Zawieszenia - różnice opcji?
Zawieszenia - różnice opcji?
Konfigurator klasy C posiada w sumie 5 opcji różnego rodzaju zawieszeń
1. Zawieszenie o zwiększonym prześwicie
2. Zawieszenie Airmatic Agility
3. Zawieszenie komfortowe
4. Zawieszenie sportowe
5. Airmatic zawieszenie pneumatyczne
6. Zawieszenie z selektywnym systemem tłumienia drgań, obniżone
Opcja 2 i 5 łączy się w konfiguratorze jako jedna. Jakie różnice one posiadają? Amortyzatory, stabilizatory, wahacze etc?
1. Zawieszenie o zwiększonym prześwicie
2. Zawieszenie Airmatic Agility
3. Zawieszenie komfortowe
4. Zawieszenie sportowe
5. Airmatic zawieszenie pneumatyczne
6. Zawieszenie z selektywnym systemem tłumienia drgań, obniżone
Opcja 2 i 5 łączy się w konfiguratorze jako jedna. Jakie różnice one posiadają? Amortyzatory, stabilizatory, wahacze etc?
C300
Re: Zawieszenia - różnice opcji?
Odpowiedź do pkt 2 i 5 nasuwa się sama. Airmatic to zawieszenie pneumatyczne, oparte na swego rodzaju miechach powietrznych w których ciśnieniem reguluje się prześwit, twardość i tłumienie zawieszenia. Jest tu opcja podnoszenia nadwozia o 2,5 cm w przypadku jazdy drogami "polnymi" oraz obniżanie się o 1,5 cm nadwozia w trybie SPORT przy dużej prędkości na autostradzie. Na pewno ciekawe jest utrzymywanie pozycji nadwozia w jednym punkcie niezależnie od obciążenia wewnątrz auta. Ma to generalnie wpływ na pewniejsze zachowanie się na drodze gdyż z założenia dostosowuje się czynnie do warunków nawierzchni.
Wada - jak zwykle koszty. Nie dość że trzeba dopłacić przy zakupie to w razie awarii trzeba wymieniać bądź regenerować elementy AIRMATICa.
Dodatkowo awaria miecha powoduje opadnięcie samochodu na uszkodzonym kole i brak możliwości kontynuowania jazdy, czyli problem.
Mam to rozwiązanie u siebie i jestem zadowolony z komfortu, ale mam szczerą nadzieję że zanim coś się zacznie dziać ze zużycia to nie będzie to już mój samochód.
Wada - jak zwykle koszty. Nie dość że trzeba dopłacić przy zakupie to w razie awarii trzeba wymieniać bądź regenerować elementy AIRMATICa.
Dodatkowo awaria miecha powoduje opadnięcie samochodu na uszkodzonym kole i brak możliwości kontynuowania jazdy, czyli problem.
Mam to rozwiązanie u siebie i jestem zadowolony z komfortu, ale mam szczerą nadzieję że zanim coś się zacznie dziać ze zużycia to nie będzie to już mój samochód.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Zawieszenia - różnice opcji?
Pięć trybów ustawień charakterystyki samochodu:
Eco, Comfort, Sport, Sport +, Individual.
Z czego opcja Indivdual jest w pełni konfigurowalna i mamy tu trzy tryby zawieszenia:
Comfort, Sport, Sport +
Zmiana ustawień trybów odbywa się mini-pokrętłem przy Touchpadzie.
Znajdziemy tam także przycisk do podnoszenia nadwozia o te 2,5 cm, możemy go użyć, nadwozie podniesie się. (Silnik włączony, postój lub powolna jazda). I teraz albo zostajemy w tym trybie, albo opuszczamy budę ręcznie do poziomu 0.
Jeśli jest jednak podniesiony, to przy prędkości powyżej 80 km/h (minimum 3 minuty jazdy powyżej 80km/h) lub po przekroczeniu 120 km/h (jednokrotnie) nadwozie opuści się samoczynnie do poziomu 0, i ewentualnie znowu trzeba je podnieść.
Aby obniżyć zawias trzeba jechać z prędkością powyżej 125km/h i dalej już bez naszej ingerencji nadwozie samo się obniży i utwardzi. Powrót do normalnego stanu 0 odbędzie się po zwolnieniu poniżej 80 km/h (nie wiem czy trzeba jechać jakiś czas z tą prędkością czy też od razu się opuszcza???)
Zmiana położenie nadwozia jest absolutnie niewyczuwalna wewnątrz auta. O podnoszeniu się świadczy jedynie komunikat na wyświetlaczu. Po za tym nie ma innych komunikatów o opuszczaniu się czy innej regulacji poziomu nadwozia. Ale po wyjściu z auta widać róznicę (oczywiście w trybie podniesionym!)
To samo przy obciążeniu, jeśli nawalisz do bagażnika XXX kilo to nadwozie trzyma poziom ale kierowca tego nie weryfikuje czy ustawia, położenie jest to korygowane w pełni automatycznie.
Eco, Comfort, Sport, Sport +, Individual.
Z czego opcja Indivdual jest w pełni konfigurowalna i mamy tu trzy tryby zawieszenia:
Comfort, Sport, Sport +
Zmiana ustawień trybów odbywa się mini-pokrętłem przy Touchpadzie.
Znajdziemy tam także przycisk do podnoszenia nadwozia o te 2,5 cm, możemy go użyć, nadwozie podniesie się. (Silnik włączony, postój lub powolna jazda). I teraz albo zostajemy w tym trybie, albo opuszczamy budę ręcznie do poziomu 0.
Jeśli jest jednak podniesiony, to przy prędkości powyżej 80 km/h (minimum 3 minuty jazdy powyżej 80km/h) lub po przekroczeniu 120 km/h (jednokrotnie) nadwozie opuści się samoczynnie do poziomu 0, i ewentualnie znowu trzeba je podnieść.
Aby obniżyć zawias trzeba jechać z prędkością powyżej 125km/h i dalej już bez naszej ingerencji nadwozie samo się obniży i utwardzi. Powrót do normalnego stanu 0 odbędzie się po zwolnieniu poniżej 80 km/h (nie wiem czy trzeba jechać jakiś czas z tą prędkością czy też od razu się opuszcza???)
Zmiana położenie nadwozia jest absolutnie niewyczuwalna wewnątrz auta. O podnoszeniu się świadczy jedynie komunikat na wyświetlaczu. Po za tym nie ma innych komunikatów o opuszczaniu się czy innej regulacji poziomu nadwozia. Ale po wyjściu z auta widać róznicę (oczywiście w trybie podniesionym!)
To samo przy obciążeniu, jeśli nawalisz do bagażnika XXX kilo to nadwozie trzyma poziom ale kierowca tego nie weryfikuje czy ustawia, położenie jest to korygowane w pełni automatycznie.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Zawieszenia - różnice opcji?
A czy ktoś wie czym różni się zawieszenie sportowe (4) od zawieszenia z selektywnym systemem tłumienia drgań obniżone (6) w kwestii technicznej?
C300
Re: Zawieszenia - różnice opcji?
Istotna ciekawostka, którą udało mi się ustalić dopiero przez customer service, bo dealerzy, z którymi rozmawiałem, nie mieli wiedzy na ten temat...:capricorn pisze:Konfigurator klasy C posiada w sumie 5 opcji różnego rodzaju zawieszeń
1. Zawieszenie o zwiększonym prześwicie
2. Zawieszenie Airmatic Agility
3. Zawieszenie komfortowe
4. Zawieszenie sportowe
5. Airmatic zawieszenie pneumatyczne
6. Zawieszenie z selektywnym systemem tłumienia drgań, obniżone
(3) i (6) jest to w zasadzie to samo zawieszenie AGILITY CONTROL, różniące się tylko tym, że (6) jest obniżone o 15mm.
Załączam materiały jakie otrzymałem od customer service.
Co ciekawe, w niemieckim konfiguratorze wszystko jest opisane jak należy.
- Załączniki
-
- 1-3QR9PJJ_Zawieszenie z selektywnym systemem tłumienia drgań, obniżone[2308].pdf
- (77.86 KiB) Pobrany 604 razy
-
- 1-3QR9PJJ_Zawieszenie komfortowe[2307].pdf
- (154.7 KiB) Pobrany 528 razy
C250
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2017, o 12:21
Re: Zawieszenia - różnice opcji?
Potwierdzam. Mam nr6. Mój dealer potwierdził, że to to samo co komfortowe ale nieco niższe. Jak dla mnie wciąż za wysoko, przez co na szybkich zakrętach traci przyczepność, ale komfort jazdy zdecydowanie większy niż na sportowym
Re: Zawieszenia - różnice opcji?
Witam,
Czy ASO może odmówić zmiany zawieszenia z comfort na sport?
Mi powiedzieli mniej wiecej, że "nie zmienimy bo nie"...
Czy ASO może odmówić zmiany zawieszenia z comfort na sport?
Mi powiedzieli mniej wiecej, że "nie zmienimy bo nie"...
Re: Zawieszenia - różnice opcji?
Teoretycznie mam zawieszenie komfortowe tylko jak to zweryfikować?
Wg specyfikacji samochodu:
P31 - Pakiet AMG - elementy zewnętrzne który zawiera:
485 - zawieszenie komfortowe,
772 - stylizacja AMG
782 - obręcze kół AMG ze stopów metali lekkich, 18”
B59 - DYNAMIC SELECT
Wg specyfikacji samochodu:
P31 - Pakiet AMG - elementy zewnętrzne który zawiera:
485 - zawieszenie komfortowe,
772 - stylizacja AMG
782 - obręcze kół AMG ze stopów metali lekkich, 18”
B59 - DYNAMIC SELECT
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Re: Zawieszenia - różnice opcji?
W moim przypadku wystarczy spojrzeć na auto. Stoi wysoko, jakbym miał terenówke...gim-kg pisze: ↑11 sie 2020, o 06:57 Teoretycznie mam zawieszenie komfortowe tylko jak to zweryfikować?
Wg specyfikacji samochodu:
P31 - Pakiet AMG - elementy zewnętrzne który zawiera:
485 - zawieszenie komfortowe,
772 - stylizacja AMG
782 - obręcze kół AMG ze stopów metali lekkich, 18”
B59 - DYNAMIC SELECT
Jest ktoś z C200 4Matic kombi przed lift?
Jakie macie kolory kropek na sprężynach ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości