C 200 9G-TRONIC AMG Line

Dział dla zamierzających nabyć Mercedesa W205.
piwiarnia
Posty: 2
Rejestracja: 25 lut 2023, o 14:56

C 200 9G-TRONIC AMG Line

Post autor: piwiarnia »

Witam. Przymierzam się do zakupu C 200 9G-TRONIC AMG Line z 2018r. Proszę o opinie o silniku benzynowym 2.0 184KM i skrzyni 9G-Tronic (czytałem, że w 9G czasami jeździ na zbyt niskich obrotach ?)
- czy silnik 2.0 benzyna 184KM lub 211KM jest warty zakupu ? czy jakieś częste usterki ?
- czy lepsza skrzynia 7G czy 9G ?

Dziękuję i pozdrawiam :)
Łukaszek77
Posty: 158
Rejestracja: 28 lut 2020, o 19:02
Lokalizacja: Rzeszów

Re: C 200 9G-TRONIC AMG Line

Post autor: Łukaszek77 »

Po czterech latach użytkowania mogę powiedzieć że jest super... :) Nic się nie zepsuło, przebieg 100.000 km. Oleju nie bierze grama, żadnych usterek nie zanotowałem i w historii serwisowej też nie ma. Przeglądy zgodnie z harmonogramem, olej co 12 - 15 kkm. Skrzynia 9g podobno lepsza od 7g, jeździłem z 7g w SLK też było ok. Co do niskich obrotów... to owszem potrafi wrzucić 8 bieg przy 70 km/h i wtedy jest 1100 - 1200 obrotów... ale generalnie nie mam zastrzeżeń... jak mnie to wkurza to robię reset skrzyni i kilka miesięcy mam spokoju, aż się znowu nauczy... :))) Generalnie polecam, ja po za serwisem nie miałem żadnych problemów...
C200 Estate 4Matic MY2018 AMG + BRABUS Xtra
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: C 200 9G-TRONIC AMG Line

Post autor: GLC X253 »

211 KM i 9 biegów to bardzo dobry wybór. Mam taki zestaw w moim aucie (GLC). Nie odnoszę wrażenia na zbyt wczesne wymuszanie niskich obrotów silnika, raczej sam czasem wymuszam zmianę biegu na wyższy. Co do awaryjności to ostatnio odczyt usterek ujawnił brak komunikacji z zaworem pompy oleju, ale wg znawców tematu to raczej nie awaria, ale usprawnienie polegające na tym że ciśnienie oleju nie jest zmniejszane w celach ekologicznych co ma wpływ na jego trwałość. Aktualny przebieg blisko 100 tys. - zero ubytków oleju i innych usterek nie stwierdzam.
ZW (GLC 250 - 211KM)
piwiarnia
Posty: 2
Rejestracja: 25 lut 2023, o 14:56

Re: C 200 9G-TRONIC AMG Line

Post autor: piwiarnia »

Dziękuję bardzo za opinie :) pozdrawiam serdecznie :)
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: C 200 9G-TRONIC AMG Line

Post autor: BBbiker »

GLC X253 pisze: 26 lut 2023, o 11:00 211 KM i 9 biegów to bardzo dobry wybór. Mam taki zestaw w moim aucie (GLC). Nie odnoszę wrażenia na zbyt wczesne wymuszanie niskich obrotów silnika, raczej sam czasem wymuszam zmianę biegu na wyższy. Co do awaryjności to ostatnio odczyt usterek ujawnił brak komunikacji z zaworem pompy oleju, ale wg znawców tematu to raczej nie awaria, ale usprawnienie polegające na tym że ciśnienie oleju nie jest zmniejszane w celach ekologicznych co ma wpływ na jego trwałość. Aktualny przebieg blisko 100 tys. - zero ubytków oleju i innych usterek nie stwierdzam.
To jest awaria - w zwykłej pompie na biegu jałowym ciśnienie jest niższe niż na obrotach co wynika po prostu z zależności wydajności pompy od obrotów silnika.
Przy pompie sterowanej elektronicznie obroty a przez to ciśnienie są ustalane elektronicznie, no ale jakiś chłopek roztropek na YT mówi, że to po to aby się silnik zatarł i rodzą się takie legendy.
Owszem gdyby elektronika dawała za niskie ciśnienie to tak ale przy prawidłowym sterowaniu to niemożliwe.
Szkoda tylko, że w MB nie ma czujnika ciśnienia oleju i użytkownik nie ma informacji, że coś jest nie tak gdyby tak sytuacja miała miejsce.
Mikun
Posty: 292
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: C 200 9G-TRONIC AMG Line

Post autor: Mikun »

Niestety nie masz racji... wysterowany jest tylko zawór który ogranicza ciśnienie na wolnych obrotach. Pompa jest zwykła i działa jak zwykła pompa oleju. Nie jest to awaria tylko usterka która nie ma nic wspólnego z prawidłowym ciśnieniem oleju . Usterka występuje bardzo szybko, już przy przebiegu ok 40 tys . Auta które z jeżdżą z przerwanym obwodem zaworu ograniczającego przejechały już po 300 tyś i więcej. Błąd jest przechowywany w sterowniku silnika i nawet ASO nie informują o tym gdyż nie ma to wpływu na żywotność silnika. Tyle w tym temacie 😉
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: C 200 9G-TRONIC AMG Line

Post autor: BBbiker »

Mikun pisze: 28 lut 2023, o 15:16 Niestety nie masz racji... wysterowany jest tylko zawór który ogranicza ciśnienie na wolnych obrotach. Pompa jest zwykła i działa jak zwykła pompa oleju. Nie jest to awaria tylko usterka która nie ma nic wspólnego z prawidłowym ciśnieniem oleju . Usterka występuje bardzo szybko, już przy przebiegu ok 40 tys . Auta które z jeżdżą z przerwanym obwodem zaworu ograniczającego przejechały już po 300 tyś i więcej. Błąd jest przechowywany w sterowniku silnika i nawet ASO nie informują o tym gdyż nie ma to wpływu na żywotność silnika. Tyle w tym temacie 😉
Jeżeli nie mam racji to raczej stety:)

Pytanie tylko takie - po co mercedes zainstalował to sterowanie przy zwykłej pompie skoro taka zwykła pompa na wolnych obrotach sama z siebie obniża ciśnienie? Czyżby jej wydajność nominalna była tak duża, że na wolnych obrotach pompuje jak inna na średnich tzn. mocno przekracza 0,8 bara? To co wtedy się dzieje na dużych obrotach?
Ktoś wspomniał o ekologii no ale odpowiedzmy sobie na pytanie niby gdzie tu jest ekologia? Produkcja dodatkowego zaworu, pobór prądu, kolejny elektrośmieć - czy to ekologia?

W kwestii ciśnienia mam spore obawy zwłaszcza, że
"Zbyt niskie ciśnienie oleju jest bardzo niebezpieczne dla jednostki napędowej. Kierowca powinien być ostrzeżony zapaleniem się kontrolki na desce rozdzielczej."
Niestety w MB jej NIE MA! co uważam za karygodne bo naraża właściciela auta koszty wynikłe z zatarcie silnika .
A w przeciwnym kierunku:
"Zbyt wysokie ciśnienie w układzie smarowania jest również niekorzystne dla silnika. Zbyt wysokie ciśnienie oleju powoduje uszkodzenia węży olejowych chłodnicy oleju, uszczelek i filtra oleju.

Czy mam rację czy nie nie lekceważyłbym tej usterki bez rozeznania faktycznych jej skutków, które mogą wystąpić po dłuższym czasie takiej jazdy.
Dobrze by było zmierzyć wartość ciśnienia ale do tego trzeba mieć adapter manometru - wkręcany w miejsce filtra oleju więc albo kupić albo zlecić komuś kto może to zrobić.

Dobrze by było też posiąść dokładną wiedze w tym temacie no ale na to trzeba czasu i zdobyć dane nt silnika..
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: C 200 9G-TRONIC AMG Line

Post autor: GLC X253 »

Mam ten błąd (odkryłem przez przypadek) i też mnie to zaniepokoiło. Kupiłem zestaw do pomiaru ciśnienia oleju w postaci specjalnej pokrywy/nakrętki filtra oleju i sprawdziłem ciśnienie. Silnik z przebiegiem blisko 100 tys. i wynik pomiaru jest taki, że ciśnienie właściwie jest stałe w całym zakresie obrotów i wynosi od 4,4 do 4,8 bara, co wg mnie jest bardzo dobrą wartością przy przebiegu 100 tys. i raczej nie grozi mi uszkodzenie z powodu zbyt wysokiego ciśnienia.
Wg mnie ten kabelek, to błąd konstrukcyjny, bo usterka jest nagminna. Usuniecie jest dość kosztowne, bo ile sam kabelek to kilkanaście złotych, to zdjęcie miski olejowej jest drogie. Jedni demontują do tego część zawieszenia, inni wyciągają silnik. Jedno i drugie to sporo roboczo-godzin. Szczerze powiem, że sam nie wiem co z tym zrobić. Kilka dni temu byłem na kolejnym przeglądzie w ASO i zwróciłem uwagę, że jest taki błąd a mam wykupioną dodatkową gwarancję i na razie czekam na odpowiedź, czy uznają to w ramach tej gwarancji.

A przy okazji pytanie do BBbikera - jeśli ten zawór w pompie oleju ogranicza ciśnienie oleju i jest sterowany elektronicznie poprzez ten kiepski kabelek, to skąd "komputer" silnika wie jaki sygnał podać, aby obniżyć ciśnienie. Wg mnie ciśnienie oleju jest monitorowane przez "komputer" silnika, a to, że nie ma klasycznej kontrolki jak w starszych autach to wynik komputeryzacji osprzętu silnika. Jestem przekonany, że w przypadku gdy ciśnienie lub poziom oleju spadnie poniżej minimum kierowca zostanie o tym poinformowany. Może ktoś miał taki przypadek?
ZW (GLC 250 - 211KM)
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: C 200 9G-TRONIC AMG Line

Post autor: BBbiker »

GLC X253 pisze: 13 mar 2023, o 14:52 Mam ten błąd (odkryłem przez przypadek) i też mnie to zaniepokoiło. Kupiłem zestaw do pomiaru ciśnienia oleju w postaci specjalnej pokrywy/nakrętki filtra oleju i sprawdziłem ciśnienie. Silnik z przebiegiem blisko 100 tys. i wynik pomiaru jest taki, że ciśnienie właściwie jest stałe w całym zakresie obrotów i wynosi od 4,4 do 4,8 bara, co wg mnie jest bardzo dobrą wartością przy przebiegu 100 tys. i raczej nie grozi mi uszkodzenie z powodu zbyt wysokiego ciśnienia.
Wg mnie ten kabelek, to błąd konstrukcyjny, bo usterka jest nagminna. Usuniecie jest dość kosztowne, bo ile sam kabelek to kilkanaście złotych, to zdjęcie miski olejowej jest drogie. Jedni demontują do tego część zawieszenia, inni wyciągają silnik. Jedno i drugie to sporo roboczo-godzin. Szczerze powiem, że sam nie wiem co z tym zrobić. Kilka dni temu byłem na kolejnym przeglądzie w ASO i zwróciłem uwagę, że jest taki błąd a mam wykupioną dodatkową gwarancję i na razie czekam na odpowiedź, czy uznają to w ramach tej gwarancji.

A przy okazji pytanie do BBbikera - jeśli ten zawór w pompie oleju ogranicza ciśnienie oleju i jest sterowany elektronicznie poprzez ten kiepski kabelek, to skąd "komputer" silnika wie jaki sygnał podać, aby obniżyć ciśnienie. Wg mnie ciśnienie oleju jest monitorowane przez "komputer" silnika, a to, że nie ma klasycznej kontrolki jak w starszych autach to wynik komputeryzacji osprzętu silnika. Jestem przekonany, że w przypadku gdy ciśnienie lub poziom oleju spadnie poniżej minimum kierowca zostanie o tym poinformowany. Może ktoś miał taki przypadek?
To co piszesz jest bardzo dziwne.
Po pierwsze przy zwykłej pompie (jak napisał Mikun) ciśnienie musi się zmieniać - najczęściej w zakresie miedzy 1,4 a 3 bary na obrotach - na biegu jałowym powinno być około 0,8 bara. A u Ciebie rozrzut wartości ciśnienia to tylko 0,4 bara?
Zazwyczaj w każdym układzie smarowania powinien znajdować się zawór przelewowy który po przekroczeniu 5 barów (np przy ostrym przyspieszaniu) powinien się otwierać i umożliwić nadmiarowi oleju spłynąć do miski. Jeżeli to nie nastąpi olej trafi do odmy, wywali uszczelniacze itd. trudno powiedzieć jakie szkody wyrządzi np. turbinie.
Skoro masz prawie stałe ciśnienie o określonej wartości to nie może być to zwykła pompa tylko ciśnienie musi być sterowane elektronicznie.
No ale patrząc na pompę jest tam koło łańcuchowe co by wskazywało na napęd od silnika..

Jest też taka możliwość, że jakiś silnik elektryczny napędza ją poprzez łańcuch - jak jest faktycznie nie wiem bo nie znam budowy tego układu i trzeba by to przestudiować w jakiejś instrukcji serwisowej albo zapytać obeznanego mechanika.

Skoro masz powyżej 100 tysięcy to wkrótce będzie łańcuch do wymiany, turbo się już kończy, w misce może pływać sporo różnych farfocli, kolektory mogą być już mocno zapaskudzone wydzielinami EGRa więc należałoby się przygotować na większy serwis zdemontować co trzeba wyczyścić i wymienić wadliwe elementy.

W Sportage miałem taki przypadek (często zdarzało się tak też w dieslach Mazdy) , że przez poluzowaną uszczelkę wtryskiwacza powstawał taki koks który spływał do miski i po czasie zaczął przypychać smok olejowy. Ciśnienie na biegu jałowym spadło poniżej 0,8 bara i na rozgrzanym silniku migała kontrolka ciśnienia oleju ponieważ ten koks przypychał sitko smoka pompy i olej nie miał jak się przedostawać do magistrali. Dzięki temu że ta kontrolka migała wiedziałem że coś jest nie tak więc zrobiłem serwis i usterka została wyeliminowana a magicy w ASO mówili, że pewnie czujnik...
To był silnik żeliwny więc dosyć wytrzymały - a przy dzisiejszych aluminiowych szkody wynikające z nieprawidłowego ciśnienia następują błyskawicznie.

Wydaje mi się, że masz za duże ciśnienie o ile manometr pokazuje prawdziwe wartości.
Ciśnienie w układzie może wzrosnąć z różnych przyczyn - również z przytkania magistrali za pompą - ilość oleju w stosunku do przepustu kanałów jest zbyt duża w efekcie zostaje on "sprężany" co nie jest dobre nawet dla samej pompy (przytkanie przed pompą wygeneruje spadek ciśnienia bo pompa nie ma czego pompować i tak było u mnie -stan oleju był na maksa a ciśnienia brak więc tu czujnik poziomu oleju nic by nie dał.
Jeżeli coś takiego zdarzy się w MB to silnik się zatrze - tylko dlatego że kierowca ni może monitorować ciśnienia)

Swoją drogą zastanawiające są duże ilości zarżnietych silników z wersji C300 w USA - wielu ludzi ma tam problem z tym silnikami.

Co do pytania skąd komputer wie. cóż ja tego nie wiem - ale gdyby był czujnik ciśnienia to przynajmniej serwisowy komputer powinien to wykazać przez OBD2 i nie musiałbyś mierzyć jak opisałeś powyżej prawda?.
Zadałem sobie trochę trudu i spróbowałem znaleźć czujnik ciśnienia oleju w częściach zamiennych na allegro - nie ma - są tylko czujniki poziomu oleju.
Może też mieć dane z czujników przepływu w magistrali lub inny patent.
Pytanie jak działa ten uszkodzony "regulator"? Co on dokładnie robi? Zmniejsza obroty pompy czy to jakiś zawór który ogranicza przepływ?
Po co w ogóle go zainstalowano? Bo chyba nie dla jaj? U mnie nie zainstalowali jednej lampki nad drzwiami pasażera a tu ponosiliby koszty milionów regulatorów ciśnienia oleju?

https://www.youtube.com/watch?v=QE4PRynup7Y
Mikun
Posty: 292
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: C 200 9G-TRONIC AMG Line

Post autor: Mikun »

Obroty pompy oleju są uzależnione od obrotów wału korbowego i wraz z wzrostem tychże obrotów rośnie ciśnienie oleju to chyba jasne ... Jest to pompa ze zmiennym wydatkiem regulowanym właśnie przez ten zawór który ogranicza ciśnienie... Czyli w zakresie różnych obrotów silnika , nie tylko na biegu jałowym a nawet prędkościach autostradowych ale przy małym obciążeniu sterownik silnika na podstawie wielu parametrów zbieranych z czujników reguluje jego ilość właśnie przez ten nieszczęsny zawór . Stosowanie jest to nie dla jaj tylko po to żeby eliminować straty ,,niepotrzebnie" :⁠-⁠) wysokiego ciśnienia oleju ... co ma wpłynąć bezpośrednio na zmniejszenie oporów silnika za czym idzie mniejsze spalanie czyli ekologia ... Ładnie to wygląda ale na papierze :⁠-⁠)
W rzeczywistości w połączeniu z olejem o niskiej lepkości czyli ekologicznym , niskim ciśnieniu ekologicznym i wymianie oleju ekologicznie co 20-30 tys ... Następuje szybka degradacja silnika . Nie mam sił i czasu żeby uświadamiać nieświadomych wierzących w te cudowne systemy ekologiczne gdyż mam z tego kasę i nie zależy mi na tym by ktoś przyznał mi rację... ale zlitujcie się co niektórzy z tymi teoriami :⁠-⁠)
O co się boicie, o za wysokie ciśnienie oleju ? Hehe nie do wiary. Zawór bypass na to nie pozwoli i to już na etapie puszki filtra oleju ! Inaczej rezerwie filtr !
Czujecie potrzebę wymiany słynnego kabelka ,proszę bardzo ale wasze silniki nie przejadą 200 tys . Tak to jest skonstruowane . Dla porównania cała grupa VW, tam jest podobnie ... tylko bardziej się postarali żeby to działało i nie ma awarii kabelka a zatarte silniki . Na szczęście można to obejść programem ,który wyłącza ten system z poziomu ECU.
Brak słów :⁠-⁠)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości