Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Awatar użytkownika
sumek80
Posty: 13
Rejestracja: 9 lis 2022, o 20:53

Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Post autor: sumek80 »

Problem jest ewidentnie w samym zaprojektowaniu zawieszenia i jak jeden z użytkowników napisal "....Mercedes jest świadom i powtarza to w kolejnych modelach, jednym z powodów jest duży kąt pochylenia koła przy skręcie ( co znacznie zmniejsza promień skrętu)..." żadna diagnostyka i ustawianie zbieżności nie pomogą, jedynie zbiorowy pozew do sądu mógłby coś wnieść i nagłośnienie w mediach. Auto było w serwisie mercedesa na zbieżności i wszystko jest/było na zielono. Jestem wlaśnie na kolejny dzień umówiony na wymiane 4 opon, opony ktore sie starły to ContiSportContact R17 "3318" i wyglądają jak by miały ponad 10 lat, takich materiałów używają do produkcji opon - planowane postarzanie produktu, kupiłem nowe 4 oponki Goodyear MO. Zdjecia pościeranych przednich opon w załączniku + jedna fota jak wyglada opona z tyłu do porównia z tym co jest z przodu.
Załączniki
Screenshot 2022-11-09 at 19.50.29.png
Screenshot 2022-11-09 at 19.50.29.png (381.58 KiB) Przejrzano 808 razy
Screenshot 2022-11-09 at 19.48.44.png
Screenshot 2022-11-09 at 19.48.44.png (358.25 KiB) Przejrzano 808 razy
Screenshot 2022-11-09 at 19.51.15.png
Screenshot 2022-11-09 at 19.51.15.png (329.08 KiB) Przejrzano 808 razy
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Post autor: zmichal »

Mnie też denerwuje jak przy manewrowaniu na pełnym skręcie opona i całe auto zaczynają aż skakać.
Tez mam bardziej zużyte opony po zewnętrznych stronach, tak więc faktycznie jest z tym problem.
C250 Estate
Awatar użytkownika
esszead
Posty: 89
Rejestracja: 10 lis 2022, o 06:46

Re: Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Post autor: esszead »

można wiedzieć jaki przebieg mają te opony i jaki rozmiar (parametry, rozmiar, nośność)? i co to znaczy "na zielono"? Auto nowe czy po dzwonie? Jaki silnik? 4M czy RWD? Masz jakieś konkretne wydruki tych kątów? Opona z drugiego załącznika wygląda jak po zawodach na torze (za niskie ciśnienie powietrza, za duża nadsterowność przy wejściu w zakręt w zbyt dużej prędkości) - każdy amator wyścigowiec w klasie FWD będzie w stanie zauważyć... Jeśli takie coś Ci się pojawiło po "zabawie" na ulicy, to rozumiem. Ale samo z siebie po trasie to raczej nie. Po 3 latach jazdy z krzywym wahaczem - może... A już napewno nie powinieneś czekać aż opona wygląda tak jak wygląda teraz z diagnozą...

Koło się pochyla - owszem - nawet bardzo, jak w każdym mercedesie (może poza 4matikiem), ale *przy skręcie*. Jeździ się przeważnie prosto, a kąty, które by mogły coś tej oponie zrobić są osiągane przy prędkościach, które nie mają nic wspólnego tymi prędkościami, które osiąga się na autostradzie. Moja skromna opinia jest taka, że masz coś mocno zrąbane z autem i nie jest to wada konstrukcyjna, ale trafiłeś na bardzo niekompetentny warsztat, który nie jest w stanie sobie poradzić z jakimś grubym problemem.

Albo masz współwłaściciela, który Ci podpierdziela auto w weekendy i szpanuje po placu ;-)
S205 C43
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Post autor: zmichal »

Kolega sumek80 może i faktycznie ma ekstremalny przypadek, ale temat "przeskakiwania" koła przy pełnym skręcie był już omawiany na forum tutaj:
podwozie-hamulce-kola-f12/przeskakiwani ... t1273.html
C250 Estate
Awatar użytkownika
esszead
Posty: 89
Rejestracja: 10 lis 2022, o 06:46

Re: Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Post autor: esszead »

ale czy mówimy o "przeskakiwaniu" koła, bo w skrajnych warunkach przy maksymalnie lepiącej nawierzchni skręciłeś koło na maksa i - praktykowana od 50 lat - geometria przedniego zawieszenia każdego mercedesa powoduje że koło pochyla się trochę ku wewnątrz w celu zredukowania promienia skrętu, a przy okazji tracisz przyczepność po wewnętrznej stronie?

czy mówimy o tym, że opona wygląda jakby ktoś próbował wejść w zakręt 90 stopni lecąc 200hm/h po torze na niskim ciśnieniu? :-) I że to jest normalne w C klasie?

To, że koło się "kładzie" w maksymalnym położeniu to po prostu fajny patent Mercedesa, nie ma nic wspólnego z darciem opony przedstawionym w tym temacie... te zdjęcia wrzucone w tym wątku pokazują rezultat jakiejś ekstremalnej sytuacji i zarzut pod kątem architektury zawieszenia. Taka trochę teoria spiskowa. Miałem już sporo "mietków" i pracuję przy nich sam, więc nie bardzo potrafię sobie wyobrazić sytuację, w którym takie coś wyjeżdża z fabryki, a serws mówi, że jest "zielono". Widziałem to wiele razy po zabawie na mokrej nawierzchni, bo fajnie się upala auto RWD jak jest mokro (przednie koła dostają po krawędziach), dlatego pytam o więcej szczegółów. Nie miałem wcześniej C klasy, ale znając mechanikę tych nie zarzucałbym wad konstrukcyjnych, ani nie proponował pozwu zbiorowego zanim właściciel nie przedstawiłby kilku faktów, bo nie tędy droga wg mnie...
S205 C43
Wrcfan
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2021, o 18:42

Re: Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Post autor: Wrcfan »

Też z tym walczyłem i u mnie opony wyglądaly tak samo z przodu. Po ustawieniu zbieżności tak jak w c43 myślałem że problem zniknął, ale na mokrym opony dalej przeskakiwały. Dopiero zmiana opon (na Goodyear) pomogla. Wcześniej miałem opony Continental. Nie wiem może trafiłem na wadliwa serię, ale to wystarczyło żeby więcej opon tej marki nie kupowac
W205 c220d 4matic AMG Line
Lolek102
Posty: 31
Rejestracja: 20 gru 2021, o 20:25

Re: Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Post autor: Lolek102 »

Jak mogę coś dodać, to ja chyba jestem szczęściarzem. Obecnie w moich rękach jest już 3 z rzędu c klasa(w203,w204, w205), w żadnej nie występował u mnie problemy z oponami, zawsze równiutko zdarte na całej powierzchni (roczne przebiegi w okolicy 40k km, więc raczej by coś było widać)
Wrcfan
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2021, o 18:42

Re: Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Post autor: Wrcfan »

Lolek102 pisze: 10 lis 2022, o 18:05 Jak mogę coś dodać, to ja chyba jestem szczęściarzem. Obecnie w moich rękach jest już 3 z rzędu c klasa(w203,w204, w205), w żadnej nie występował u mnie problemy z oponami, zawsze równiutko zdarte na całej powierzchni (roczne przebiegi w okolicy 40k km, więc raczej by coś było widać)
Po przebiegu jaki robisz domyślam się że jeździsz głównie po za miastem więc dużo mniej skręcasz kołami
W205 c220d 4matic AMG Line
Awatar użytkownika
sumek80
Posty: 13
Rejestracja: 9 lis 2022, o 20:53

Re: Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Post autor: sumek80 »

Wrcfan pisze: 10 lis 2022, o 17:14 Też z tym walczyłem i u mnie opony wyglądaly tak samo z przodu. Po ustawieniu zbieżności tak jak w c43 myślałem że problem zniknął, ale na mokrym opony dalej przeskakiwały. Dopiero zmiana opon (na Goodyear) pomogla. Wcześniej miałem opony Continental. Nie wiem może trafiłem na wadliwa serię, ale to wystarczyło żeby więcej opon tej marki nie kupowac
Właśnie miałem oponki Continental jak kupiłem, fabryczne, ale nicnie trwa wieczne, załozone juz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225/50 R17 94 Y MO rozmawiałem z kolegą który jest diagnostą i robi przeglądy, na zbieżności jest zielony zakres i tam by było pole do manewru, można by co miesiąc jeździć i mierzyć stan bieżnika i próbować ustawić najopymalniejszy kąt i ewentualnie podawać dalej na forum jak ustawić koła żeby nie zjadało bieżnika. Poza tym to najbardziej rozbawiły mnie odpowiedzi usera esszead :lol: nie sądziłem że aż tak można mieć taką wyobraźnie :roll:
Wrcfan
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2021, o 18:42

Re: Wada fabryczna przedniego zawieszenia - ścieranie zewnętrznego bieżnika opony

Post autor: Wrcfan »

esszead pisze: 10 lis 2022, o 12:27 To, że koło się "kładzie" w maksymalnym położeniu to po prostu fajny patent Mercedesa, nie ma nic wspólnego z darciem opony przedstawionym w tym temacie...
Właśnie ze ma dużo wspólnego. Przy skręcie jedno koło zatacza większy okrąg, a kat skrętu obu kół jest taki sam i im koło jest bardziej pochylone to przy małej prędkości opona mniejszą powierzchnia dotyka podłoża. To właśnie powoduje że opona przeskakuje. Podejrzewam że na miękkich gumach ten efekt jest mało widoczny
W205 c220d 4matic AMG Line
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości