Wymiana łożyska mocowania amortyzatora

Peter_pn
Posty: 11
Rejestracja: 24 mar 2019, o 20:38

Wymiana łożyska mocowania amortyzatora

Post autor: Peter_pn »

Wie ktoś jak to jest z częściami i wymianą tego?

ASO twierdzi że trzeba wymienić część z nr 80 z obrazka. Wg mnie to tylko mocowanie a należy wymienić 70 i 60. Ma ktoś doświadczenie?

nr częsci:
80 - A2053230020
70 - A2053220384
60 - A2053220184
Załączniki
obraz_2021-07-02_135927.png
obraz_2021-07-02_135927.png (51.27 KiB) Przejrzano 937 razy
W205 C200 4Matic Estate My18
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Wymiana łożyska mocowania amortyzatora

Post autor: hubertuss »

Skoro wiesz lepiej jak aso. A tak na powaznie aso ma rację ty nie. Jak najbardziej czesć 80 łączy amrtyzator z autem. Dwie pozostałe części to tylko podkładki. 80 przenosi wszystkie naprężenia na auto. W środku przykręca się amoortyzator. A trzema widocznymi na 80 śrubami wszystko do karoserii.
C 220 d 4 matic
Peter_pn
Posty: 11
Rejestracja: 24 mar 2019, o 20:38

Re: Wymiana łożyska mocowania amortyzatora

Post autor: Peter_pn »

Jak bym wiedział lepiej niż ASO to bym tu nie pytał. ASO samo nie wie czy potrzeba też części 70 i 80. A sprawdzić nie umieją bo wszystko jest do sprowadzenia z DE (nie mają na miejscu).

A z mojego doświadczenia z innymi markami to często wychodziło że mocowanie amora do budy to był tylko kawał blachy (tutaj też to tak wygląda) a łożysko i ewentualna podkładka była właśnie osobno.
W205 C200 4Matic Estate My18
nori76
Posty: 33
Rejestracja: 19 lut 2020, o 18:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana łożyska mocowania amortyzatora

Post autor: nori76 »

A może 80 to poducha zespolona z łożyskiem? Wtedy trzeba wymienić właśnie 80. 60 mi wygląda, jak górne mocowanie sprężyny. 70 podkładka.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


E220d 4Matic W213 AMG Style
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Wymiana łożyska mocowania amortyzatora

Post autor: hubertuss »

Oczywiście, że 80 to poduszka z łożyskiem i to się wymienia.

@Peter_pn jedynym, który tutaj nic nie wie jesteś ty. Najpierw piszesz, że aso twierdzi, że trzeba wymienić 80. Czyli jak twierdzi to wie. Wyszło nie po twojemu to teraz piszesz, że aso nie wie. Naprawdę myślisz, że mają wiedzę o samochodach jak ty? Czyli żadną. Kto amortyzatory przykręca do karoserii na sztywno na jakieś blachy? Zawsze jest element metalowo gumowy co najmniej.

Podsumowując jeśli masz tam jakieś stuki itd. To wymienia się 80. Bo 80 łączy karoserię z amortyzatorem i sprężyną. 70 i 60 w zasadzie nie ulegają uszkodzeniu w normalnej jeździe. Ale jak chcesz to sobie je wymień. Wszak jak mówią człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach.
C 220 d 4 matic
Peter_pn
Posty: 11
Rejestracja: 24 mar 2019, o 20:38

Re: Wymiana łożyska mocowania amortyzatora

Post autor: Peter_pn »

@nori76 dzięki

@hubertuss, mniej tvp, nie wszędzie są teorie spiskowe. Akurat ufanie ASO nie wychodzi na dobre, jeśli uważasz inaczej to chyba mało miałeś z nimi doświadczenia. Najpierw zadałem pytanie, za drugim razem napisałem dlaczego. Raczej nie chodzi o to żeby każdy tu zawsze wrzucał zapis rozmów telefonicznych z warsztatami. Również w internecie też część A2053220184 jest opisywana jako łożysko (choć dla mnie nie wygląda), dlatego przyszedłem jak człowiek się tu zapytać, żeby nie zostawiać auta na podnośniku na 3 dni..
W205 C200 4Matic Estate My18
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana łożyska mocowania amortyzatora

Post autor: Jara »

Peter_pn pisze: 5 lip 2021, o 09:47 @nori76 dzięki

@hubertuss, mniej tvp, nie wszędzie są teorie spiskowe. Akurat ufanie ASO nie wychodzi na dobre, jeśli uważasz inaczej to chyba mało miałeś z nimi doświadczenia. Najpierw zadałem pytanie, za drugim razem napisałem dlaczego. Raczej nie chodzi o to żeby każdy tu zawsze wrzucał zapis rozmów telefonicznych z warsztatami. Również w internecie też część A2053220184 jest opisywana jako łożysko (choć dla mnie nie wygląda), dlatego przyszedłem jak człowiek się tu zapytać, żeby nie zostawiać auta na podnośniku na 3 dni..
Wiesz oni pewnie w ASO nie byli .. nic nie naprawiali tam .... ja mogę potwierdzić twoje słowa ... ufałem im 2-3 lata temu.
Ba nie serwisowali:
- płyn hamulcowy - nie wymieniony 600 PLN - ja się nie znam ale ktoś zauważył że jakiś taki mętny. No nic może zmętniał po 4 miesiącach. Po 2 latach, ponowna wymiana ... a ten dziwne jakoś rok minął i nie zmętniał. No teraz widać było że ktoś go wymieniał bo trochę upaprali zbiorniczek, komora silnika śmierdziała trochę olejem hamulcowym.
- pewien filtr powietrza silnikowy na fa a nie wymieniony, kapnąłem się jak drugi raz chcieli go wymieniać a doradca wtedy że to kabinowy był. No dobra nie kłócę się ... sprawdziłem sobie ... mój Mann kabinowy tam dalej siedział .. no nic 200 PLN.

Co 2 serwis zawsze, śmierdzi mi płynem chłodniczym ... tuż po przeglądzie ... a to nie dokręcony korek zbiorniczka.

A tak to pewnie cześć zespolona już ... kiedyś tak nie było. Ale proces produkcyjny się "optymalizuje". Podobnie jak filtr paliwa w benzynie to wymienia się razem z pompą, filtr 9g razem z miską .... a co kogo obchodzi że zamiast 20 PLN .. zapłacisz 1-2 tys.
Dzięki temu zoptymalizuje sie proces produkcyjny .... tańszy pracownik ... już nie zapomni zamontować filtra ;).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości