofrut »

Jedyny dobry elektryk jakiego znam pracuje w serwisie mercedesa u Zasady w Rzeszowie. Wiem że ogarnia takie rzeczy.
To po pierwsze.
Po drugie według mnie pierwsze kodowanie było ok. Jeżeli wyskakiwała ci literka A i wyświetlały się błędy to wszystko było ok.Wtedy trzeba ogarnąć dlaczego występują błędy. System ILS nie daje od razu pełnego światła tylko reguluje sobie wszystko sam, więc nie od razu zaświeci ci długie z kontrolką niebieską. A w mieście to ogolnie niezbyt często. Ale poza miastem w mniej oświetlonych uliczkach widać działanie systemu ILS bardzo dobrze.
Błędne kodowanie można odkręcić bez problemów. Jeżeli MB serwis koduje ci online to domyślnie zaciąga pełne kodowanie konfiguracji twojego auta (z numeru VIN) i raczej w tym błędów nie ma (plus zakodowane nowe reflektory do VIN)

I jak wymieniałeś reflektory to serwis musiał zakodować nowe do twojego numeru nadwozia z tych głupich naklejek z kodem QR które często się nie dają odczytać.
W205-C180
X164-GL450
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 111
Rejestracja: 12 mar 2017, o 07:58

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Jarek »

A co z kalibracją /adaptacją kamery do nowych lamp? Bo to one są odpowiedzialne za sterowanie wiązka świateł...
W205 C200 184PS +.... :twisted:
W222 S500... :shock:
Spok
Posty: 8
Rejestracja: 6 mar 2020, o 14:14

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Spok »

bobofrut pisze: 7 mar 2020, o 10:18 Jedyny dobry elektryk jakiego znam pracuje w serwisie mercedesa u Zasady w Rzeszowie. Wiem że ogarnia takie rzeczy.
To po pierwsze.
Po drugie według mnie pierwsze kodowanie było ok. Jeżeli wyskakiwała ci literka A i wyświetlały się błędy to wszystko było ok.Wtedy trzeba ogarnąć dlaczego występują błędy. System ILS nie daje od razu pełnego światła tylko reguluje sobie wszystko sam, więc nie od razu zaświeci ci długie z kontrolką niebieską. A w mieście to ogolnie niezbyt często. Ale poza miastem w mniej oświetlonych uliczkach widać działanie systemu ILS bardzo dobrze.
Błędne kodowanie można odkręcić bez problemów. Jeżeli MB serwis koduje ci online to domyślnie zaciąga pełne kodowanie konfiguracji twojego auta (z numeru VIN) i raczej w tym błędów nie ma (plus zakodowane nowe reflektory do VIN)

I jak wymieniałeś reflektory to serwis musiał zakodować nowe do twojego numeru nadwozia z tych głupich naklejek z kodem QR które często się nie dają odczytać.
Własnie po pierwszym kodowaniu wyświetlała sie literka A (nie zaświecała się niebieska lampka od długich) natomiast żadnych błędów nie miałem. Co do jasności to testowałem to ponad miesiąc jeżdżąc praktyczne w ciemnościach żeby wykluczyć oddziaływanie innych źródeł światła i siła świateł była marginalnie większa, do tego stopnia że czasami miałem wrażenie że podświadomie staram się zobaczyć różnicę. Ogólnie cała sytuacja jest dla mnie dziwna gdyż w serwisie jak dowiedzieli się że mam lampy nie od mojego auta to powiedzieli ze może być problem ze skonfigurowaniem tego... :shock: czyli idąc tym tokiem myślenia po każdej stłuczce gdzie lampy kończą żywot jest ryzyko że trzeba się pożegnać z systemem ILS... moim zdaniem totalna abstrakcja. Dziwi mnie też to że jak prosiłem teraz elektryka od kodowania nr 1 żeby zakodował te lampy tak jak za pierwszym razem to stwierdził że teraz się nie da bo w serwisie wgrali coś zbyt nowego i tego nie można cofnąć :o
w205 2.2
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości