C 180 z silnikiem 1.5 cm3 ?

Dział dla zamierzających nabyć Mercedesa W205.
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: C 180 z silnikiem 1.5 cm3 ?

Post autor: BBbiker »

gim-kg pisze: 4 maja 2021, o 07:13
Myślę, że zawieszenie jest dostosowane do masy samochodu.
Zapewne jest ale i tak z obserwacji widzę, że w cięższych autach jednak zawieszenie pada szybciej niż w lekkich i "ciężej" kosztuje jego regeneracja..
Tym jednak nikt tutaj się nie przejmuje.
Problemem w Polsce dla tej technologii jest niewydolność energetyczna i jeszcze długo będzie.
Posiadanie własnej fotovoltaiki może i miałoby sens przy własnym akumulatorze energii za co trzeba dołożyć dodatkowo jakieś 40-50 tys. PLN ale jak ja mam magazynować energię w Tauronie i kiedy będzie awarie nie mieć prądu to ja podziękuję.
Z kolei ładowanie w drodze oprócz tego że czasochłonne to jeszcze droższe niż benzyna.
Trzeba mieć na uwadze, że na dziś elektryki traktowane są na zachętę ulgowo ale gdybyśmy w większości chcieli ich używać to pierwsze co się stanie to wpakowanie podatków drogowych w ceny energii.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: C 180 z silnikiem 1.5 cm3 ?

Post autor: Jara »

BBbiker pisze: 28 maja 2021, o 11:59
gim-kg pisze: 4 maja 2021, o 07:13
Myślę, że zawieszenie jest dostosowane do masy samochodu.
Zapewne jest ale i tak z obserwacji widzę, że w cięższych autach jednak zawieszenie pada szybciej niż w lekkich i "ciężej" kosztuje jego regeneracja..
Tym jednak nikt tutaj się nie przejmuje.
Problemem w Polsce dla tej technologii jest niewydolność energetyczna i jeszcze długo będzie.
Posiadanie własnej fotovoltaiki może i miałoby sens przy własnym akumulatorze energii za co trzeba dołożyć dodatkowo jakieś 40-50 tys. PLN ale jak ja mam magazynować energię w Tauronie i kiedy będzie awarie nie mieć prądu to ja podziękuję.
Z kolei ładowanie w drodze oprócz tego że czasochłonne to jeszcze droższe niż benzyna.
Trzeba mieć na uwadze, że na dziś elektryki traktowane są na zachętę ulgowo ale gdybyśmy w większości chcieli ich używać to pierwsze co się stanie to wpakowanie podatków drogowych w ceny energii.
No masz racje ... podatek drogowy z czegoś trzeba "brać" ... Własny magazyn energii wieczny nie będzie ... jak to ogniwo ... 3 lata pewnego to życia ma tylko ... baterie hybryd toyota Auris ... 6 lat i error. Dla paru ogniw jednostka sterująca zgłasza już błąd ... reanimowane pod sprzedaż. Nie ja to robiłem ... ale gumowe ucho mam tylko .. może Panowie sobie pletli ot tak przy piwie .. ale raczej wiedzieli o czym gadali.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: C 180 z silnikiem 1.5 cm3 ?

Post autor: Jara »

dasonen pisze: 4 maja 2021, o 11:58
gim-kg pisze: 4 maja 2021, o 07:13 Był to jednostkowy przypadek, poszło to w świat i właśnie potem są takie opinie jak twója.
Problem może mieć też inne oblicze a przy takim podejściu ceny ubezpieczeń elektryków poszybują w górę: https://spidersweb.pl/autoblog/samochod ... a-naprawy/

Jednak od aut elektrycznych nie uciekniemy (czy to na baterie, czy ogniwa paliwowe).
Bateria jest w podłodze - to podłoga ... Jaguarem ktoś zahaczył ta podłogę - uszkodził podobno tylko obudowę jej .. wycena serwisu podobno 56 tys. PLN .. ach to parkowanie w Polsce gdzie popadnie ... "samo ukaranie się".
U nas nawet legalne miejskie płatne miejsca do parkowania to pułapka ... uszkodzenie auta murowane .. .. jak elektryk to SUV.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: C 180 z silnikiem 1.5 cm3 ?

Post autor: Jara »

gim-kg pisze: 26 kwie 2021, o 21:04 A co ty chcesz rozbierać w elektryku? Silnik elektryczny czy pakiet baterii?
Na te elementy producenci dają zazwyczaj 8 lat gwarancji lub ponad 150 tys km. Który producent da ci 8 lat gwarancji na silnik, skrzynie biegów, układ wydechowy razem z katalizatorem, DPF i czujnikami NOx?
Jakie 8 lat ... oni robią przebiegi 150 tys. w 2 - 3 lata. Każdy element da się zweryfikować.
Masz takie testy elektryków .. 100 - 150 tys. wiarygodne a nie że jakiś Youtoober sobie filmik nakręcił. To ruch producentów którzy oddają taki pojazd ... jak widać czegoś się boją.
BMW i3 po 100 tys. bateria 84% pojemności, silniki 96% sprawności. Ubytek pojemności baterii to nie wszystko .. impedancja wewnętrza jej mocno wzrasta ( wzrost nie jest liniowy). To baterie liton i cudów z tym nie ma. Dla tego BMW 84% sprawności baterii to już z zasięgu 190 km zrobiło się 120 km.
Gwarancja 8 lat :) ... to pic pewnie jak hybryda toyota daje 10 lat .. tylko że od 5 lata dostajesz tylko na rok ... jak przejdzie test sprawności za który płacisz ... 3-4 lata temu było to 500 PLN .... nie przejdzie testu guzik z gwarancji.
Gwarancja stawiam nie gwarantuje ci że zasięg ci o połowę nie spadnie .... mogą ująć że bateria nie spadnie poniżej 75% i wiele wiele opcji.

Masz tesle: Minimalny poziom 70 procent pojemności akumulatora w okresie gwarancyjnym .. 8 lat gwarancja :) lub 160 tys. km - co daje, jak w IPhone zakłada 500 cykli ładowań nie powinno być problemów. Nikt nic nie mówi o parametrach użytkowych - a to jest chyba najważniejsze dla użytkownika :).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości