Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Z tego co pamiętam to zostaje jakieś min 2 mm. Jak tarcze są zużyte, to mogą trochę trzeć o rant.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Witam,
potwierdzę to co było napisane wcześniej. Wymieniłem sam klocki z tyłu. Wystarczy zwolnić hamulec ręczny, cofnąć tłoczki w menu, resztę tłoczka wcisnąć mechanicznie i tyle. Klocki założyłem ATE. Wymiana na spokojnie na kobyłkach z jazdą próbną 1,5h-2h.
Pozdrawiam.
potwierdzę to co było napisane wcześniej. Wymieniłem sam klocki z tyłu. Wystarczy zwolnić hamulec ręczny, cofnąć tłoczki w menu, resztę tłoczka wcisnąć mechanicznie i tyle. Klocki założyłem ATE. Wymiana na spokojnie na kobyłkach z jazdą próbną 1,5h-2h.
Pozdrawiam.
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Witam...
wczoraj wymieniałem koła z zimowych na letnie i zerknąłem na stan klocków, to te tylne są już cieniutkie, a do tej pory nic mi się nie zaświeciło... ? W maju mam przegląd więc pewnie pójdą do wymiany...zastanawiam się czy oryginalne kupić czy jakiś dobry zamiennik, a jak już to jaki ? Nomen omen stan przednich klocków niemal perfekcyjny- przebieg 49.072 km (W205 "X" 2019 r. benzyna najsłabszy 129KM).
Pozdrawiam
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Ja od pewnego czasu też przymierzam się do wymiany tylnych klocków. W GLC mam tylne tarcze o średnicy 320mm i do tych tarcz ATE ceramic wyglądają identycznie jak oryginalne, natomiast TEXTAR-a maja trochę inny kształt profilu samej nakładki ciernej. ATE w wersji CERAMIC było polecane przez forumowiczów.
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2023, o 19:35 przez GLC X253, łącznie zmieniany 1 raz.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Witam ponownieGLC X253 pisze: ↑2 kwie 2023, o 11:19 Ja od pewnego czasu też przymierzam się do wymiany tylnych klocków. W GLC mam tylne tarcze o średnicy 320mm i do tych tarcz ATE ceramic wyglądają identycznie jak oryginalne, natomiast TEXTAR-a maja trochę inny kształt profilu same nakładki ciernej. ATE w wersji CERAMIC było polecane przez forumowiczów.
ciężko dobrać zamiennik ATE ponieważ (chyba) jest bez czujników, a w ASO są one obligatoryjnie. Koszt ATE C KLASA tył 235 zł (allegro), koszt oryginałów (allegro MB IDEA) 458 zł ... I się zastanawiam, że skoro od nowości do maja przelatam 50.000 tys. km (teraz 49.100 km)- głównie miasto, raz w roku trasa...to jaka żywotność będzie ATE?Czy nie wyjdzie na to samo...?
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
W przypadku klocków do tarcz 320mm, zarówno TEXTAR jak i ATE mają otwory do mocowania czujników. Czujnik jest osobną częścią zamienną i jest masa zamienników w cenie od nawet poniżej 20 zł. Co do ceny to nie dyskutuję, ale jest też taka opinia, że to co trafia do ASO to nie zawsze jest to samo, co do fabryki na pierwszy montaż.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Witam...
to wiele wyjaśnia...właśnie tego się też obawiałem, że zapłacę za oryginał, który może odbiegać od tego co było włożone od nowości...ale dziękuję
to wiele wyjaśnia...właśnie tego się też obawiałem, że zapłacę za oryginał, który może odbiegać od tego co było włożone od nowości...ale dziękuję
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
...wybór padł na markę "ATE"- wraz z czujnikiem to koszt niecałe 200 zł (w ASO z czujnikiem 540 zł)- zobaczę jak się będzie sprawował...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
To i ja zapytam ponieważ mam problem. Wymieniłem dziś klocki z tyłu, bezproblemowo z cofnięciem tłoczków, ale zakupiłem czujnik który niestety się rozsypał przy zakładaniu. Założyłem bez czujnika, ale aby nie zabrudziło się gniazdo tego czujnika, obciąłem przewody i założyłem samą wtyczkę. No i mam komunikat że trzeba wymienić okładziny. Czy mogę bez problemu jeździć z tym komunikatem, czy czasem za tysiąc km nie oświadczy że już dalej nie pojadę. Acha auto to glc 220d
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości