"przeskakiwanie opony" przy skręcie

Wrcfan
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2021, o 18:42

"przeskakiwanie opony" przy skręcie

Post autor: Wrcfan »

Po wymianie opon przy skrecaniu (bardzo wolna jazda) jest odczuwalny i słyszalny "przeskok opony" lewy przód. Moje auto to anglik i to że dzieje się to z lewej strony prawdopodobnie wynika z tego że prawa strona jest bardziej dociążona. Piasty sprawdzone, zbieżność poprawiona. Macie pomysł co powinienem jeszcze sprawdzić? Znalazłem podobne tematy na forach innych marek i tam twierdzą że to normalne.
W205 c220d 4matic AMG Line
Mikun
Posty: 292
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: "przeskakiwanie opony" przy skręcie

Post autor: Mikun »

Nic z tym nie zrobisz niestety ... czy opony letnie, czy zimowe tak już jest niestety ... Przy maksymalnym skręcie szczególnie cofając koło się dosłownie kładzie i rwie samym rantem opony . No wada jak jasny ch... szkoda pisać .
Wrcfan
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2021, o 18:42

Re: "przeskakiwanie opony" przy skręcie

Post autor: Wrcfan »

Update to tematu. Postanowiłem pojechać jeszcze raz na sprawdzenie zbieżności. Wszystko było ok, ale znajomy zaproponował żeby ustawić ja pod c43 i problem zniknął. Będę teraz uważnie sprawdzał opony, jeśli coś się zacznie dziać nie tak to wrócę do poprzednich ustawień.
W205 c220d 4matic AMG Line
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: "przeskakiwanie opony" przy skręcie

Post autor: hubertuss »

To żadna wada. To geometria. Ta znana z matematyki. Przy skręcie koło wewnętrzne musi pokonać okręg o mniejszym promieniu i drogę kruszą niż koło zewnętrzne. Dlatego musi się bardziej skręcać. Geometrię zawieszeń dobiera się tak by to działało poprawnie przy mniejszych skrętach gdzie zakręty pokonuje się szybciej. Przy pełnym skręcie gdzie jeździ się z reguły wolno to już nie działa. Koła się bardziej rozjeżdżają. Wewnętrzne jest skręcane dużo bardziej niż zewnętrzne, dlatego zachodzi takie zjawisko.
Czym szersze koła, czym większy kąt skrętu i czym bardziej przyczepne podłoże tym efekt bardziej odczuwalny.
C 220 d 4 matic
Dziera
Posty: 15
Rejestracja: 4 cze 2021, o 07:53

Re: "przeskakiwanie opony" przy skręcie

Post autor: Dziera »

hubertuss pisze: 17 kwie 2022, o 21:08 To żadna wada. To geometria. Ta znana z matematyki. Przy skręcie koło wewnętrzne musi pokonać okręg o mniejszym promieniu i drogę kruszą niż koło zewnętrzne. Dlatego musi się bardziej skręcać. Geometrię zawieszeń dobiera się tak by to działało poprawnie przy mniejszych skrętach gdzie zakręty pokonuje się szybciej. Przy pełnym skręcie gdzie jeździ się z reguły wolno to już nie działa. Koła się bardziej rozjeżdżają. Wewnętrzne jest skręcane dużo bardziej niż zewnętrzne, dlatego zachodzi takie zjawisko.
Czym szersze koła, czym większy kąt skrętu i czym bardziej przyczepne podłoże tym efekt bardziej odczuwalny.
Amen...😉
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości