Airmatic - żywotność amortyzatora

Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Airmatic - żywotność amortyzatora 29% na stacji diagnostycznej

Post autor: zmichal »

Nie pamiętam już dokładnie, ale jak byłem na badaniu technicznym ostatnio to też jakoś dziwnie wychodził mi ten test amortyzatorów przy Airmatic.
C250 Estate
konrad.z
Posty: 106
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Airmatic - żywotność amortyzatora 29% na stacji diagnostycznej

Post autor: konrad.z »

Ja wymieniałem dwa przednie. Nie wiem co by wyszło na przeglądzie bo mi nikt nigdy tych procentów nie pokazywał- tylko faktura i 99zl... :) ale o ile dobrze pamiętam to przegląd normalnie przeszedł. Jeden był lekko skrzywiony i przy mocnej pracy przycierał, ledwo działał- drugi niby ok, ale pukał na nierównościach. Po wymianie duża różnica- bo przód mi po prostu bardzo słabo tłumił nierówności. Jak nie masz żadnych objawów to bym nic nie robił. Amortyzatory radzę szanować bo strasznie drogie, moje załatwił poprzedni właściciel auta. Ja jak jadę po bruku, albo po dziurawej gruntówce to cicho płaczę...
S205 C200@250KM AMG
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Airmatic - żywotność amortyzatora 29% na stacji diagnostycznej

Post autor: hubertuss »

Amortyzator to amortyzator, pneumatyka to pneumatyka. Miech pneumatyczny pełni rolę spręzyny stalowej. Amortyzator jest podobny jak w stalowym zawieszeniu. Co z tego, że się opuszcza i podnosi i cisnienie trzyma. Jak nierówności nie będzie wybierało i np przy drobnych nierównościach koło będzie się od jezdni odrywało. Jak lewy ma ponad 50 % a prawy nie całe 30 to nawet biorąc pod uwagę, że to zawieszenie inaczej zachowuje się na stacji to widać, że coś jest nie tak.
Pozostaje klasyczny test. Tylko nie polecam naciskać na maskę czy błotnik bo teraz to delikatne wszystko. Maska w górę i w okolicy kielicha położyć jakąś szmatę by rąk nie poodciskać o śruby itd. I oburącz całym ciałem energicznie nacisnąć. Pownien się ugiąć i wrócić do pozycji wyjściowej. Jeśli będzie jeszcze się ruszął góra dół to amor do wymiany. Oczywiście dwa parą.
Niestety wiele osób myśłi, że pneumatyka załatwi wszystko i można beztrosko jeździć po dziurach. Tak załatwi ale się szybciej zużyje. Opony więcej jak 18 cali do tego run flat to wszystko skraca życie każdego zawieszenia.
C 220 d 4 matic
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Airmatic - żywotność amortyzatora 29% na stacji diagnostycznej

Post autor: Jara »

hubertuss pisze: 6 wrz 2021, o 17:06 Amortyzator to amortyzator, pneumatyka to pneumatyka. Miech pneumatyczny pełni rolę spręzyny stalowej. Amortyzator jest podobny jak w stalowym zawieszeniu. Co z tego, że się opuszcza i podnosi i cisnienie trzyma. Jak nierówności nie będzie wybierało i np przy drobnych nierównościach koło będzie się od jezdni odrywało. Jak lewy ma ponad 50 % a prawy nie całe 30 to nawet biorąc pod uwagę, że to zawieszenie inaczej zachowuje się na stacji to widać, że coś jest nie tak.
Pozostaje klasyczny test. Tylko nie polecam naciskać na maskę czy błotnik bo teraz to delikatne wszystko. Maska w górę i w okolicy kielicha położyć jakąś szmatę by rąk nie poodciskać o śruby itd. I oburącz całym ciałem energicznie nacisnąć. Pownien się ugiąć i wrócić do pozycji wyjściowej. Jeśli będzie jeszcze się ruszął góra dół to amor do wymiany. Oczywiście dwa parą.
Niestety wiele osób myśłi, że pneumatyka załatwi wszystko i można beztrosko jeździć po dziurach. Tak załatwi ale się szybciej zużyje. Opony więcej jak 18 cali do tego run flat to wszystko skraca życie każdego zawieszenia.
W 205 3 lata temu robiłem test na stacji .. wszystko miało równo po 50% .... dziwne bo trupa pokazywało w poprzednim aucie 70%.
Bardzo kiepskie amortyzatory czuć ... to już przy 120 km/h i podmuchu bocznym strach jeździć bo auto myszkuje.
A tak coś za często się kontrola trakcji włączała, problem zimą z ruszenia z miejsca ... zablokowałem ulice, aż mnie kierowca ocharzanił że jeździć autem nie potrafię ;) ... bo wszystko ruszało z miejsca a ja nie.

Jak wyszło że amortyzator jest do bani .... przez przypadek ... ano siła hamowania była za słaba na rolkach .... oczywiście przy włączonym silniku. Kazali hamulce naprawić ... oczywiście one były OK .... to amorek .. bo blokowało się za szybko koło i ABS puszczał.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Airmatic - żywotność amortyzatora 29% na stacji diagnostycznej

Post autor: Jara »

konrad.z pisze: 2 wrz 2021, o 15:47 Ja wymieniałem dwa przednie. Nie wiem co by wyszło na przeglądzie bo mi nikt nigdy tych procentów nie pokazywał- tylko faktura i 99zl... :) ale o ile dobrze pamiętam to przegląd normalnie przeszedł. Jeden był lekko skrzywiony i przy mocnej pracy przycierał, ledwo działał- drugi niby ok, ale pukał na nierównościach. Po wymianie duża różnica- bo przód mi po prostu bardzo słabo tłumił nierówności. Jak nie masz żadnych objawów to bym nic nie robił. Amortyzatory radzę szanować bo strasznie drogie, moje załatwił poprzedni właściciel auta. Ja jak jadę po bruku, albo po dziurawej gruntówce to cicho płaczę...
U nie Wrocław firma od zawierzeń od wielu lat działająca .... 100 tys. po mieście nie nie ma się co łudzić. Ja raczej omijam kiepskie ulice. 1 amorek to 2- 3 klocki - są i za 3-4 nie wiem który ja mam wariant .... te "wypasione" drążą kieszeń bardziej może to do "bez sprężynowców" ( wcale bym się nie zdziwił).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości