Run on Flat
Run on Flat
Koledzy czy warto? Jakie są wasze opinie?
Słyszy się że RoF są twardsze i mniej komfortowe w użytkowaniu. Oczywista zaleta to jazda bez powietrza.
Sam mam RoF i jedno mnie zdziwiło, podczas wizyty u wulkanizatora z powodu gwoździa na który nieopatrznie najechałem. Wulkanizator powiedział mi że opon RoF ABSOLUTNIE nie wolno naprawiać. Nie potrafił jednak powiedzieć dlaczego. Oczywiście zaprotestowałem bo nie miałem ochoty wydawać kasy na nową oponę z powodu małej dziurki po gwoździu której sprawę zawsze załatwiała prosta łatka. I tak też się stało, naprawił po moich naciskach.
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Słyszy się że RoF są twardsze i mniej komfortowe w użytkowaniu. Oczywista zaleta to jazda bez powietrza.
Sam mam RoF i jedno mnie zdziwiło, podczas wizyty u wulkanizatora z powodu gwoździa na który nieopatrznie najechałem. Wulkanizator powiedział mi że opon RoF ABSOLUTNIE nie wolno naprawiać. Nie potrafił jednak powiedzieć dlaczego. Oczywiście zaprotestowałem bo nie miałem ochoty wydawać kasy na nową oponę z powodu małej dziurki po gwoździu której sprawę zawsze załatwiała prosta łatka. I tak też się stało, naprawił po moich naciskach.
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2017, o 12:21
Re: Run on Flat
A jakich argumentów użył twierdząc tak?
Runflatów jeszcze nie musiałem naprawiać, ale faktycznie są mało komfortowe... Twarde, głośne i strasznie szybko się zużywają... Nigdy więcej takiej gumy...
Runflatów jeszcze nie musiałem naprawiać, ale faktycznie są mało komfortowe... Twarde, głośne i strasznie szybko się zużywają... Nigdy więcej takiej gumy...
Re: Run on Flat
Jest jeszcze jedna opcja Seal Inside. Może to będzie lepszym rozwiązaniem niż RoF. Korzysta ktoś z Was z takich opon?
Re: Run on Flat
Rozglądam się za nowymi zimówkami (nie jestem jeszcze zdecydowany czy zainwestować w oryginalne felgi) i rozważam zakup Run-flat'ów (MOE).
W mojej w205 przejechałem dopiero 1500km ale nie zauważyłem jakiejś dużej różnicy pomiędzy tymi a normalnymi oponami (komfort, hałas, zużycie). Na wyposażeniu nie ma podnośnika ani uszczelniacza, wiec zakup ew. normalnych opon musiałbym uzupełnić o w/w wyposażenie.
Jestem ciekaw Waszych rozwiązań oraz rekomendacji.
EDIT:
Byłem przekonany od samego początku, że z racji braku lewarka mam na wyposażeniu Run Flat'y ale po dokładniejszej analizie okazało się, że opony na których przyjechała moja w205 (Bridgestone Potenza S001) z fabryki to zwykle opony.
Zimówki kupiłem Run Flat'y (Continental T850) wiec ocenię czy są jakieś różnice po sezonie.
W mojej w205 przejechałem dopiero 1500km ale nie zauważyłem jakiejś dużej różnicy pomiędzy tymi a normalnymi oponami (komfort, hałas, zużycie). Na wyposażeniu nie ma podnośnika ani uszczelniacza, wiec zakup ew. normalnych opon musiałbym uzupełnić o w/w wyposażenie.
Jestem ciekaw Waszych rozwiązań oraz rekomendacji.
EDIT:
Byłem przekonany od samego początku, że z racji braku lewarka mam na wyposażeniu Run Flat'y ale po dokładniejszej analizie okazało się, że opony na których przyjechała moja w205 (Bridgestone Potenza S001) z fabryki to zwykle opony.
Zimówki kupiłem Run Flat'y (Continental T850) wiec ocenię czy są jakieś różnice po sezonie.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2017, o 12:22 przez luke, łącznie zmieniany 3 razy.
C250d 4Matic AMG
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 00:15
Re: Run on Flat
Miałem ten sam dylemat w zeszłym roku. Byłem nastawiony na zakup Runflatów na zimę ale na wulkanizacji gość mi odradził. Powiedział że nie ma sensu tyle dopłacać bo generalnie runflat chroni głównie od sytuacji w której opona może zostać rozerwana co w przypadku runflatów jest niemożliwe a w zwykłej oponie możliwe aczkolwiek zdarza się to bardzo rzadko a jeżeli zdarzy się zwykle przebicie to zawsze można koło dopompować i do jakiejś wulkanizacji się dojedzie ew. W pakiecie ubezpieczenia mam lawete. Tak więc zdecydowałem się na zwykłe zimówki i jestem bardzo zadowolony. 1000zł w kieszeni zostało a opony już były przetestowane na słowackich Tatrach na bocznych drogach mocno ośnieżonych i aż sam byłem zdziwiony że aż tak dobrze sobie radzą
Pozdro
Pozdro
Opony flat-run letnie
Chciałbym poznać opinie kolegów, odnośnie letnich opon run-flat. Które polecacie, a których nie?
W związku z tym, że Mercedes nie wyposaża swoich pojazdów (przynajmniej części z nich) w koła zapasowe oraz zestawy naprawcze, warto pomyśleć o alternatywnych rozwiązaniach.
Ja z mojej strony mogę się podzielić doświadczeniem z zimówkami RF - opona jest odrobinę sztywniejsza (minimalnie mniejszy komfort "resorowania") i trochę głośniejsza, ale to chyba wynika z faktu że zimówka. Poza tym jestem z nich bardzo zadowolony i nie zauważyłem żadnych innych wad.
W związku z tym, że Mercedes nie wyposaża swoich pojazdów (przynajmniej części z nich) w koła zapasowe oraz zestawy naprawcze, warto pomyśleć o alternatywnych rozwiązaniach.
Ja z mojej strony mogę się podzielić doświadczeniem z zimówkami RF - opona jest odrobinę sztywniejsza (minimalnie mniejszy komfort "resorowania") i trochę głośniejsza, ale to chyba wynika z faktu że zimówka. Poza tym jestem z nich bardzo zadowolony i nie zauważyłem żadnych innych wad.
C250d 4Matic AMG
Re: Run on Flat
Taki lekki OT: Ile razy gdy mieliście koło zapasowe zdarzyło się go wam użyć? Czy warto zatem dopłacać do RunFlat? Jeśli samochód opuścił fabrykę na zwykłych oponach to nie ma żadnych wątpliwości: nie zakładamy w nim RunFlat! To że można na nich dojechać do wulkanizacji to jedno, ale inna rzecz to ryzyko czy wręcz niedopuszczalność naprawy takiej opony po przejechaniu kilku km bez powietrza. Dojeżdżamy zatem do warsztatu na flaku, w warsztacie nie ma takiej opony jak potrzebna więc .... zostajemy!
Jeśli nie macie zaestawu naprawczego, to proponuje zakupić - w razie co. Ja mam zestaw naprawczy i ubezpieczenie opon za 9 zł rocznie !!!! gwarantujące mi dowóz samochodu na lawecie do najbliższej wulkanizacji (bo nie mam fabrycznie koła zapasowego). To dużo taniej niż dopłata do RunFlatów.
Jeśli nie macie zaestawu naprawczego, to proponuje zakupić - w razie co. Ja mam zestaw naprawczy i ubezpieczenie opon za 9 zł rocznie !!!! gwarantujące mi dowóz samochodu na lawecie do najbliższej wulkanizacji (bo nie mam fabrycznie koła zapasowego). To dużo taniej niż dopłata do RunFlatów.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Re: Run on Flat
Jeździłem na RoF letnich i miałem usterkę, dziurę w oponie. Faktycznie powoli dojechałem do wulkanizatora, tyle dobrze że to było w mieście, opona jednak do wyrzucenia, zatem druga z tej samej osi też. Finalnie wymieniłem opony na zwykłe Micheliny i skoro RoF jest droższy i nie do naprawy to moim zdaniem nic nie zyskuje. W razie awarii opony w przyszłości dzwonie po Asisstance i tyle. Pianki i inne cuda owszem mogą pomóc, ale nie muszą, zależy od wielkości dziury itp. Tylko zapasówka lub dojazdówka jest pewna, a skoro nie ma to i tak finał będzie na lawecie.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Run on Flat
Ja tez nie polecam run flatow, wyższy koszt, twardsze itd. Na dodatek po 2 sezonach na oponach letnich(zimówki mam zwykle opony) i przejechaniu Ok 20 tys przednie opony mam zluzyte a tylnie jeszcze są w dobrym stanie. Jak to możliwe przy napędzie 4x4 i jeździe raczej po mieście. Może ktoś miał tak przypadek ? Sam się zastanawiam czy nie napisać do continentala informacyjne ze jeszcze nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 14 gości