Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Zrobił się z tego dyskurs akademicki. Układ hamulcowy jest projektowany, aby prawidłowo zadziałał w każdej sytuacji, ale jednocześnie jego koszt był optymalny. Dlatego tylne hamulce z reguły maja mniejszą wydajność (mniejsze tarcze, klocki i zaciski), bo gdy hamujemy standardowo cały układ pracuje w miarę równomiernie z niewielką wydajnością, natomiast przy ostrym, to przód przejmuje większość obciążenia. I tu teoria o mniejszym zużyciu tylnych klocków w starych autach się sprawdza. W momencie wprowadzenia układów kontroli trakcji sytuacja się zmieniła, gdyż to oś tylna (napędzana) jest częściej używana do sterownia automatyką. Oczywiście można spełnić warunek w miarę równomiernego zużywania klocków, ale trzeba by montować z tyłu bardziej wydajny system, który z kolei jest bardziej kosztowny. Dla normalnej eksploatacji samochodu uznano, że nie ma takiej potrzeby. Zwróćcie uwagę, że jako opcję tzw. bardziej wydajnego układu hamulcowego z reguły oferowana jest opcja jedynie większych tarcz i zacisków z przodu, np w GLC tarcze 360mm zamiast 342mm. Tył pozostaje bez zmian czyli 320mm i zwykłe zaciski 1 tłokowe.
Aktywny tempomat działa w sposób dynamiczny, dla niewielkiego przyhamowania używa głównie tyłu, natomiast przy mocniejszym hamują obie osie.
Aktywny tempomat działa w sposób dynamiczny, dla niewielkiego przyhamowania używa głównie tyłu, natomiast przy mocniejszym hamują obie osie.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Klocki tył wymienione - u mnie padły po 29tys - faktycznie zapala się info o zużyciu klocków ale bez informacji czy tył czy przód, dodatkowo dostałem info na maila od mercedes.me, że chętnie mi wymienią w najbliższym ASO i moje życie dalej będzie piękne i przyjemne
Udało mi się ustawić tryb serwisowy, choć ciągle informował ze nie ma warunków do tego - nie podobał mu się malutki spadek na podjeździe - auto musi stać idealnie równo.
Za 130 zeta w iParts kupiłem TRW i osobno czujnik, choć jak sie okazało to w paczce z klockami też był czujnik w komplecie
https://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamu ... 76757.html
https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-zuz ... 84139.html
Wymiana banalna - całość zrobiłem w pół godziny, choć w życiu nie wymieniałem klocków w mercedesie.
Oczywiście u mnie jak pewnie u innych nie cofnął się całkowicie tłoczek - pomogłem mu zasilaczem podając na piny minus z lewej plus z prawej używając takiej małej złączki samochodowej dodatkowo izolowanej termokurczką bo podając samymi nieizolowanymi końcówkami łatwo o zwarcie.
Nawet przy cofaniu tłoczka to i tak musiałem go wcisnąć używając starych klocków i zakładając go na tarczę i ciągnąc w drugą stronę za jarzmo dźwignią ze śrubokręta.
Cenna uwaga kogoś, że dobrze jest dociągnąć silniczek po założeniu żeby lekko dotknął klocka - po odpaleniu alarm zniknął - nic nie trzeba kasować
Udało mi się ustawić tryb serwisowy, choć ciągle informował ze nie ma warunków do tego - nie podobał mu się malutki spadek na podjeździe - auto musi stać idealnie równo.
Za 130 zeta w iParts kupiłem TRW i osobno czujnik, choć jak sie okazało to w paczce z klockami też był czujnik w komplecie
https://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamu ... 76757.html
https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-zuz ... 84139.html
Wymiana banalna - całość zrobiłem w pół godziny, choć w życiu nie wymieniałem klocków w mercedesie.
Oczywiście u mnie jak pewnie u innych nie cofnął się całkowicie tłoczek - pomogłem mu zasilaczem podając na piny minus z lewej plus z prawej używając takiej małej złączki samochodowej dodatkowo izolowanej termokurczką bo podając samymi nieizolowanymi końcówkami łatwo o zwarcie.
Nawet przy cofaniu tłoczka to i tak musiałem go wcisnąć używając starych klocków i zakładając go na tarczę i ciągnąc w drugą stronę za jarzmo dźwignią ze śrubokręta.
Cenna uwaga kogoś, że dobrze jest dociągnąć silniczek po założeniu żeby lekko dotknął klocka - po odpaleniu alarm zniknął - nic nie trzeba kasować
- Załączniki
-
- Klocki TRW Tylne.jpg (152.81 KiB) Przejrzano 1662 razy
-
- Czujniki.jpg (153.16 KiB) Przejrzano 1662 razy
-
- czujnik w klocku.jpg (173.9 KiB) Przejrzano 1662 razy
C220d 4Matic
- ToySoldier
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 cze 2020, o 00:24
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
"Udało mi się ustawić tryb serwisowy, choć ciągle informował ze nie ma warunków do tego" - a zwolniłeś ręczny tym przyciskiem po lewej pod kierownicą? Na końcu i tak trzeba klockom pomóc siłą, chociaż ja kiedyś zainwestowałem kilkadziesiąt zł w zestaw do cofania tłoczków i zwrócił się już przy pierwszej wymianie kilka aut temu
Było: W204 C200 Avantgarde '11 WDD2040481A594652
Jest: W205 C300 Avantgarde '16 WDD2050481R235638
Jest: W205 C300 Avantgarde '16 WDD2050481R235638
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
parę razy próbowałem aż w końcu zaskoczyło
C220d 4Matic
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
ten nieszczęsny komunikat o "Warunki wstępne niespełnione" faktycznie dotyczy zwolnienie hamulca postojowego Sam przez to przeszedłem bo zapomniałem, że ten przycisk istnieje (auto samo zaciąga ręczny po wrzuceniu "park").
To nie "zaskoczy" samo z siebie - musi być zwolniony "ręczny".
To nie "zaskoczy" samo z siebie - musi być zwolniony "ręczny".
C43 AMG
- ToySoldier
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 cze 2020, o 00:24
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Też najpierw podejrzewałem wzniesienie, ale dopiero po kilkunastu minutach przyszło olśnienie z ręczny. Żeby było ciekawiej, to wpisując komunikat w google niczego się nie dowiedziałem.
A ten czujnik z klockami TRW nie pasuje do naszych aut - mam takie same klocki z tyłu
A ten czujnik z klockami TRW nie pasuje do naszych aut - mam takie same klocki z tyłu
Było: W204 C200 Avantgarde '11 WDD2040481A594652
Jest: W205 C300 Avantgarde '16 WDD2050481R235638
Jest: W205 C300 Avantgarde '16 WDD2050481R235638
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
W W203 też kiedyś coś za często klocki z tyłu się kończyły ... kontrola trakcji jakaś nadwrażliwa była ... po wymianie amortyzatorów z tyły przestał "zjadać" klocki. Na maszynie od amortyzatorów dalej miały one 74% skuteczności a siła hamowania była kiepska. Przy wyłączonym zapłonie tylna oś podobnie dobrze hamowała.BBbiker pisze: ↑21 wrz 2020, o 12:01W czym chciałbyś mnie przekonać? Kontrola trakcji albo działa kiedy kierowca nie posiada umiejętności jazdy albo celowo naciąga fizykę i na te systemy liczy albo kiedy jest niespsrawny układ który nią steruje. Tak czy inaczej efektem jest przedwczesne zużycie klocków.GLC X253 pisze: ↑17 sie 2020, o 21:24 A wracając do kontroli trakcji - to nie jest fanaberia tylko istotny element bezpieczeństwa. A sugerowanie ich niesprawności jako powodu zużywania klocków to świadectwo ignorancji. Pewnie BBikera nie przekonamy, bo on lepiej wie i żaden argument tego nie zmieni.
No to ja się już boję tych nowoczesnych aut. Hamowanie tyłem na śliskim musi kończyć się poślizgiem.
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Ponieważ również i u mnie pojawił się komunikat "zużycie okładzin hamulcowych" przy 53k km będę pierwszy raz się za to zabierał i po przeczytaniu tych 17 stron waszych debat doszedłem do wniosku, żeby zakupić ATE jak na zdjęciach niżej.
Ma może ktoś z nimi jakieś przykre doświadczenia czy można brać?
Tutaj zakładam w 500 zł się zmieszczę ze wszystkim, bo klocki wymienię w ramach serwisu wymiany opon.
W ASO ta czynność kosztowałaby ponad 3x tyle.
Ma może ktoś z nimi jakieś przykre doświadczenia czy można brać?
Tutaj zakładam w 500 zł się zmieszczę ze wszystkim, bo klocki wymienię w ramach serwisu wymiany opon.
W ASO ta czynność kosztowałaby ponad 3x tyle.
- Załączniki
-
- ATE Przód do C180 (205.040)
- Przód.JPG (50.24 KiB) Przejrzano 1318 razy
-
- ATE Tył do C180 (205.040)
- Tył.JPG (48.45 KiB) Przejrzano 1318 razy
-
- Tak wygląda możliwość wymiany dla aut powyżej 4 lat. Oczywiście kusi ta darmowa kawa co podają :D
- Ceny ASO.JPG (22.92 KiB) Przejrzano 1318 razy
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:18
- Lokalizacja: Łańcut
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Wyslij nr vin to coś podpowiem na temat klocków
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Sprawdź najpierw czy przód i tył do wymiany - ja już mam 3 zestaw z tyłu a z przodu ciągle pierwszy.
Klocki na przód - sprawdź dokładnie jakie masz bo są co najmniej 3 rodzaje układów hamulcowych z przodu - standardowy z jednym tłoczkiem, mocniejszy (był montowany np. w C250 - jest bardzo podobny do układu z AMG line, na pierwszy rzut oka różni się brakiem nawiercania tarczy hamulcowej i na zacisku nie ma napisane Mercedes-Benz) i układ montowany w AMG line.
Klocki na przód - sprawdź dokładnie jakie masz bo są co najmniej 3 rodzaje układów hamulcowych z przodu - standardowy z jednym tłoczkiem, mocniejszy (był montowany np. w C250 - jest bardzo podobny do układu z AMG line, na pierwszy rzut oka różni się brakiem nawiercania tarczy hamulcowej i na zacisku nie ma napisane Mercedes-Benz) i układ montowany w AMG line.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości