ząbkowanie opon

słoma
Posty: 32
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 10:33

ząbkowanie opon

Post autor: słoma »

mam conti 5 na 18 , opony zaczynają mi ząbkować na tylnej osi , zaczyna mnie to denerwować . Dźwięk w zależności od asfaltu i prędkości jest oczywiście różny , im szybciej tym lepiej :) , .stad moje pytanie czy jest to przypadłość pospolita na tych oponach ? czy ja coś przekombinowałem z ciśnieniem i wyząbkowały ?
W205 4MATIC 250KM
sylmicha

Re: ząbkowanie opon

Post autor: sylmicha »

Przeważnie opony ząbkują od źle działających amortyzatorów. Ile auto ma kilometrów?
słoma
Posty: 32
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 10:33

Re: ząbkowanie opon

Post autor: słoma »

niemożliwe mam 60 tys. amortyzatory są ok , za wysokie ciśnienie miałem jak analizuje :)
W205 4MATIC 250KM
sylmicha

Re: ząbkowanie opon

Post autor: sylmicha »

No to jak nabiłeś za dużo to też możliwe bo wtedy źle działają amortyzatory.
egisek78
Posty: 141
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:56

Re: ząbkowanie opon

Post autor: egisek78 »

Witaj Kolego :)
Ja co prawda podobny problem miałem ale w poprzednim aucie VW JETTA 1.6 TDI 105 KM, które również miałem od nowości...opony zarówno na przedniej jak i tylnej osi wyząbkowały się po około 60 tys km :( Miałem BRIDGESTONE (225/45/17). Podobno wynikiem tego było przede wszystkim po pierwsze wielowahaczowe zawieszenie, po drugie fakt, iż autem podróżowałem głównie sam i w końcu po trzecie, że niektóre ogumienie najzwyczajnie w świecie jest podatne na ząbkowanie...POZDRAWIAM :)
słoma
Posty: 32
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 10:33

Re: ząbkowanie opon

Post autor: słoma »

egisek78 pisze: 10 lis 2019, o 21:34 Witaj Kolego :)
Ja co prawda podobny problem miałem ale w poprzednim aucie VW JETTA 1.6 TDI 105 KM, które również miałem od nowości...opony zarówno na przedniej jak i tylnej osi wyząbkowały się po około 60 tys km :( Miałem BRIDGESTONE (225/45/17). Podobno wynikiem tego było przede wszystkim po pierwsze wielowahaczowe zawieszenie, po drugie fakt, iż autem podróżowałem głównie sam i w końcu po trzecie, że niektóre ogumienie najzwyczajnie w świecie jest podatne na ząbkowanie...POZDRAWIAM :)
mam podobne wnioski , praktycznie autem jeżdżę sam :)
W205 4MATIC 250KM
Awatar użytkownika
Stashqo
Posty: 53
Rejestracja: 23 sie 2019, o 20:23

Re: ząbkowanie opon

Post autor: Stashqo »

Też mam Airmatica i u mnie zarówno w zimówkach jak i letnich pościnane są wewnętrzne krawędzie, szczególnie na tylnej osi, pościnane na tyle, że wewnątrz jest już praktycznie slick a na zewnątrz zostało jeszcze 4-5mm bieżnika. Zauważyłem jedynie, że we wszystkich kołach miałem ponabijane 2,2/2,4bar kiedy producent zaleca z tego co pamiętam powyżej 3bar, założyłem nowe opony, dopompowałem wedle instrukcji i zobaczymy czy dalej będzie ścinać, ale obawiam się, że od samego ciśnienia opony by się tak nie zdegradowały.
Alfa 156 2.5 V6 -> w210 3.2 V6 -> w205 350e
sylmicha

Re: ząbkowanie opon

Post autor: sylmicha »

W bagażniku masz około 150 kilo więcej, akumulator, który częściowo jest nie po tej stronie osi i obciąża cały zwis auta,w miejscu koła zapasowego masz kupę kabli grubości palca, węże z płynem chłodniczym do chłodzenia dużej baterii i zwykły akumulator,który waży 22 kilogramy. Więc ten samochód nawet jak jeździsz sam jeździ jak przeładowany. Dlatego z tyłu zamiast 2,5 musisz mieć min 3 bar. Air Matic musi być bo inaczej byś szorował po ulicy. Dzięki temu obciążeniu tylne koła "rozkładają" się w kształt odwróconego V i opony od wewnętrznej strony się zdzierają.
Awatar użytkownika
Stashqo
Posty: 53
Rejestracja: 23 sie 2019, o 20:23

Re: ząbkowanie opon

Post autor: Stashqo »

Zobaczę jak to będzie z nowym kompletem opon i właściwym ciśnieniem, jeśli jednak masz rację i "hybryda tak ma" to mercedes nieźle spierdzielił sprawę przy projektowaniu auta.
Alfa 156 2.5 V6 -> w210 3.2 V6 -> w205 350e
sylmicha

Re: ząbkowanie opon

Post autor: sylmicha »

Stashqo pisze: 17 lis 2019, o 20:30 Zobaczę jak to będzie z nowym kompletem opon i właściwym ciśnieniem, jeśli jednak masz rację i "hybryda tak ma" to mercedes nieźle spierdzielił sprawę przy projektowaniu auta.
Tak ma każda hybryda z ładunkiem w bagażniku. Nic tu nie poradzisz, są to zwykłe auta gdzie hybryda jest adoptowana. Nie były konstruowane na dodatkowy ładunek 100 i więcej kilo w bagażniku. Stąd też znacznie pomniejszony bagażnik. Do tego dochodzi zaniedbanie jeśli chodzi o ciśnienie w oponach. Było zbyt niskie i proces zużycia opon został przyśpieszony. Bez znaczenia czy weźmiesz Mercedesa, BMW, Toyotę, Volvo czy inne konstruowane w latach np 2012 one nie były robione pod tym kontem. Dopiero teraz nowe modele mają to inaczej opracowane,czyli poradzono sobie z tym ciężarem stosując miękkie hybrydy. Duże akumulatory będą już tylko w pełnych elektrykach. Żeby poprawić sprawność tych baterii mają już nie 400V jak u Ciebie tylko w zależności od producenta 700 i 800V. Ale też mają ogromną wadę. Waga, która np w Mercedesie wynosi 800 do ponad 1000 kilo samego akumulatora.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości