ząbkowanie opon

pp44
Posty: 8
Rejestracja: 26 paź 2019, o 10:04

Re: ząbkowanie opon

Post autor: pp44 »

A czy ktoś z was jeździł może na Goodyer UG 8 Performance? Zastanawiam się, czy to jest dostatecznie dobry sprzęt na polskie warunki zimowe. Z drugiej strony zimy wydają się być stosunkowo łagodne, a przynajmniej tak wynikałoby z prognoz - które już przecież można sprawdzić na najbliższy miesiąc i raczej nie ma tam jakiegoś nagłego załamania pogody. Zimy 30leecia i innych tego typu zapowiedzi.
Dobry stosunek ceny do jekości mają jeszcze opony od Goodride -> https://www.sklepopon.com/model-opony/goodride-sw612
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: ząbkowanie opon

Post autor: Jara »

Ząbkowanie ... tylniej osi ... obniżyć ciśnienie w oponach .. inne opony kupić .... ja kiedyś w W203 na np. 5 lat. Dunlopach nie miałem problemu a jakieś Fulda po nich to problem sie pojawił .. a amortyzatory nowsze były przy tych fuldach ( było czuć że nowsze amory są .. a dla fuld/ich konstrukcji nijak się miało to).
Zmniejszyłem ciśnienie z tyłu na min ... było już lepiej na autostradzie.

A opinie sa takie ... jak lepsze w prowadzeniu zawieszenie ... to nieuchronne ząbkowanie ;) bo opona zawsze pracuje tak samo ( przez lepsze zawieszenie) .. dlatego tylko ty możesz zmienić czym opona pracuje .... zmniejsz jej nieraz ciśnienie na mniejsze ... kupuj opony z większymi "klockami".
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: ząbkowanie opon

Post autor: hubertuss »

Ząbkowaniu przede wszystkim zapobiega rotacja kół. Czyli ich zamiana między osiami.
C 220 d 4 matic
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: ząbkowanie opon

Post autor: Jara »

słoma pisze: 11 lis 2019, o 23:35
egisek78 pisze: 10 lis 2019, o 21:34 Witaj Kolego :)
Ja co prawda podobny problem miałem ale w poprzednim aucie VW JETTA 1.6 TDI 105 KM, które również miałem od nowości...opony zarówno na przedniej jak i tylnej osi wyząbkowały się po około 60 tys km :( Miałem BRIDGESTONE (225/45/17). Podobno wynikiem tego było przede wszystkim po pierwsze wielowahaczowe zawieszenie, po drugie fakt, iż autem podróżowałem głównie sam i w końcu po trzecie, że niektóre ogumienie najzwyczajnie w świecie jest podatne na ząbkowanie...POZDRAWIAM :)
mam podobne wnioski , praktycznie autem jeżdżę sam :)
Też potwierdzam .... i doczytałem że za doskonale zawieszenie, które nie zmienia położenia opony względem asfaltu ( ona pracuje ta samą powierzchnia). A szerokie opony nie pomagają.
Duże ciśnienie to źle ... ale za małe to też niedobrze ( niski profil, łatwo oponę do św Piotra wysłać. .. ja tak zrobiłem tak ząbkowania się bałem że zaszkodziło i. 2,2 bara po letniej autostradzie).
Tak wiec coś co "ładnie" i solidnie wygląda .... jest w eksploatacji upierdliwe.
Ostatnio zmieniony 4 maja 2021, o 12:25 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: ząbkowanie opon

Post autor: Jara »

hubertuss pisze: 18 lut 2021, o 17:12 Ząbkowaniu przede wszystkim zapobiega rotacja kół. Czyli ich zamiana między osiami.
Nic to nie da ( nie przy takiej konstrukcji zwieszenia )... rotacja pomaga tylko na to teraz aby wyrównoważyć ubywanie bieżnika.
Są pewnie opony z którym MB może "gryźć" się .. a to już tylko doświadczenie "serwisu".
Dziubas99
Posty: 25
Rejestracja: 10 gru 2020, o 21:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: ząbkowanie opon

Post autor: Dziubas99 »

Też mam problem z tym ząbkowaniem(4matic w205) tylko, że u mnie na wolnym manewrze np. Parkowaniu zatelepie jednym kolem takie drgania jakieś jakby napęd się załączał bo rotację kół źle odczytuje czy jak no nie wiem robi się tak jak wóz się toczy i skręca :roll:
egisek78
Posty: 141
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:56

Re: ząbkowanie opon

Post autor: egisek78 »

Witam...
Problem z ząbkowaniem miałem w poprzednim aucie, tj. VW JETTA (rok prod.2011)-opony m-ki BRIDGESTONE (niestety podatne na tego typu defekt) wyząbkowały się po przebiegu około 50.000 km plus wielowahaczowe zawieszenie oraz fakt, iż JETTĄ podróżowałem głównie sam zrobiło swoje...Dodam, iż co roku każdorazowo zmieniałem koła z przodu na tył i odwrotnie oraz dbałem o należyte ich przechowywanie...
POZDRAWIAM :)
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: ząbkowanie opon

Post autor: Jara »

Ząbkowanie opon to niestety za dokładne jej prowadzenie .... podobno kupuję się opony "zwarte" .. tzn. in mniejszy "klocek" tym mniejsza podatność na ząbkowanie.
To te "nowoczesne" zawieszenia w MB tak teraz mają :) .. nie ty pierwszy i nie ostatni co konstrukcyjnie perfekcyjne zawieszenie w MB zniszczyło mu oponę.
Może to wina amortyzatorów ... ale wymiana kompletu to pewnie z 10 tys. PLN. .... i "sukces" nie będzie gwarantowany.
Dethleffs
Posty: 2
Rejestracja: 16 paź 2022, o 13:23

Re: ząbkowanie opon

Post autor: Dethleffs »

Witam,mam ten sam problem, kiedy wchodzę w ostrzejszy zakręt (powoli czy szybko)przednie koła chałasują tak jak by ustawiały się poprzecznie do toru jazdy a tylni napęd pchał je dalej do przodu. Po kilku takich manewrach w wyząbkowało mi środek opony najbardziej prawy przód trochę też lewy przód .Tylne opony są ok. Dzieje się to tylko na śliskiej nawierzchni (deszcz)
W205 220d 4matic
Pozdrawiam.
antropomorfizator
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2022, o 16:36

Re: ząbkowanie opon

Post autor: antropomorfizator »

No niestety, w zawieszeniu jest tyle parametrów, że ciężko jest ustawić wszystko "dobrze" (tak żeby było dobrze w każdej możliwej sytuacji). Do tego jeszcze mamy różne opony - jedne mają twardszą, inne miększą mieszankę bieżnika, jedne mają twardsze ścianki, inne miększe. Inaczej w tym samym samochodzie na tym samym zawieszeniu będą się zachowywać siedemnastki /65, inaczej dwudziestki. /45, czy /40 mimo że efektywny rozmiar koła będzie ten sam.
Mercedes miał np. znany problem z "przeskakiwaniem" opon w GLC przy cofaniu na pełnym skręcie kół na dużych kołach. I chyba go nie rozwiązał do dziś.
Po prostu czasem tak jest i w pewnych przypadkach w sumie niewiele da się z tym zrobić. Oczywiście problem jest tym większy im większym obciążeniom poddawana jest opona, więc jak ktoś turla się na Eco większość czasu, pewnie tego tak nie zauważy ;-)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości