Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Post autor: Jara »

Lato przed tobą .... u mnie też było z nimi spoko ... ale jak autostradą latem zrobiłem 5 tys. to coś się zaczęło z nimi dziać.
Listopad 2018 kupiłem to i dopiero jak przez Lato 2019 się to przetoczyło ... jesienią 2019 coś już zaczęło się dziać z nimi. Teraz po 15 tys. niestety ale mają głośność jakbym zimowkami latem jeździł.
Sąsiad po 12 tys. przebiegu zrobił test drogowy ich i 2 z nich nie przeszły go ... należy mieć nadzieje że może twoje '+' są poprawione.
Ogólnie serwis "śmieje" sie z jakości premium tych opon i wcale ich nie dziwi ich "problematyczność" .. oczywiście serwis poza ASO ( z renomą od wielu lat robią tylko i wyłącznie zawieszenia ).
Zawsze jest takie samo niedoważenie .... na Pirelli z MO letnich nigdy czegoś takiego nie było .... auto sunęło bezdrgawkowo ... autostradami ( jakieś 160 km/h) mogłem tysiące narobić latem przy 30 - 40 stopniach i nic ...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Wróciłem .. werdykt jedna opona coś się z nia dzieje ... serwis ogumienia dowalili 100 gram i wiedzą że tak z oponami premium nie powinno być.
Gwarancja Michelina to oczywiście śmiech .... trza mieć coś na czas rozpatrzenia ... i tu przydałyby się zimówki :)
Przekręcili oponę w stosunku do felgi .. bo rusz uda się coś ugrać na gramach ... nic nie dało się ugrać ( dalej w tym samym miejscu opony maszyna wskazuje)... to definitywnie tylko i wyłącznie wina opony.
Ale coś wyważyli już mniej czuć to bicie .. ale jest ... poszukałem po sieci i w USA ostatnie opinie to co druga to bardzo negatywnie o tych oponach się wypowiadają ... po pewnym przebiegu nadają się ona na śmietnik. A w Polsce to tylko ci piszą co dopiero co założyli i do mniejszych aut ... aczkolwiek jest parę wpisów że po 10 - 15 tys. reklamowali je i to własnie w moim rozmiarze.

Mój model opony już nie produkują bo to nie "+".

Tak wiec ludzie niech wasze opony kupuje serwis ... który będzie sie z nimi turlał jak wyjdzie ich wada.
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Post autor: BBbiker »

Jara pisze: 29 maja 2020, o 18:02 To pierwsze co sprawdziłem ... bez zarzutu.
Winowajca u mnie są pewnie opony wielosezonowe Micheliny ... i za idealne prowadzenia koła w zawieszaniu ( ząbkują się trochę i z tego s a pewnie drgania) ... mi w serwisie poza MB zalecili aby jednak wkładać opony z 'MO'.
Na Pirelkach z MO ... przelatałem aż do końca bieżnika i nigdy nie było żadnych drgań !!!
Ząbkowanie opon zdarza się też przy niesprawnych amortyzatorach.
Sama z siebie nie ma prawa.
Kolega jeżdzi na Crossclimate (auto to Reanault Megane) już 4-ty rok i nic się im nie dzieje.
Wg mnie masz coś nie tak z samochodem.
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Post autor: dasonen »

BBbiker pisze: 18 mar 2021, o 12:08 Ząbkowanie opon zdarza się [...]
Sama z siebie nie ma prawa.
Sama z siebie nie, ale po założeniu na auto i poddaniu różnym siłom - już tak
BBbiker pisze: 18 mar 2021, o 12:08 Wg mnie masz coś nie tak z samochodem.
A w-g mnie Jara jest na tyle obyty z motoryzacją (co widać po jego wypowiedziach), że auto ma sprawne.
Ząbkowanie to kwestia bieżnika, właściwego ciśnienia w oponach, rodzaju zawieszenia (oraz jego stanu) i dynamiki jazdy. Są bieżniki bardziej podatne na ząbkowanie i mniej podatne. W przypadku kostek bieżnika podatnych na odkształcenie (wyginanie) przy przeciążeniach zgodnych z osią podłużną pojazdu (przyśpieszanie/hamowanie) odkształcona kostka inaczej ściera swoją krawędź natarcia a inaczej krawędź spływu - zależnie od tego, czy oś jest napędzana, czy nie i czy hamujemy, czy przyśpieszamy energicznie czy łagodnie i czy często jeździsz w zakrętach (pomaga) czy tylko po autostradzie (przeszkadza).

Dla przykładu - miałem kiedyś w miarę dynamiczne BMW, które powodowało ząbkowanie na oponach letnich, z którymi nabyłem pojazd. Po zmianie opon ma Michelin Pilot Super Sport - ząbkowanie znikło całkowicie a zawieszenie oraz auto pozostały takie same :) Wynikało to z dynamiki jazdy oraz bieżnika opon. Super Sport ma taki:
Obrazek
i tam się nic nie wygina :)
Podobnie było w moim poprzednim aucie (450KM), gdzie po włożeniu Goodyear Eagle F1:
Obrazek
(w BMW Super Sporty bez dogrzania ślizgały się paskudnie, więc kolejny raz ich nie wziąłem :lol: ) ząbkowanie znikło. A cała reszta auta pozostała niezmieniona.
C43 AMG
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Post autor: Michal »

Michałki niestety potrzebują dogrzania. Ale za to ciepłe kleją jak budapren.
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Post autor: BBbiker »

Myślałem, że mówimy o zwykłym wożeniu d..y a nie "dynamice jak na torze wyścigowym".
Jeżeli te same opony po 4 letniej eksploatacji tak owszem o ile wiem spokojnej bez dynamiki z toru wyścigowego samochodzie "A" nie ząbkują to też nie powinny na aucie "B".
Skoro są różnice między autami to gdzie i co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?
Kolejne pytanie czy zużycie jest podobne na wszystkich kołach czy występuje tylko na jednym? Bo jeśli tak to dlaczego druga opona nie wibruje?
OK wada produkcyjna opony też jest możliwa - doświadczyłem kiedyś podobnego problemu z Nokianami (letnimi) - wyważali kilka razy a i tak powyżej 130 drgało aż kierownicą szarpało. Po jakimś czasie kiedy opony się zużyły paradoksalnie drgania ustąpiły a już miałem auto remontować..
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Post autor: Jara »

BBbiker pisze: 18 mar 2021, o 12:08
Jara pisze: 29 maja 2020, o 18:02 To pierwsze co sprawdziłem ... bez zarzutu.
Winowajca u mnie są pewnie opony wielosezonowe Micheliny ... i za idealne prowadzenia koła w zawieszaniu ( ząbkują się trochę i z tego s a pewnie drgania) ... mi w serwisie poza MB zalecili aby jednak wkładać opony z 'MO'.
Na Pirelkach z MO ... przelatałem aż do końca bieżnika i nigdy nie było żadnych drgań !!!
Ząbkowanie opon zdarza się też przy niesprawnych amortyzatorach.
Sama z siebie nie ma prawa.
Kolega jeżdzi na Crossclimate (auto to Reanault Megane) już 4-ty rok i nic się im nie dzieje.
Wg mnie masz coś nie tak z samochodem.
Nic nie wiesz o ząbkowaniu .... ma prawo sama z siebie ... konstrukcja podatna jest .... wiele opon w wielu autach miałem ... i jakś konstrukcje od nowości ząbkowały sie ... gdzie stare "macałem" i zero ząbków ...

Na przeglądzie przełożyli je z tylnej osi .... może to fizyczne uszkodzenie. Nie wnikam wrócą ponownie na tylna oś lub kupię nowe ... prędzej stawiam że konstrukcja nośna opony się uszkodziła .. było coś już nie halo od początku.
A i tak ... 3 zimy CrosClima ... i już wyraźniej czuję że ciężej ze śniegu wyjechać, wodę już na autostradzie wyrażanie gorzej odprowadzają .... czas to sprzedać i kupić nowe.
A tak CC bywa że są z wadami .. tylko na reklamacje ich trzeba być przygotowanym.

Pirelki zjeździłem do ... "zera" ... i nic z nimi się nie działo.
Porównując opony ... tu rozmiar i indeks nośności ma znaczenie .. a nie że kolega ma w Megance. Meganka to nie układ zawieszenia i napęd "podobny" jak w MB C .. a to robi kolosalną różnice.

Teoria taka jest .... jak napęd na tył ... jak zawieszenie precyzyjne i zawsze prowadzi oponę pod tym samym kątem ( z reguły to te nie oparte na McPenson .. wielowachaczowe) ... to raczej unikać małych kloców bieżnika ... pewnie tak montować z budową bieżnika podobną do tego co fabrycznie było.

Pionierem ząbkowania od konstrukcji zawieszenia był Ford Focus I kombi .... wielowachaczowe tylnie zawieszenie które świetnie trzymało niż ta tania w kompaktach popularna oś skręta .... ale niestety ząbkowało to opony.
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Post autor: BBbiker »

Jara pisze: 22 mar 2021, o 12:56
Porównując opony ... tu rozmiar i indeks nośności ma znaczenie .. a nie że kolega ma w Megance. Meganka to nie układ zawieszenia i napęd "podobny" jak w MB C .. a to robi kolosalną różnice.
No czyli jednak nie opona a auto jako takie stanowi problem?
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Post autor: Jara »

BBbiker pisze: 30 mar 2021, o 15:33
Jara pisze: 22 mar 2021, o 12:56
Porównując opony ... tu rozmiar i indeks nośności ma znaczenie .. a nie że kolega ma w Megance. Meganka to nie układ zawieszenia i napęd "podobny" jak w MB C .. a to robi kolosalną różnice.
No czyli jednak nie opona a auto jako takie stanowi problem?
A co napisałem: "Porównując opony ... tu rozmiar i indeks nośności ma znaczenie" ... moim zdaniem, krawężnik, dziura lub popularne obecnie -> wada opony ( może ich składowi, transport).
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Post autor: BBbiker »

Nie wiem co Ty o tym ząbkowaniu w Focusach piszesz. tak się składa ,że firmowe Focusy wszystkich generacji (nasza firma ma flote od Forda) przejechały wiele kilometrów i nigdy takiego problemu żaden nie miał. Zdarzył się jeden taki felerny gdzie biegi wyskakiwały na luz ale zawieszenie zawsze miały dobre.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

Post autor: Jara »

BBbiker pisze: 2 kwie 2021, o 10:10 Nie wiem co Ty o tym ząbkowaniu w Focusach piszesz. tak się składa ,że firmowe Focusy wszystkich generacji (nasza firma ma flote od Forda) przejechały wiele kilometrów i nigdy takiego problemu żaden nie miał. Zdarzył się jeden taki felerny gdzie biegi wyskakiwały na luz ale zawieszenie zawsze miały dobre.
Tylko fokus kombi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości