Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
- JessyJames7
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 lis 2018, o 13:08
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
No właśnie cały ten trzpień silniczka wydaje się być "winnym" zamieszania.
Dzięki za wyjaśnienie, pozdrawiam!
Dzięki za wyjaśnienie, pozdrawiam!
C200 (W205)
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 lut 2019, o 20:43
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Super patent napewno z niego skorzystam przy następnej wymianie. Czyli na to by wychodziło że się wkręca po spirali silniczka zarówno el. jak i mechaniczne.
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Również przymierzam się do samodzielnej wymiany (przód i tył). Pytanie jednak o części - czy TRW będą OK, czy też lepiej kupić ATE ceramiczne? Z przodu mam większe hamulce (pakiet AMG).
Rozumiem, że należy również zakupić 2 czujniki zużycia (1 na 1 oś)? Tu chyba nie ma znaczenia jaka firma...
Rozumiem, że należy również zakupić 2 czujniki zużycia (1 na 1 oś)? Tu chyba nie ma znaczenia jaka firma...
C250 AMG line
- JessyJames7
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 lis 2018, o 13:08
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Szukałem długo i namiętnie w temacie hamulce z pakietem AMG, i z tego co doczytałem to wygląda to tak:
przód - system hamulcowy Brembo, tył - TRW.
Jak już wspominano najlepiej nie mieszać producentów klocki/tarcze jednakże przy pakiecie AMG wydaje mi się że z taśmy W205tki (pakiet AMG) zjeżdżają w takiej właśnie konfiguracji - jeżeli się mylę proszę mnie poprawić . Pytanie czy masz nadal fabryczne tarcze, chodzi o tył (tarcze przód tylko oryginał Mercedesa niestety, produkcja Brembo). Osobiście nie mam nic przeciwko klockom TRW, przy poprzednim aucie takie montowałem tylko były jakieś lepsiejsze , na przód założyłbym jednak Brembo dla zasady. Czujniki to kwestia indywidualna.
przód - system hamulcowy Brembo, tył - TRW.
Jak już wspominano najlepiej nie mieszać producentów klocki/tarcze jednakże przy pakiecie AMG wydaje mi się że z taśmy W205tki (pakiet AMG) zjeżdżają w takiej właśnie konfiguracji - jeżeli się mylę proszę mnie poprawić . Pytanie czy masz nadal fabryczne tarcze, chodzi o tył (tarcze przód tylko oryginał Mercedesa niestety, produkcja Brembo). Osobiście nie mam nic przeciwko klockom TRW, przy poprzednim aucie takie montowałem tylko były jakieś lepsiejsze , na przód założyłbym jednak Brembo dla zasady. Czujniki to kwestia indywidualna.
C200 (W205)
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Dzięki
Jak rozumieć Twoją wypowiedź o czujnikach - kwetsia indywidualna to marka czy też to, że 1 na 1 oś? Trzeba zakupić 4 czujniki na każde koło? Sorry jeśli głupie pytanie, ale jestem tu lajkonikiem
Jak rozumieć Twoją wypowiedź o czujnikach - kwetsia indywidualna to marka czy też to, że 1 na 1 oś? Trzeba zakupić 4 czujniki na każde koło? Sorry jeśli głupie pytanie, ale jestem tu lajkonikiem
C250 AMG line
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Potrzebne są dwa czujniki, jeden na tylną oś, jeden na przednią oś. W klocku hamulcowym jest specjalny otwór do którego wkładamy czujnik. Wytarcie klocka do poziomu czujnika powoduje inicjację jego wskazania.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Mi dziś powiedziano że są dwa czujniki na wew i zew klocku przy prawym kole z przodu ? To prawda?
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Nie nie prawda, na całe auto są 2 czujniki.
- JessyJames7
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 lis 2018, o 13:08
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Dokładnie tak ja kolega powyżej wspomniał, dwa czujniki po jednym na każdą oś. Mówiąc "kwestia indywidualna" miałem na myśli producenta.
C200 (W205)
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Dzięki temu forum dziś popełniłem samodzielną wymianę klocków przód i tył Tył TRW, przód brembo, czujniki ATE - razem z wysyłką śmieszne 310zł.
Cała czynność nieskomplikowana, a przód AMG wręcz banalnie prosty (patrzyłem jeszcze na filmik na youtube).
Nie trzeba było korzystać z dopinania zewnętrznego akumulatora, wystarczył ścisk stolarski (nic nie trzeba było kręcić).
Cała czynność nieskomplikowana, a przód AMG wręcz banalnie prosty (patrzyłem jeszcze na filmik na youtube).
Nie trzeba było korzystać z dopinania zewnętrznego akumulatora, wystarczył ścisk stolarski (nic nie trzeba było kręcić).
C250 AMG line
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości